drizzle Skrevet 14. mars 2008 Skrevet 14. mars 2008 To kandidater er innkalt til jobbintervju. Begge er interne søkere. Kandidat 1: Ca ett år med erfaring direkte relatert til jobben, er vikar i stillingen som er ledig. Kjent med rutiner og samarbeidspartnere på den aktuelle avdelingen. Kandidat 2: Ca 1,5 års erfaring indirekte relatert til jobben, altså noe mer generell erfaring enn kandidat 1. Ett års mer arbeidserfaring enn kandidat 1. Begge er relativt nyutdannet. Begge jobber på samme sted, men på ulike avdelinger. Mange felles kolleger. Begge er godt likt på jobb og får gode tilbakemeldinger fra kolleger og overordnede. De er engasjerte og på samme nivå faglig sett. Hvilken kandidat hadde du gitt jobben til? 0 Siter
Gjest mr.wassa Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Spørs hva jobb det er og hva "efaring" kandidat nr 2 har, men eg hadde nok godt for nr 1 hvis eg hadde likt begge to like godt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Om eg skulle valgt utifra et så syltynt grunnlag som du beskriver i innlegget ditt, så hadde det blitt kandidat 1. Men som "mr.wassa" skriver så spørs det åssen jobb det er, og personlige egenskaper hos søkerne, og ikkje minst effektiviteten, nøyaktigheten, samarbeidsevner og tidligere fravær! 0 Siter
Gjest jamvold Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 nr. 1 da slipper man med ekstra oppfølging for den nyansatte 0 Siter
pekkaline Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Den som er vikar i den stillingen nå, hadde fått jobben av meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.