Gå til innhold

Gebyrer banktjenester

Anbefalte innlegg

Gjest blir ranet
Skrevet

Jeg har i dag Nordea som bank og har aldri tittet etter hva jeg betaler for bruk av kort eller ved betaling av regninger pr nettbank. Kortet bruker jeg stort sett til alt mulig, til og med småkjøp.

Jeg gikk akkurat igjennom kontoutskriften og ser at jeg betaler følgende:

- uttak av andre minibanker = 7,-

- nettgiro = 3,-

- avtalegiro = 2,-

- varekjøp visa = 2,-

Totalt sett blir dette veldig mange kroner pr måned. I tillegg betaler jeg en årspris for kortet på kr 200,-(mener jeg)?

Jeg mener at Storebrand har gratis bruk av kort og nettbank!? Noen som vet om dette stemmer, eller om det er andre banker som ikke opererer med slike gebyr

Skrevet

Jeg byttet til Skandiabanken, og angrer ikke en dag. Er kjempefornøyd med gebyrfri bank etter å hatt sparebanken1. Bare et tips til deg.

Skrevet

Skandiabanken ja. Mange er fornøyd med den. Eller Landkredittbank. Den låg på toppen i fjor. :) Ingen gebyrer. Høg innskuddsrente.

Skrevet

Det skal mye til for å slå yabank.no som bruksbank. Jeg bruker bare kort og har kun 10 kroner i lomma til handlevogna på supern.

Lånet har jeg i gamlebanken. De er bedre på det området. Enda.

Skrevet

Det skal mye til for å slå yabank.no som bruksbank. Jeg bruker bare kort og har kun 10 kroner i lomma til handlevogna på supern.

Lånet har jeg i gamlebanken. De er bedre på det området. Enda.

Hvorfor er Yabank bedre enn skandiabanken da? Jeg er svært fornøyd som kunde der.

Skrevet

Hvorfor er Yabank bedre enn skandiabanken da? Jeg er svært fornøyd som kunde der.

Yabank og Skandiabanken ligger vel så og si helt likt. Jeg vil tro det Nick mener med "skal mye til å slå Yabank", er de bankene som tar gebyrer og årsavg. på kortene.

Yabank ble forøvrig kåret til den beste banken med tanke på innskudds rente i følge Dine Penger for ca 1 år siden. Men, rentene til skandiabanken ligger ikke langt unna sånn jeg har forstått det. Og dette går jo også gjerne litt i rykk og napp.

så om du har skandiabanken eller yabank går det igrunn på det samme. Men, bruker man bare den faste banken som f.eks sparebanken, nordea e.l. så er der mye å spare på å få en konto i Skandiabanken eller Yabank.

Der er sikkert flere banker også som har samme opplegg som Skandiabanken og Yabank.

...den evige natteravn...
Skrevet

Ta en titt på Gjensidige, de kom ut som en av de beste bankene i en test nå nylig.

Ingen gebyr ved bruk av kort eller nettbank, høy innskuddsrente og lav rente på lån.

Skrevet

Ya.no tror jeg er en av de absolutt beste bankene når du ser på gebyrer (som de ikke har) og meget høy innskuddsrente.

Skandiabanken.no er også veldig bra, men har lavere innskuddsrente.

Gjest blir ranet
Skrevet

Yabank og Skandiabanken ligger vel så og si helt likt. Jeg vil tro det Nick mener med "skal mye til å slå Yabank", er de bankene som tar gebyrer og årsavg. på kortene.

Yabank ble forøvrig kåret til den beste banken med tanke på innskudds rente i følge Dine Penger for ca 1 år siden. Men, rentene til skandiabanken ligger ikke langt unna sånn jeg har forstått det. Og dette går jo også gjerne litt i rykk og napp.

så om du har skandiabanken eller yabank går det igrunn på det samme. Men, bruker man bare den faste banken som f.eks sparebanken, nordea e.l. så er der mye å spare på å få en konto i Skandiabanken eller Yabank.

Der er sikkert flere banker også som har samme opplegg som Skandiabanken og Yabank.

Takker for alle tips :)

Bytter bank til uken!!

Skrevet

Takker for alle tips :)

Bytter bank til uken!!

=) bare hyggelig.. Men, husk.. du trenger ikke bytte bank vettu. Kan ha den du allerede har, men få en konto i en gebyrfri bank, så har du den som bruks konto =))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...