Gå til innhold

Sender purring etter ETT år!

Anbefalte innlegg

Gjest pliktoppfyllende
Skrevet

Har fått en regning med purregebyr 53 kr og rente for 264 dager. Har ikke fått noe purring før dette. Syns det er urimelig at de _venter_ med å sende purring så lenge at det blir så mye rente.. Er ikke snakk om mer enn 53 kr i gebyr og 99 kr i rente, men er det lov? Er vel uansett ikke vanlig praksis.

Trodde regninga var betalt, men den var tydeligvis ikke det. Mulig jeg ikke har fått den første en gang...

Skrevet

De har nok rett til det. Foreldelsesfristen er 3 år. MEN jeg hadde også reagert. Dette er definitivt ikke vanlig. Tror jeg hadde betalt regning + purregebyr, og droppet rentene. Svært mange firmaer bokfører ikke rentene slik at man aldri vil bli purret på disse.

Evt. skrevet en bitteliten forklaring på innbetalingen.

Skrevet

Det skjer faktisk også av og til på jobben at vi får purring først etter et år. I mange tilfelle gjelder det fakturaer vi aldri har mottatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...