Gå til innhold

Forslag til mellomnavn?

Anbefalte innlegg

Gjest mamman hans
Skrevet

Hva kan passe fint sammen med Benjamin? (som mellomnavn). Bør ikke være for langt, da etternavnet er litt langt.

Alle i familien har mellomnavn, så jeg ønsker å finne et her også.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Åsemor

4

• candyqueen_83

4

• Kåre Kruttlapp

4

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Benjamin er så tungt å uttale, at det neppe vil bli brukt sammen med et andrenavn til daglig. Så om du absolutt vil ha et andrenavn, er det nesten det samme hva du velger, det vil bare bli til pynt.

Men tenk på at siden etternavnet også er langt, så blir det mye å fylle ut i offentlige skjemaer for ham.

Gjest ViViola
Skrevet

Hm, jeg klarer ikke å finne noe som blir veldig lett klingende med Benjamin, jeg, det er liksom et navn som står best alene.

Mao: Velg nesten hvilket som helst navn, det vil uansett ikke bli særlig brukt, unntatt på offentlige dokumenter (men der vil det til gjengjeld alltid være med, og det kan godt bli et rent heft).

Skrevet

Benjamin er et såpass "tungt" navn, at jeg ville vurdert å kutte mellomnavnet jeg... Men siden dere vil ha mellomnavn har jeg et par forslag på lur

1) For all del IKKE André. Synes det er vanvittig mange med dette til mellomnavn, så det blir nesten parodisk....

Hva med:

Benjamin Olai

Benjamin Andreas (ikke stort bedre enn Benjamin André...)

Benjamin Markus

Nei, jeg sliter....

Benjamin er et vanskelig "førstenavn" til et dobbeltnavn, synes jeg - og konkluderer med at _jeg_ ville holdt meg til KUN Benjamin...

Skrevet

Benjamin er som de andre også sier langt nok i seg selv, men:

Benjamin Olai er ikke så galt ;)

Benjamin Idar

Benjamin Svenn (blir litt feil, som om man sier benjamins venn ;) )

Benjamin Tor

Benjamin Jon

Benjamin Lars,Per, Jan, Kurt, Mads, Ivar, Olav, Ask

Nei, dette var bare for å "smake". De klinger ikke så fint synes jeg. Går for Olai, det har jeg lenge synes at er fint.

Skrevet

Altså etter Benjamin? Å finne et kort navn som klinger godt etter Benjamin er vanskelig synes i alle fall jeg. Bennjamin Johannes er fint i mine ører, men det er ikke akkurat kort da... :o)

Ellers synes jeg Benjamin passer best alene egentlig.

Gjest tungt navn
Skrevet

Ingen mellom navn til Benjamin passer, da må du heller bruke Benjamin som mellomnavn, et kort fornavn i starten og så Benjamin

Jo Benjamin

Ole Benjamin

Tor Benjamin

Ken Benjamin

Skrevet

Dropp det! Hvorfor skal dere plage han med laange navn som aldri vil bli brukt? Fordi "alle andre" har det?

Tørr å være bittelitt original.

Persille1365381127
Skrevet

Datteren min uttaler det BenjaMIN - og da hadde det blir rart om det skulle vært et navn til der :)

Skrevet

Når du skriver "mellomnavn", mener du da fornavn nr to, eller mener du det som er mellomnavn?

Mellomnavn er noe annet enn fornavn nr to. Hvis barnet ditt heter Per Olav Ås Olsen, er Ås mellomnavn, mens Per Olav er fornavnet.

Det jeg prøver å si er at mellomnavn er noe annet enn fornavn nr to.

Jeg har selv erfaring med å ha to fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn. Veldig tungt.

Ellers synes jeg Benjamin har så mange stavelser at det holder mer enn nok som fornavn.

Gjest et forslag
Skrevet

Ole?

Ellers er det nok med ett navn synes jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Alle i familien har mellomnavn, så jeg ønsker å finne et her også.''

Kanskje på tide å bryte trenden? Med et såpass langt navn som Benjamin er det mer enn nok. Men det er klart, jeg er helt anti mellomnavn og hadde ikke mine barn hatt navn allerede da de kom til oss hadde de ikke hatt mellomnavn (eller fornavn nr to som noen velger å kalle det), de heller.

Skrevet

Spøker du?

Bjørn er vel et vanlig norsk navn?

(men det er en barne-tv-serie som heter benjamin bjørn, så jeg tror ikke jeg ville kalt barnet mitt det.)

Skrevet

Tor, Per, Leif, Trygve, Ole, Knut, Nils, Arve eller Jarle. fks.

candyqueen_83
Skrevet

Bjørn er vel et vanlig norsk navn?

(men det er en barne-tv-serie som heter benjamin bjørn, så jeg tror ikke jeg ville kalt barnet mitt det.)

Jrg bare syntes det var litt sært mrd de to navnene sammen :o)

Skrevet

Jrg bare syntes det var litt sært mrd de to navnene sammen :o)

Ja. Jeg syns Benjamin og et navn til blir sært uansett, jeg.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Tor, Per, Leif, Trygve, Ole, Knut, Nils, Arve eller Jarle. fks.

Geir!!! Skjerp deg! "Benjamin Leif" syntes du det hørtes fint ut? Stakkars barn som blir ropt inn på skolen med det navnet! "ler" Benjamin er jo så laaaaangt at jeg synes det ikke passer med noe mellomnavn egentlig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...