sant å si Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Klassen til sønnen min tenkte å starte flaskeinnsamling for å tjene penger til klassetur. Må man ha politiets tilatelse til dette, eller gjelder det bare loddsalg? 0 Siter
Bookworm Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Tror ikke at det trengs noen polititillatelse for å samle inn flasker, siden man ta ikke "tar" penger fra folk, men kun tjener på panten. Skal man plukke dem utendørs eller skal man ringe på hos folk og spørre om å få? Jeg vil tro at det muligens trengs polititillatelse hvis det siste alternativet skal praktisers... 0 Siter
sant å si Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Skrevet 12. mars 2008 Tror ikke at det trengs noen polititillatelse for å samle inn flasker, siden man ta ikke "tar" penger fra folk, men kun tjener på panten. Skal man plukke dem utendørs eller skal man ringe på hos folk og spørre om å få? Jeg vil tro at det muligens trengs polititillatelse hvis det siste alternativet skal praktisers... Det er nok snakk om siste alternativ, ja. Får ta en telefon til det lokale politikammeret og spørre ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Det er nok snakk om siste alternativ, ja. Får ta en telefon til det lokale politikammeret og spørre ) Kan du si hva politiet svarte til det da er du snill, jeg har også en klasse som skal tjene penger til tur. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Om man trenger tillatelse, vet jeg ikke. Men det var en ungdomsskoleklasse her i området som samlet inn på den måten,- la en lapp i postkassen et par uker før innsamling og sa fra om formålet for innsamling og når de ville komme rundt og spørre etter flasker... De fikk en hel del fra oss 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.