Gå til innhold

Og sånn gikk det med farginga av trekket...

Anbefalte innlegg

Gjest evig student
Skrevet

Nå er trekket farga, og det ser ut som at fargen er jevn. Trekket kunne kanskje ha vært litt mørkere, men det får jeg ta en annen gang. Farga også to lyse ullputer som var blitt stygge. Det stod "Do not wash" på de, men de tålte fint farging på 60 grader. Lurer på hva sambo sier når han kommer hjem....Sofaen og putene er nemlig rosa..........

Gjest evig student
Skrevet

Nå måtte jeg le ;)

Han har så masse "guttegreier" i leiligheten at jeg måtte bare ha en feminin "tøtsj" nå. Heiv trekket i tørketrommelen sånn at han får sjokket med en gang han kommer inn i stua. Håper at trekket samtidig krymper litt, for det var egentlig litt stort.

Skrevet

Hadde noen farga sofaen min rosa hadde jeg kasta dem på huet og ræva ut! ;o)

Gjest evig student
Skrevet

Men nå er det min sofa og jeg har spytta inn mest i leiligheten, så da gjør jeg som jeg vil : ). Ellers har vi flere trekk til sofaen. Dette trekket er et løst som jeg har kjøpt på salg hos ellos. Det var så billig at jeg tok sjansen på å farge det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Han har så masse "guttegreier" i leiligheten at jeg måtte bare ha en feminin "tøtsj" nå. Heiv trekket i tørketrommelen sånn at han får sjokket med en gang han kommer inn i stua. Håper at trekket samtidig krymper litt, for det var egentlig litt stort.

Skulle likt å se fjeset hans, når han intetanende vandrer inn ;)

Det må du fortelle oss! Ble sikkert stilig ;)

Skrevet

jeg hadde nøyd meg med å kaste ut sofaen og beholde kjæresten;-)

Skrevet

Men veide du trekket før du begynte?

Jeg farget nemlig "bare noen håndklær" og veide ikke før etterpå... Det jeg hadde trodd var ca en halvkilo var 1,6 kilo, og da hadde jeg tatt ut to av håndklærne allerede. Men fargen ble utrolig bra... Jeg brukte en mørkemørke blå som ble passe blå. Brukte muligens to pakker beregnet på 400 gram per.

Så hvis du antok at trekket veide 1 kg kan det jo godt hende det veide det dobbelte? ;)

Gjest evig student
Skrevet

Jeg farget nemlig "bare noen håndklær" og veide ikke før etterpå... Det jeg hadde trodd var ca en halvkilo var 1,6 kilo, og da hadde jeg tatt ut to av håndklærne allerede. Men fargen ble utrolig bra... Jeg brukte en mørkemørke blå som ble passe blå. Brukte muligens to pakker beregnet på 400 gram per.

Så hvis du antok at trekket veide 1 kg kan det jo godt hende det veide det dobbelte? ;)

Veide ikke, nei. Jeg var så lur at jeg la trekket i bløt, og da var det for sent å veie. Fargen er egentlig fin, men det kan hende jeg kjører en omgang til hvis det mister farge.

Ellers har jeg ikke så god greie på vekt....er sånn at jeg tror at jeg egentlig veier 50 kg og at klærne i skapet egentlig passer...

Skrevet

Jeg har aldri brydd meg med å veie før jeg har farget klær - som regel har jeg bare vært fornøyd med at fargen blir litt svakere.

(nok en gang unntak for svart...*S*)

Skrevet

Det er spennende å farge. Man vet aldri helt hva resultatet blir. Jeg brukte en gang sort, og farget masse tekstil som ejg ville ha grå, var forresten sjokkrosa fra før! Gikk kjempebra.

Og så har jeg blandet blå og rød farge, og fått en super lilla. Det er nesten så jeg kan sitte å glane gjennom glasset i vaskemaskinen som det skulle vært et spennende tv-program bak ruta, hehe..

Gjest evig student
Skrevet

Det er spennende å farge. Man vet aldri helt hva resultatet blir. Jeg brukte en gang sort, og farget masse tekstil som ejg ville ha grå, var forresten sjokkrosa fra før! Gikk kjempebra.

Og så har jeg blandet blå og rød farge, og fått en super lilla. Det er nesten så jeg kan sitte å glane gjennom glasset i vaskemaskinen som det skulle vært et spennende tv-program bak ruta, hehe..

Og det er spesielt spennende å stirre inn i vaskemaskina når en egentlig skulle ha skrevet oppgave....

Skrevet

Og det er spesielt spennende å stirre inn i vaskemaskina når en egentlig skulle ha skrevet oppgave....

*LOL*

- og spennende når gubben kommer hjem! Hva han sier..

Gjest evig student
Skrevet

Han sa bare Herregud....Da jeg spurte om det var fint, sa han bare at han ikke har noe han skal ha sagt uansett hva han synes....Og det er jo nesten sant....

hidi, the scorpion
Skrevet

Han sa bare Herregud....Da jeg spurte om det var fint, sa han bare at han ikke har noe han skal ha sagt uansett hva han synes....Og det er jo nesten sant....

Tviler ikke ;) Han venner seg til det...;)

Skrevet

Haha, nå leste jeg første også andre innlegget ditt og fikk meg en latter :) Jaja, bare du er fornøyd så ;)

Skrevet

Jeg har aldri brydd meg med å veie før jeg har farget klær - som regel har jeg bare vært fornøyd med at fargen blir litt svakere.

(nok en gang unntak for svart...*S*)

Neida, jeg har heller aldri veid før jeg har farget, men hvis jeg skulle farget en SOFA rød ville jeg nok veid og muligens tatt to pakker. ;)

Skrevet

Neida, jeg har heller aldri veid før jeg har farget, men hvis jeg skulle farget en SOFA rød ville jeg nok veid og muligens tatt to pakker. ;)

Det tror jeg at jeg ville også! ;-)

Dessuten må jeg innrømme at det er forskjell på at rødfargen blir lysere og dermed rosa, enn at f eks blåfargen blir lysere...;-)

Gjest evig student
Skrevet

Det tror jeg at jeg ville også! ;-)

Dessuten må jeg innrømme at det er forskjell på at rødfargen blir lysere og dermed rosa, enn at f eks blåfargen blir lysere...;-)

Men det var rosa jeg ville ha. Men fargen ble ørlite granne lysere enn jeg hadde tenkt. Har rødt trekk til sofaen også, men det er et jeg har kjøpt skambillig i billigkroken på Ikea. Har en sofa som det går an å skifte trekk på, men det er skikkelig arbeid. I tillegg har den gått ut av produksjon. Så nå kjøpte jeg løst trekk fra ellos.

Skrevet

Men det var rosa jeg ville ha. Men fargen ble ørlite granne lysere enn jeg hadde tenkt. Har rødt trekk til sofaen også, men det er et jeg har kjøpt skambillig i billigkroken på Ikea. Har en sofa som det går an å skifte trekk på, men det er skikkelig arbeid. I tillegg har den gått ut av produksjon. Så nå kjøpte jeg løst trekk fra ellos.

''Men det var rosa jeg ville ha''

Men da er jo alt i den skjønneste orden:-)

Det er moro å farge tøy, men jeg har aldri farget noe så stort som et sofatrekk, da;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...