Gå til innhold

Kontigent i Ve og Vel-forening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått regning på kr 400,- og innkalling til dugnad. Skal selvfølgelig betale de 400,-, men.... Det står at de som ikke stiller på dugnaden, de må betale 400,- kroner ekstra! Dugnaden er på en lørdag, og jeg jobber lørdager, og kan derfor ikke stille. Alene er jeg og, så jeg har ingen "bedre halvdel" som kan stille i stedet for for meg.

Er dette egentlig lov? Trodde at en Velforening i prinsippet er frivillig....? Som sagt, skal betale vanlig kontigent, men syntes at det er litt drøyt med 400 kroner i straff for at jeg skal jobbe den dagen dugnaden er...

Skrevet

De burde ha en mulighet for å ta dugnadsjobben en annen dag også. Spør velformannen.

Gjest ViViola
Skrevet

Ta kontakt med velforeningens leder, og spør om det er noe annet du kan bidra med i og med at du jobber den dagen dugnaden er.

Dugnad erstatter penger, og deltar man ikke i dugnad - så betaler man.

Gjest alternativ oppgave
Skrevet

De har sikkert en oppgave du kan gjøre en annen dag. Bare snakk med dem. Kanskje det er greit at du baker kake til de som jobber, så lenge du gir beskjed på forhånd at du ikke kommer?

Skal de betale for de oppgavene som blir gjort på dugnad (vedlikehold av veien, eller klipping av trær eller maling av garasjer) så ville sikkert velavgiften vært 800 i stedetfor 400.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...