Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Fant ikke noe godt ord på norsk)

Uansett, jeg har sett meg lei på at når jeg kjøper en flaske saft, så blir den av en eller annen merkelig grunn tom i løpet av en uke, selv om jeg bare drikker noen få glass.

Derfor så spekulerer jeg på hva jeg kan mikse sammen som _ser ut som_ rød saft, men som ikke er det, og helle på en ny flaske... Hva er det som ligner på rød saft men som smaker kanskje litt vondt? (Det må ikke være helseskadelig... så slem er jeg ikke (trur eg) :-).

Jeg trenger tips.

Syns dere det er veldig slemt forresten?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

14

• Kåre Kruttlapp

7

• morsan

5

• villbringebær

4

Mest aktive i denne tråden

villbringebær
Skrevet

He,he, langfingra småttiser på ferde eller? :)

Hva med vann med rød konditorfarge? Smaker jo ikke noe annet enn vann da... men kanskje eddik oppi? (Er det jeg som er fæl nå? :o)

Skrevet

Hva med vann med rød konditorfarge? Smaker jo ikke noe annet enn vann da... men kanskje eddik oppi? (Er det jeg som er fæl nå? :o)

Men vann med konditorfarge har jo en litt annen konsistens enn saft, da, men kanskje de ikke avslører det lell?

.

Mista nikket
Skrevet

Laken som rødbeter ligger i kan vel kanskje gå

Kåre Kruttlapp
Skrevet

hvis du kjøper "first price" 1.5 liter husholdnings saft til 11 kr så har du saft til hele nabolaget i en uke! Hvis det ikke holder så kjøp 2 flasker!

Saften er god og du slipper å "fuske"med ungene! "ler" jeg kjenner meg igjen men gleden av å servere en "tørst" liten "rampegutt\jente med deilig god saft er verd utgiften!! Og jeg er sikker på at du er enig når du får tenkt deg om!

Gjest ViViola
Skrevet

hvis du kjøper "first price" 1.5 liter husholdnings saft til 11 kr så har du saft til hele nabolaget i en uke! Hvis det ikke holder så kjøp 2 flasker!

Saften er god og du slipper å "fuske"med ungene! "ler" jeg kjenner meg igjen men gleden av å servere en "tørst" liten "rampegutt\jente med deilig god saft er verd utgiften!! Og jeg er sikker på at du er enig når du får tenkt deg om!

''jeg kjenner meg igjen men gleden av å servere en "tørst" liten "rampegutt\jente med deilig god saft er verd utgiften!!''

Og ENDA gøyere er det å betale tannlegeutgifter og trøste ved borring og bedøvelse og sånt!!!!!

;-)

Skrevet

Det er snakk om ganske voksne "unger" med egen økonomi til og med:-) Og jeg er ikke noe husmoremne...

Skrevet

Eddik er en god ide... Tenkte også på rød konditorfarge, bare at jeg må ha ganske mange små flasker for at alt skal bli rødt...hm..

*gnir seg i hendene*

Skrevet

Laken som rødbeter ligger i kan vel kanskje gå

Godt tenkt. Rødbeterlake smaker jo heller ikke spesielt godt.

Takk for tips!:-)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

''jeg kjenner meg igjen men gleden av å servere en "tørst" liten "rampegutt\jente med deilig god saft er verd utgiften!!''

Og ENDA gøyere er det å betale tannlegeutgifter og trøste ved borring og bedøvelse og sånt!!!!!

;-)

Hvis du pusser tennene til barna dine og lærer dem at det er nødvendig for å ha pene tenner så trenger du ikke drite ut andre for å servere saft! Du er rollemodellen!

Skrevet

Hvis du pusser tennene til barna dine og lærer dem at det er nødvendig for å ha pene tenner så trenger du ikke drite ut andre for å servere saft! Du er rollemodellen!

God tannpuss hjelper lite mot virkningen av saftdrikking hele dagen.

Gjest ViViola
Skrevet

He-he, som Atene sier - tannpuss blir som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Men nå svarte jeg vel egentlig i en litt humoristisk tone, da, slik jeg oppfattet ditt innlegg også. Tok jeg feil av deg så beklager jeg.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

He-he, som Atene sier - tannpuss blir som å pisse i buksa for å holde seg varm.

Men nå svarte jeg vel egentlig i en litt humoristisk tone, da, slik jeg oppfattet ditt innlegg også. Tok jeg feil av deg så beklager jeg.

Jeg smiler nå til dere begge fordi jeg er også "har vært" småbarns pappa! Og jeg skjønner selvfølgelig at saft over lang tid spesielt som substitutt for "dårlig flaskeføring" da ungene var små skaper avhengighet til søte drikker!

Er man våken som forelder så havner man alltid i en forhandlingsposisjon om vann eller cola og da gjelder det å være våken! Duste forslag som rødbetfarvet vann og farget vann uansett farge blir å "lure" ungene og slikt liker jeg ikke og er ikke reelt hos meg!

Enten drikker de vann eller så serverer jeg saft i mine mengder og jeg aksepterer ikke "bælming" av saft! Slik er det og jeg handler kun brus i helgene og er saft flaska tom midt i uka så "thats it"

Foreldre livet er tøft men gidder ikke bekymre meg over "høl eller ikke høl" i tenna så lenge jeg ikke overdriver "saft drikkingen"

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg smiler nå til dere begge fordi jeg er også "har vært" småbarns pappa! Og jeg skjønner selvfølgelig at saft over lang tid spesielt som substitutt for "dårlig flaskeføring" da ungene var små skaper avhengighet til søte drikker!

Er man våken som forelder så havner man alltid i en forhandlingsposisjon om vann eller cola og da gjelder det å være våken! Duste forslag som rødbetfarvet vann og farget vann uansett farge blir å "lure" ungene og slikt liker jeg ikke og er ikke reelt hos meg!

Enten drikker de vann eller så serverer jeg saft i mine mengder og jeg aksepterer ikke "bælming" av saft! Slik er det og jeg handler kun brus i helgene og er saft flaska tom midt i uka så "thats it"

Foreldre livet er tøft men gidder ikke bekymre meg over "høl eller ikke høl" i tenna så lenge jeg ikke overdriver "saft drikkingen"

Her var det snakk om "unger" som kunne forsørge seg selv, og da er det jo bare gøy med litt lurerier.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Her var det snakk om "unger" som kunne forsørge seg selv, og da er det jo bare gøy med litt lurerier.

I min "foreldre verden" så lurer man ikke unger! her er det enten "saft eller vann"! Så enkelt er det! Lurer du dine barn på så "enkle" ting! Så lurer de deg på andre alvorligere ting senere i livet!

hidi, the scorpion
Skrevet

I min "foreldre verden" så lurer man ikke unger! her er det enten "saft eller vann"! Så enkelt er det! Lurer du dine barn på så "enkle" ting! Så lurer de deg på andre alvorligere ting senere i livet!

Trådstarter vil lure andre voksne!

Gjest ViViola
Skrevet

Cathlins barn er voksne. Det var sine egne voksne barn hun ville lure. Jeg tror det vil gå veldig bra.

Skrevet

Det har aldri vært snakk om å lure barn:-) Men skjønner at du er veldig oppe i den foreldre-rollen akkurat nå.

Skrevet

Cathlins barn er voksne. Det var sine egne voksne barn hun ville lure. Jeg tror det vil gå veldig bra.

Hehe. Hvor gammel tror dere egentlig jeg er?:-) I 50-årene?

Gjest ViViola
Skrevet

Hehe. Hvor gammel tror dere egentlig jeg er?:-) I 50-årene?

Følte bare at jeg måtte legge på her, du sa selv tidlig at det var "ganske voksne unger med egen økonomi", hvilket godt kan bety 15-åringer som går med avisa. Siden det tok litt av i forsvaret av dine "stakkars små", tok jeg deg litt mer i forsvar og smelte til. Satset på at når ordet "voksen" sto helt alene, så ville det ikke misforstås.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...