Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter at gjelden er beta

Anbefalte innlegg

Gjest karnad
Skrevet

Vi har ikke noe i gjeld. Vi har en samlet inntekt på 37 000 inkludert barnetrygd. Har to barn. Hvor mye har dere andre igjen når all gjeld er betalt?

Skrevet

Når du sier gjeld. hva mener du da? Jeg betaler rundt 3500,- på lån i mnd, men har jo masse faste utgifter utenom det...

Skrevet

Når du sier gjeld. hva mener du da? Jeg betaler rundt 3500,- på lån i mnd, men har jo masse faste utgifter utenom det...

Ja, det må jo være mye utenom,- hvordan skal man ellers forklare alle de pengene som bare blir borte! Skummelt når man begynner å regne på det der...

Skrevet

Mener du brutto eller netto? Skattetrekket er jo også ganske viktig, og det forandres også avhengig av om man har gjeld eller ikke.

Jeg vet ikke hva du egentlig er ute etter, men jeg kan fortelle deg at mens vi hadde boliglån, hadde vi ca. 7000 mindre netto disponibelt hver måned mot slutten av gjeldsperioden. Da skyldte vi mindre enn en million.

Gjest karnad
Skrevet

Da tenker jeg på boligjeld, studiegjeld, billån osv. Skulle kanskje heller kalt det lån. Er bare mere vant til å kalle alt slikt for gjeld.

Gjest karnad
Skrevet

Mener du brutto eller netto? Skattetrekket er jo også ganske viktig, og det forandres også avhengig av om man har gjeld eller ikke.

Jeg vet ikke hva du egentlig er ute etter, men jeg kan fortelle deg at mens vi hadde boliglån, hadde vi ca. 7000 mindre netto disponibelt hver måned mot slutten av gjeldsperioden. Da skyldte vi mindre enn en million.

Jeg mener netto.

Gjest karnad
Skrevet

Ja, det må jo være mye utenom,- hvordan skal man ellers forklare alle de pengene som bare blir borte! Skummelt når man begynner å regne på det der...

Vi bruker opp omtrent alt hver måned selv om vi ikke har noe lån. Bare lurer på om vi er litt for sløsete eller om det er normalt å bruke så mye penger når man ikke har lån.

Gjest alene, men ikke fattig.
Skrevet

jeg har ikke gjeld, men en husleie på 7500,-. Jeg har netto 23 000,- med barnetrygd og bidrag.

Skrevet

Vi får inn ca 40 000 kr per mnd, 2 lønninger, 2 husleier, 2 barnetrygder, og betaler 8500 kr per mnd på billån og huslån tilsammen.

Resten forsvinner stort sett også. Barnetrygden går inn på egen konto og blir spart til de store regningene i mars og august.

Gjest karnad
Skrevet

jeg har ikke gjeld, men en husleie på 7500,-. Jeg har netto 23 000,- med barnetrygd og bidrag.

ok. vi fire bruker altså ca 37 000 kr i måneden. Det går til strøm, tv liseens, 2 barnehageplasser, forikringer, mat, klær, 2 biler, reiser, forønøyelser og div. ting. Syns dere vi bruker mye/lite penger til dette?

Skrevet

ok. vi fire bruker altså ca 37 000 kr i måneden. Det går til strøm, tv liseens, 2 barnehageplasser, forikringer, mat, klær, 2 biler, reiser, forønøyelser og div. ting. Syns dere vi bruker mye/lite penger til dette?

Det der høres helt normalt ut!

Skrevet

Da tenker jeg på boligjeld, studiegjeld, billån osv. Skulle kanskje heller kalt det lån. Er bare mere vant til å kalle alt slikt for gjeld.

Aha. ca 3500,- i lån i mnd. Inn ca. 19.500 kanskje, men det er mye som skal betales utenom de 3500 da... Husleie, strøm, telefon, sfo, forsikringer, årsavgift på bilen, klær, mat, ting og tang... Joda, pengene går ut de.

Skrevet

''mens vi hadde boliglån''

Oi, trodde dette var noe som hørte til for gruppen "Vi over 60";-)

Skrevet

Når jeg leste det så tenkte jeg:skitt hvor mye de bruker til ting og tang,det høres mye ut,men vi er nok ikke særlig mye bedre.

Inn ca.47.000 netto

Lån ca.2mil.

Vi betaler det vi vil da,fleksilån,men det blir endel på lånet hver mnd ja,antar ca.20.000 med sparing i fond da.

Skrevet

''mens vi hadde boliglån''

Oi, trodde dette var noe som hørte til for gruppen "Vi over 60";-)

Vi har vært så heldige å arve et passende beløp. Ellers hadde vi nok måttet vente til vi nådde aldersgruppen du antyder...

Skrevet

Du vet det kanskje ikke, men du startet en skrytetråd hvor de med høy inntekt kan skryte av alle pengene de tjener.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Netto ca 40 000,- pr mnd når låneutgifter er betalt.

Skrevet

Vi har vært så heldige å arve et passende beløp. Ellers hadde vi nok måttet vente til vi nådde aldersgruppen du antyder...

''så heldige å arve ''

Tja.... dette med å arve har jo som oftest en trist side også;-)

Skrevet

Du vet det kanskje ikke, men du startet en skrytetråd hvor de med høy inntekt kan skryte av alle pengene de tjener.

Tja,vi har det vel bra,liker ikke å skryte.

Jobber hardt for penga,tjener ikke sååå mye.

Har endel stønader(grunn og hjelpe),og de er med her da,og de går jo ut igjen også på ting og tang som du neppe bruker peng på.

Skryter absolutt ikke,liker ikke snakke peng i det hele tatt,har bare svart på spørsmålet jeg,så spar deg.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Vi bruker opp omtrent alt hver måned selv om vi ikke har noe lån. Bare lurer på om vi er litt for sløsete eller om det er normalt å bruke så mye penger når man ikke har lån.

Hva er boutgiftene på? Husleie?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...