Gå til innhold

Hva brukere dere av strøm?

Anbefalte innlegg

Gjest line og co
Skrevet

Vi bor i en 3-roms leilighet og bruker 9000 Kw i året. Er dette mye for en leilighet på 70 kvm? Hva bruker du/dere?

AneM1365380603
Skrevet

Vi har enebolig og bruker ca 20 000 kw i året. Jeg aner ikke om det er lite eller mye. Vi fyrer endel med ved også.

Gjest plingpling
Skrevet

Har en 2-roms på 72 kvm og bruker det samme som deg i året :)

Skrevet

2 voksne, 1 barn. Trekkfull gammel leilighet. Bruker ca 20 000kwh per år dersom vi sparer en del på varmen. ca 90 kvm.

Skrevet

Det er ikke mye.

Vi bruker ca. 35.000 kWh og fyrer endel med ved og litt med parafin i året. Men det er en stor nyere enebolig, så det er som forventet.

Skrevet

Vi har enebolig og bruker ca 20 000 kw i året. Jeg aner ikke om det er lite eller mye. Vi fyrer endel med ved også.

Det er veldig lite synes jeg,vi bruker selv ca.35000 i året,det er jo nesten det dobbelte.

Nå har vi stor enebolig da,men har jo varmepumpe og vann i gulvene,så er nok litt skuffet over forbruket,jeg sparer føler jeg,likevel høyt forbruk,ser ikke at vi kan spare så mye mer.

Blir bedre til sommeren da.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg, den siste regninga var på ca. 2300 kw/h, men det er vel den største jeg får i løpet av året. Tipper jeg tilsammen bruker ca. 7500-8000 kw/h i året kanskje?

4-roms på ca. 84 m2, men har kun 2 panelovner (det er bare når det er skikkelig kaldt at begge står på) + en liten ovn på badet i tillegg til varmtvann / frys / kjøl / lys / vask og annen småelektriske. Er også mye borte så det går ikke så mye strøm nei.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg sjekka nå, jeg har brukt ca 12000 kWh det siste året. Har et lite rekkehus på ca 100 m2. Men jeg bor midt i rekka, så jeg får sikkert litt gratis fyring fra naboene, for jeg har ikke på noen varme her med mindre det er minusgrader ute. Bortsett fra i kjelleren, der står det alltid på litt varme hele året.

AneM1365380603
Skrevet

Det er veldig lite synes jeg,vi bruker selv ca.35000 i året,det er jo nesten det dobbelte.

Nå har vi stor enebolig da,men har jo varmepumpe og vann i gulvene,så er nok litt skuffet over forbruket,jeg sparer føler jeg,likevel høyt forbruk,ser ikke at vi kan spare så mye mer.

Blir bedre til sommeren da.

Vi regner med at strømregningene blir høyere når vi kjøper varmepumpe, for vi fyrer kun med olje og ved i stua nå.

Er det ikke kostbart med vann i gulvene da? Vi ble frarådet det pga at vannet står på oppvarming døgnet rundt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...