Gå til innhold

Oppvaskmaskin.

Anbefalte innlegg

Gjest Har alle det?
Skrevet

Har alle oppvaskmaskin i dag?

Det har ikke jeg : (

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• Mista nikket

4

• candyqueen_83

3

• AneM1365380603

3

Skrevet

Jeg har og er sjeleglad for den! Men jeg kjenner flere som ikke har.

Gjest faser av livet
Skrevet

Alle jeg kjenner som eier egen bolig, har vaskemaskin (eller tilgang vaskekjeller) og oppvaskmaskin.

Men når jeg var student, hadde vi ikke oppvaskmaskin. jeg kjenner flere som bor i leid bolig (hybel eller leilighet) som ikke har oppvaskmaskin.

Gjest mallet
Skrevet

Fikk for noen år siden, da vi flyttet til et sted med større kjøkken. Før det hadde jeg ikke. Og jeg kjenner mange som ikke har.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det har vi, men jeg var over 30 år før jeg fikk det!

Gjest Angela26
Skrevet

Ja vi har det, og takk GUD for det! Jeg hater à vaske kopper, det er noe av det verste jeg vet. Ofte kunne koppene hope seg opp, og nàr det ikke var plass i oppvask- kummen, formerte det seg utover benken....

Jeg er egentlig en ryddig person, bortsett fra pà kjòkkenet... Sà oppvaskmaskin var et must for oss! ( Men det er et sàre strev à fà tòmt maskinen og sette inn skittne kopper da....)

Skrevet

Ja det har jeg, og det har vi hatt siden eldstemann ble født ca 17år :)

Min gikk istykker for rundt en uke siden, fikk meg ny to dager etter. På en måte så var det veldig sosialt å ta oppvasken for hånd for ungene hjalp til :) Men jeg skal love deg at når den nye maskinen kom til hus, så ble den fyllt opp med en gang, altså vi sparte oppvasken.... :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kjenner en person som ikke har det. Hun er 80 år og synes det er kos å stå på kjøkkenet med hendene i vaskevannet.

Jeg minnes fra min barndom alt styret det var med oppvasken. Vi hadde en liste der det sto hvem som var den uheldige den dagen. Da jeg flyttet for meg selv sto oppvaskmaskin øverst på lista.

Gjest ViViola
Skrevet

Hadde ikke da jeg var singel, nei, men oppvaskmaskina kom fort i hus da jeg flyttet sammen med min mann. Huff, vi samlet oppvask gjennom hele uka og sto et par timer søndag formiddag og vasket opp (vi jobbet veldig, veldig mye på den tiden, før vi fikk barn).

Nå er vi rundt 40, alle våre venner er omtrent i samme alder, og jeg kan ikke komme på noen jeg kjenner som ikke har oppvaskmaskin. Det er liksom blitt standard utrustning i alle hjem.

MEN - hvis du ikke savner oppvaskmaskin, så er det jo ikke noe mening i å kjøpe bare fordi alle andre har, da. :-)

Skrevet

Det var noe av de første vi investerte i som samboere.. God investering ;-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har, og har hatt det i 10 år. Kjæresten har ikke i sin leilighet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det har vi. Og jeg er av den formening at om jeg skulle bygd nytt hus noen gang, så skulle jeg hatt plass til to.

Skrevet

Ja, det har vi, men jeg var over 30 år før jeg fikk det!

Jeg var 39 da jeg fikk min første i fjor ;-)

3 unger, begge foreldre i full jobb/studie. Hvorfor kjøpte vi ikke før!

candyqueen_83
Skrevet

Ja, det har vi. Og jeg er av den formening at om jeg skulle bygd nytt hus noen gang, så skulle jeg hatt plass til to.

Helt enig med deg. Vi har en, men skulle gjerne hatt to.

Bare flytte det rene over i den andre når det er skittent :P

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg var 39 da jeg fikk min første i fjor ;-)

3 unger, begge foreldre i full jobb/studie. Hvorfor kjøpte vi ikke før!

Ja, da var det på tide! :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt enig med deg. Vi har en, men skulle gjerne hatt to.

Bare flytte det rene over i den andre når det er skittent :P

Nemlig, det er jo helt genialt! Bruker jo stort sett det samme de fleste dagene i året. Og tenk på så mye skapplass som ble til overs i tillegg.

Mista nikket
Skrevet

Nemlig, det er jo helt genialt! Bruker jo stort sett det samme de fleste dagene i året. Og tenk på så mye skapplass som ble til overs i tillegg.

Det går vel opp i opp med de skapene du må fjærne for å få plass til 2 maskiner :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det går vel opp i opp med de skapene du må fjærne for å få plass til 2 maskiner :-)

Phø! :-)

Sparer i alle fall mye _benkplass_, står nesten alltid skitten oppvask oppå benken over oppvaskmaskinen. Og jeg skulle fint greid å fylle mer i en oppvaskmaskin enn det jeg greier å sette inn i et 60 cm skap, i alle fall hvis tingene skal være praktiske å ta ut igjen uten at jeg må løfte vekk noe først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...