Lillemus Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 De siste mnd har vært preget av bedritent vær og tilhørende bedritent føre her i landsleden, så joggeskoene har hatt vinterferie kan man si... Har gått en del på ski da, for helgene har vi vært ganske heldige med faktisk. Men i går kveld tok jeg på treningstøy og joggesko igjen og tuslet ut, forberedt på at jeg kom til å ligge som en gammel oppvaskklut rett borti svingen her... Men neida! Da jeg kom joggende inn på tunet igjen en liten halvtime og i overkant av 3 km senere var jeg knapt anpusten engang! Ble kjempeoverrasket - vinteres skiturer (1-2 ganger hver helg på denne siden av nyttår) + vanligvis 2 økter på trimsykkelen hver uke har holdt formen oppe gitt! Skikkelig artig! Og det ga definitivt mer motivasjon til å fortsette å jogge igjen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pås Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Så fint at du er i gang igjen! Høres ut som om formen har holdt gjennom de mørke månedene ja! Jeg har løpt hele tiden, men må innrømme at det har blitt mye tredemølle... Det nærmer seg jo maraton, så det er bare å løpe på! Har nå en langtur igjen før jeg skal begynne å trappe litt ned! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Å, nå fikk jeg dårlig samvittighet, Lillemus, men kanskje et dytt i baken for å komme i gang jeg. Skogsveiene der jeg pleide jogge er stort sett bare nå så ingen undskylding det... Minnes tidligere joggeturer med stor glede, ut i frisk luft, se naturen, nyte stillheten og gi det jeg orket av meg selv. Du verden så godt å se bjerketreet der jeg stoppet etter den siste harde bakken. Jogga gjerne nesten 5 km. 2-3 ganger i uka, men i fjor var det dårlig, hadde så mye barnepassjobbing. Håper det blir bedre i år, men et lite problem har jeg (kanskje luksusproblem?). Jeg synes jeg begynner å bli for gammel...nærmere meg 60, men er jo tulletenking da, håper ikke det er unnskyldning, he he. Har jo muligheten til å jogge om morgenen og da er det stille og deilig. NÅ fikk jeg virkelig lyst til å komme i gang, så takk for ditt innlegg!! Skal jammen ha som mål å begynne etter påske. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 Å, nå fikk jeg dårlig samvittighet, Lillemus, men kanskje et dytt i baken for å komme i gang jeg. Skogsveiene der jeg pleide jogge er stort sett bare nå så ingen undskylding det... Minnes tidligere joggeturer med stor glede, ut i frisk luft, se naturen, nyte stillheten og gi det jeg orket av meg selv. Du verden så godt å se bjerketreet der jeg stoppet etter den siste harde bakken. Jogga gjerne nesten 5 km. 2-3 ganger i uka, men i fjor var det dårlig, hadde så mye barnepassjobbing. Håper det blir bedre i år, men et lite problem har jeg (kanskje luksusproblem?). Jeg synes jeg begynner å bli for gammel...nærmere meg 60, men er jo tulletenking da, håper ikke det er unnskyldning, he he. Har jo muligheten til å jogge om morgenen og da er det stille og deilig. NÅ fikk jeg virkelig lyst til å komme i gang, så takk for ditt innlegg!! Skal jammen ha som mål å begynne etter påske. Lykke til videre. 60 år er da ingen alder!? Man blir aldri for gammel til å holde seg i form! ) Gleder meg masse til snøen forsvinner og det går an å jogge i skogen igjen. Greit nok å jogge på gangveien og isdekte jorder, men myk skogbunn og vårens og sommerens dufter er noe for seg selv ja! *Gleder seg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ikke sant at den følelsen er herlig :-) Husker selv spent jeg var da jeg skulle ut på den første joggeturen for ca 1 måned siden etter 3 måneders pause fra joggingen. For meg føltest det nesten som en seier da jeg klarte å jogge ca 3km på 20 minutter uten å problemer. Bare fløt av gårde. Merker godt at den andre treningen jeg har holdt på med vinter har hjulpet på å holde på grunnformen. Var ute i den vanlige 4 km løypen for 2 uker siden. Løp da på kontrollert puls og hadde allikevel bestetid. Brukte nesten 20 sekunder mindre da, enn det jeg gjorde på de siste turene i høst. Jeg fikk i alle fall kjempemotivasjon for å ta opp joggingen nå, må bare bli ferdig med trykkbølgebehandlingen av kneet og trene eksentrisk på skråbrettet i 2 uker til før jeg kan begynne å jogge igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 60 år er da ingen alder!? Man blir aldri for gammel til å holde seg i form! ) Gleder meg masse til snøen forsvinner og det går an å jogge i skogen igjen. Greit nok å jogge på gangveien og isdekte jorder, men myk skogbunn og vårens og sommerens dufter er noe for seg selv ja! *Gleder seg* Nei, er vel forsåvidt enig, det er jo kjempeviktig å holde seg i form uansett alder så tror jeg jogger avgårde i år også, dessuten mangler litt på 60 da:-) Gleder meg og er helt enig i skogen, er så spesielt med duftene og fuglekvitter. Vi har skogsveier med grus som jeg synes er greit å jogge på, men har også muligheten til stier, så er det det med underlaget, titte hele tida etter event. steiner, kvister og røtter, dette har vel noe med alderen å gjøre, men grusskogsvei altså helt toppers for min del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Så bra :-) Jeg holder knapt 10-30 minutter på Elipsemaskinen min, så jeg tror ikke jeg hadde klart å jogge nei. Får håpe jeg klarer å motivere meg litt etter litt til å jogge. Kanskje jeg skal ha det som mål i løpet av sommern.o 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Så bra :-) Jeg holder knapt 10-30 minutter på Elipsemaskinen min, så jeg tror ikke jeg hadde klart å jogge nei. Får håpe jeg klarer å motivere meg litt etter litt til å jogge. Kanskje jeg skal ha det som mål i løpet av sommern.o Det er noe helt annet å jogge ute enn å trene inne! Jeg holder en halvtime på trimsykkelen, egentlig mer om jeg virkelig vil, men da er jeg egentlig mer gåen enn etter en halvtimes joggetur. Prøv! Du trenger ikke jogge mange km med en gang vet du. ) Selv var jeg på lyktestolpestadiet i fjor på denne tiden. Jogget fra en lyktestolpe til neste og så gikk jeg et par stolper, jogget litt og gikk litt. Var ikke mange metrene til å begynne med, men det kommer seg fort! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det er noe helt annet å jogge ute enn å trene inne! Jeg holder en halvtime på trimsykkelen, egentlig mer om jeg virkelig vil, men da er jeg egentlig mer gåen enn etter en halvtimes joggetur. Prøv! Du trenger ikke jogge mange km med en gang vet du. ) Selv var jeg på lyktestolpestadiet i fjor på denne tiden. Jogget fra en lyktestolpe til neste og så gikk jeg et par stolper, jogget litt og gikk litt. Var ikke mange metrene til å begynne med, men det kommer seg fort! ) Kanskje jeg skal dra med meg den late bikkja mi, og prøve en tur i Påsken. Han er ikke så sprek om dagen, så når jeg går kan jeg skylde på han. Ikke orker han å gå langt heller, så da slipper jeg jo det også ) Ha en flott helg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.