Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter at gjelden er beta

Anbefalte innlegg

Skrevet

''så heldige å arve ''

Tja.... dette med å arve har jo som oftest en trist side også;-)

Joda, enig i det. Et tragisk trekk er f.eks. at når man dør i Oslo, etter et langt liv med ganske dårlig råd, etterlater man seg plutselig et millionbeløp, fordi den bitte lille nokså forfalne leiligheten man har klort seg fast i fra dengang den var et leieobjekt, blir til et attraktivt oppussingsobjekt...

Gjest ensligmamma
Skrevet

ok. vi fire bruker altså ca 37 000 kr i måneden. Det går til strøm, tv liseens, 2 barnehageplasser, forikringer, mat, klær, 2 biler, reiser, forønøyelser og div. ting. Syns dere vi bruker mye/lite penger til dette?

Jeg syns dere bruker vanvittig mye penger. Jeg har utbetalt 28000 pr mnd inklusiv barnetrygd og minstebidrag. Betaler ca 12000 pr mnd i huslån, billån og studielån. I tillegg har vi selvsagt alle de utgiftene du nevner, men bare en bil da. Og jeg føler meg rik! Vi har alt vi trenger og litt til. Har råd til skikkelige ferier både sommer og vinter. Behøver ikke å snu på skillingen. Litt igjen til sparing blir det også. Hvordan dere klarer å bruke så mye du skriver pr mnd er for meg helt uforståelig. Det kan ikke være annet enn unødvendig høyt pengeforbruk.

Gjest grunker
Skrevet

Syns det høres ut som et høyt forbruk. Men spørs hvor mye dere har i husleie og barnehageutgifter per måned.

Skrevet

Joda, enig i det. Et tragisk trekk er f.eks. at når man dør i Oslo, etter et langt liv med ganske dårlig råd, etterlater man seg plutselig et millionbeløp, fordi den bitte lille nokså forfalne leiligheten man har klort seg fast i fra dengang den var et leieobjekt, blir til et attraktivt oppussingsobjekt...

Ja, trist.

Gjest karnad
Skrevet

Syns det høres ut som et høyt forbruk. Men spørs hvor mye dere har i husleie og barnehageutgifter per måned.

Vi har ca 6000 kr. i barnehageutgifter pr. måned. Har ikke husleie. Ser nok at vi er litt sløsete så tror vi skal sette av et fast beløp penger på høyrentekonto. Vi har nok litt lett for å bruke mye når vi har mye.

Gjest karnad
Skrevet

Jeg syns dere bruker vanvittig mye penger. Jeg har utbetalt 28000 pr mnd inklusiv barnetrygd og minstebidrag. Betaler ca 12000 pr mnd i huslån, billån og studielån. I tillegg har vi selvsagt alle de utgiftene du nevner, men bare en bil da. Og jeg føler meg rik! Vi har alt vi trenger og litt til. Har råd til skikkelige ferier både sommer og vinter. Behøver ikke å snu på skillingen. Litt igjen til sparing blir det også. Hvordan dere klarer å bruke så mye du skriver pr mnd er for meg helt uforståelig. Det kan ikke være annet enn unødvendig høyt pengeforbruk.

Ja vi bruker nok mye ser jeg. Jeg synes det er mye som er fristende å kjøpe.Får nok å prøve å blir litt mere økonomisk, det kan jo fort komme godt med en gang i framtiden.

Gjest karnad
Skrevet

Det der høres helt normalt ut!

Ja, jeg tror ikke vi er verste forbukerne heller. Er jo litt skammelig å ha så høyt forbuk da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...