Gå til innhold

Oppvaskmaskin.

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Phø! :-)

Sparer i alle fall mye _benkplass_, står nesten alltid skitten oppvask oppå benken over oppvaskmaskinen. Og jeg skulle fint greid å fylle mer i en oppvaskmaskin enn det jeg greier å sette inn i et 60 cm skap, i alle fall hvis tingene skal være praktiske å ta ut igjen uten at jeg må løfte vekk noe først.

Jaja, viljen er der skjønner jeg:-) (har ikke oppvaskmaskin, jeg)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• Mista nikket

4

• candyqueen_83

3

• AneM1365380603

3

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jaja, viljen er der skjønner jeg:-) (har ikke oppvaskmaskin, jeg)

''(har ikke oppvaskmaskin, jeg)''

Jeg hadde ikke greid meg uten. Ble fred i heimen etter at vi fikk det i hus for 17-18 år sida. Både jeg og gubben hater å vaske opp.

Mista nikket
Skrevet

''(har ikke oppvaskmaskin, jeg)''

Jeg hadde ikke greid meg uten. Ble fred i heimen etter at vi fikk det i hus for 17-18 år sida. Både jeg og gubben hater å vaske opp.

Jeg har lyst på innimellom, men vi er 2 voksne så det blir ikke så veldig mye etter oss. Syns det er mer pes med å legge rent tøy inn i skapene enn å ta oppvaska.

Skrevet

Ikkje eg heller, har ikkje hatt det de siste 14 åra.

Har Zalo & oppvaskbørste.

Skrevet

Jeg kjenner en person som ikke har det. Hun er 80 år og synes det er kos å stå på kjøkkenet med hendene i vaskevannet.

Jeg minnes fra min barndom alt styret det var med oppvasken. Vi hadde en liste der det sto hvem som var den uheldige den dagen. Da jeg flyttet for meg selv sto oppvaskmaskin øverst på lista.

Jeg kan absolutt ikke si at det er _kos_ for mitt vedkommende med oppvask - til det er for mye og evig tilbakevendende!! ;-) Men av alle mulige husmorsysler synes jeg faktisk oppvasken er den jeg liker best - isolert sett: Hvis jeg skulle bruke én tine på en fritt valg ting, hadde jeg glatt valgt oppvask fremfor husvask, stryking, vindusvask, rydding etc.

Men ettersom det jo ikke er bare én ting som skal gjøres iløpet av en uke, og langt fra bare én times tidsforbruk, er faktisk oppvaskmaskin et must. Det går til nød uten en på hytta, men bare fordi vi økonomiserer så mye som mulig og bruker så lite ting&tang vi kan.

Jeg har forresten funnet ut at det er et lurt triks å ha veldig få tallerkener på hytta - da MÅ vi bare si når vi har gjester at vi dessverre ikke har nok til alle, så vi må nok bruke papp...;-)

Kanskje mitt relativt sett positive syn på oppvask skyldes at vi hadde oppvaskmaskin hjemme fra tidlig på 70-tallet engang? ;-) Slapp dermed kjipe oppvasklister. Denslags husker jeg kun fra speideren;-)

Skrevet

Jg har p.t. ikke oppvaskmaskin som virker. Kommer nok til å kjøpe ny, men det ble utsatt, for det var snakk om å pusse opp kjøkken.

Min mor har aldri hatt oppvaskmaskin, men vi savner det når huset er fullt i barn og barnebarn.

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg ny, den forrige har gjort sitt etter 20 år :)

Men jaggu synes jeg at det blir en del oppvask for hånd likevel :(

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kan absolutt ikke si at det er _kos_ for mitt vedkommende med oppvask - til det er for mye og evig tilbakevendende!! ;-) Men av alle mulige husmorsysler synes jeg faktisk oppvasken er den jeg liker best - isolert sett: Hvis jeg skulle bruke én tine på en fritt valg ting, hadde jeg glatt valgt oppvask fremfor husvask, stryking, vindusvask, rydding etc.

Men ettersom det jo ikke er bare én ting som skal gjøres iløpet av en uke, og langt fra bare én times tidsforbruk, er faktisk oppvaskmaskin et must. Det går til nød uten en på hytta, men bare fordi vi økonomiserer så mye som mulig og bruker så lite ting&tang vi kan.

Jeg har forresten funnet ut at det er et lurt triks å ha veldig få tallerkener på hytta - da MÅ vi bare si når vi har gjester at vi dessverre ikke har nok til alle, så vi må nok bruke papp...;-)

Kanskje mitt relativt sett positive syn på oppvask skyldes at vi hadde oppvaskmaskin hjemme fra tidlig på 70-tallet engang? ;-) Slapp dermed kjipe oppvasklister. Denslags husker jeg kun fra speideren;-)

''Men av alle mulige husmorsysler synes jeg faktisk oppvasken er den jeg liker best''

I alle dager ;) For meg er oppvasken det absolutt siste jeg ønsker å ta av husarbeid. Jeg liker godt å vaske vinduer, så lenge jeg ikke får "hjelp" av 2-åringen.

Vi er 6 personer her, så det sier seg selv at det blir mye oppvask. Det er kjedelig nok å tømme oppvaskmaskinen.

''Jeg har forresten funnet ut at det er et lurt triks å ha veldig få tallerkener på hytta - da MÅ vi bare si når vi har gjester at vi dessverre ikke har nok til alle, så vi må nok bruke papp...;-)''

Veldig smart ;)

''Kanskje mitt relativt sett positive syn på oppvask skyldes at vi hadde oppvaskmaskin hjemme fra tidlig på 70-tallet engang? ;-) Slapp dermed kjipe oppvasklister. Denslags husker jeg kun fra speideren;-)''

Da var dere tidlig ute med å få oppvaskmaskin..? Jeg kan ikke huske at noen hadde det på den tiden. Min mor kjøpte oppvaskmaskin på slutten av 80-tallet, tror jeg.

Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer!

Skrevet

''Men av alle mulige husmorsysler synes jeg faktisk oppvasken er den jeg liker best''

I alle dager ;) For meg er oppvasken det absolutt siste jeg ønsker å ta av husarbeid. Jeg liker godt å vaske vinduer, så lenge jeg ikke får "hjelp" av 2-åringen.

Vi er 6 personer her, så det sier seg selv at det blir mye oppvask. Det er kjedelig nok å tømme oppvaskmaskinen.

''Jeg har forresten funnet ut at det er et lurt triks å ha veldig få tallerkener på hytta - da MÅ vi bare si når vi har gjester at vi dessverre ikke har nok til alle, så vi må nok bruke papp...;-)''

Veldig smart ;)

''Kanskje mitt relativt sett positive syn på oppvask skyldes at vi hadde oppvaskmaskin hjemme fra tidlig på 70-tallet engang? ;-) Slapp dermed kjipe oppvasklister. Denslags husker jeg kun fra speideren;-)''

Da var dere tidlig ute med å få oppvaskmaskin..? Jeg kan ikke huske at noen hadde det på den tiden. Min mor kjøpte oppvaskmaskin på slutten av 80-tallet, tror jeg.

Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer!

''Vi er 6 personer her, så det sier seg selv at det blir mye oppvask. Det er kjedelig nok å tømme oppvaskmaskinen.''

Ja, jeg er enig med deg i det, for det har noe med mengden og den stadige gjentagelsen å gjøre.

''Da var dere tidlig ute med å få oppvaskmaskin..? Jeg kan ikke huske at noen hadde det på den tiden. Min mor kjøpte oppvaskmaskin på slutten av 80-tallet, tror jeg.''

Jeg tror vi kanskje fikk det i 1974?

''Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer!''

Enig! :-) Det er som sagt mengden av oppvask som 'ødelegger';-)

– AneM

Skrevet

Helt enig med deg. Vi har en, men skulle gjerne hatt to.

Bare flytte det rene over i den andre når det er skittent :P

''Bare flytte det rene over i den andre når det er skittent :p''

Er det trykkfeil inne i bildet, eller er det ei slags gåte du har lagt ut?

Eller er det meg det er noe galt med?

Skjønte ingenting, desverre.

Skrevet

Du skjønner kanskje ikke fordi det ikke står alle detaljene i klartekst, og menn kan som kjent ikke ta hint..;-)

dette skjer:

1. ta ut ren tallerken fra maskin nr 1

2. spise fra talerkenen

3. sette inn i maksin nr 2

Skrevet

Du skjønner kanskje ikke fordi det ikke står alle detaljene i klartekst, og menn kan som kjent ikke ta hint..;-)

dette skjer:

1. ta ut ren tallerken fra maskin nr 1

2. spise fra talerkenen

3. sette inn i maksin nr 2

Det var noe helt anna ja, nå skjønner eg selvfølgelig opplegget.

Men for svarte svingende kan dere ikkje bare skrive det med en gang da??? :-)

candyqueen_83
Skrevet

Hva skjønte du ikke?

candyqueen_83
Skrevet

Hva skjønte du ikke?

Litt sent ute jeg. Så du hadde fått oppklart det :o) Var det ikke en smart løsning da ? :o)

Skrevet

''Vi er 6 personer her, så det sier seg selv at det blir mye oppvask. Det er kjedelig nok å tømme oppvaskmaskinen.''

Ja, jeg er enig med deg i det, for det har noe med mengden og den stadige gjentagelsen å gjøre.

''Da var dere tidlig ute med å få oppvaskmaskin..? Jeg kan ikke huske at noen hadde det på den tiden. Min mor kjøpte oppvaskmaskin på slutten av 80-tallet, tror jeg.''

Jeg tror vi kanskje fikk det i 1974?

''Oppvaskmaskinen er en av mine beste investeringer!''

Enig! :-) Det er som sagt mengden av oppvask som 'ødelegger';-)

– AneM

Hvordan lager dere de fine rammene med tekst som har stått i et tidligere innlegg? Jeg får det ikke til. Ikke noe problem å kopiere teksten altså, men ramma og bakgrunnen?

AneM1365380603
Skrevet

Hvordan lager dere de fine rammene med tekst som har stått i et tidligere innlegg? Jeg får det ikke til. Ikke noe problem å kopiere teksten altså, men ramma og bakgrunnen?

Trykk to ganger på tasten til høyre for "Æ", den som deler tast med "*". Det gjør du i begge ender av det du vil sitere.

Skrevet

Trykk to ganger på tasten til høyre for "Æ", den som deler tast med "*". Det gjør du i begge ender av det du vil sitere.

''Trykk to ganger på tasten til høyre for "Æ", den som deler tast med "*". Det gjør du i begge ender av det du vil sitere.''

Så flott, TUSEN TAKK!

Skrevet

Hva skjønte du ikke?

Om det reine er reint eller skittent!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var noe helt anna ja, nå skjønner eg selvfølgelig opplegget.

Men for svarte svingende kan dere ikkje bare skrive det med en gang da??? :-)

For meg som har tenkt tanken om to oppvaskmaskiner i mange år allerede så sier det seg selv hva som er grunnen til at man ønsker seg to. Men det ble litt mange rene kopper hos Candyqueen_83.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...