Gå til innhold

Hvem ville du gitt jobben til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To kandidater er innkalt til jobbintervju. Begge er interne søkere.

Kandidat 1: Ca ett år med erfaring direkte relatert til jobben, er vikar i stillingen som er ledig. Kjent med rutiner og samarbeidspartnere på den aktuelle avdelingen.

Kandidat 2: Ca 1,5 års erfaring indirekte relatert til jobben, altså noe mer generell erfaring enn kandidat 1. Ett års mer arbeidserfaring enn kandidat 1.

Begge er relativt nyutdannet.

Begge jobber på samme sted, men på ulike avdelinger. Mange felles kolleger.

Begge er godt likt på jobb og får gode tilbakemeldinger fra kolleger og overordnede. De er engasjerte og på samme nivå faglig sett.

Hvilken kandidat hadde du gitt jobben til?

Gjest mr.wassa
Skrevet

Spørs hva jobb det er og hva "efaring" kandidat nr 2 har, men eg hadde nok godt for nr 1 hvis eg hadde likt begge to like godt.

Skrevet

Om eg skulle valgt utifra et så syltynt grunnlag som du beskriver i innlegget ditt, så hadde det blitt kandidat 1.

Men som "mr.wassa" skriver så spørs det åssen jobb det er, og personlige egenskaper hos søkerne, og ikkje minst effektiviteten, nøyaktigheten, samarbeidsevner og tidligere fravær!

Gjest jamvold
Skrevet

nr. 1

da slipper man med ekstra oppfølging for den nyansatte

Skrevet

Den som er vikar i den stillingen nå, hadde fått jobben av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...