Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor jeg kan kjøpe bake it easy formen i oslo?

denne altså:

http://www.ekuppet.no/index.php?SCREEN=kupp_naa_detaljert&sid=ZgF5cG8TdFzRpD3t&item=32

trenger den til ostekake i påska. Er det noen som lager ostekake med gele på toppen uten slik form? Hvordan gjør dere det? Setter dere kaka på kakefat med ringen rundt før dere tar på ostekremen og geleen? (prøvde det en gang men geleen rant ut). Eller lager dere kaka helt ferdig i forma? (Har prøvd det flere ganger, men da må jeg servere kaka på kakeform-bunnen, får den ikke ut etterpå..)

Gjest den vil jeg også ha
Skrevet

De selger den på Christiania Glassmagasin kjeden.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har ikke slik form, og plages heller ikke av at kaka står på bunnen i springforma. Setter det hele på at fat, jeg, har et med en liten "kant" som gjør at selve metallbunnen skjules litt.

Geleen tømmes på når den nesten har stivnet - hvis ikke blir det et syndig søl, ja.

(Men slik form vil jeg gjerne ha, ja takk!)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har den den kakeforma, men hvis jeg lager 2 ostekaker legger jeg springformen på kakefatet uten bunn på den andre. Det hender det renner noen dråper på sidene, men det tørker jeg bare bort. La geleen bli begynnende seig før du heller den over. Den skal være flytende, men ikke tynnflytende. Jeg pakker bunnen godt i sidene på forma først.

Skrevet

Før jeg fikk "Bake it easy" lagde jeg alltid ostekake på glassfatet. Jeg satt ringen på fatet, trykket ut kjeksmassen, og satt den kaldt i kjøleskapet mens jeg lagde kremfyllet. Når bunnen har blitt kald pleier den å holde ringen tett i grunnen...er min erfaring..! Heller over kremfyllet, setter i kjøleskap til stivnet. avkjøler gele som fortsatt er helt flytende, og heller over i ringen. Pleier ikke være noen lekkasjer!!! tror aldri jeg har opplevd det, faktisk......

lykke til!!

Mvh

Skrevet

Coop Obs har i hvertfall hatt denne tidligere. Ta en telefon dit! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...