Gå til innhold

høgskolekarakterer og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest lurelei
Skrevet

er det viktig å ha bra karakterer i ett studium for å få seg jobb, eller har ikke karakterene så mye å si, så lenge man har bachelor/master graden i ett fag?

Skrevet

Jeg fikk høre hele veien at karakterene ikke hadde noe å si, så lenge de ikke var gjennomgående på E-nivå.

Det var feil i mitt tilfelle. Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg fikk høre hele veien at karakterene ikke hadde noe å si, så lenge de ikke var gjennomgående på E-nivå.

Det var feil i mitt tilfelle. Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet.

''Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet.''

Det var også min erfaring.

Skrevet

Jeg har vært med å vurdere en del kandidater før jobbintervju. Dette er i et jobbmarked som er ekstremt presset. Selv her blir karakterer vurdert nøye. Ikke fordi vi er ute etter de med aller best karakterer, men fordi å bli ansatt hos oss krever utrolig mye kursing, både i begynnelsen og for å kvalifisere seg videre for opprykk. Da nytter det ikke med folk som har gjennomgående dårlige karakterer og som en tviler på vil komme seg igjennom kursingen som kreves videre.

Skrevet

Kommer an på hva du skal jobbe med. Se på de som er nyutdannede sykepleiere for eksempel. Har hørt fra mange at karakterene ikke er så viktig her, bare man har godkjent osv. Økonomer o.l blir vurdert mer på karakterer.

Gjest mallet
Skrevet

De kan ofte ha en del å si når man er nyutdannet. Etterhvert som man har jobberfaring å vise til vil erfaring telle mer enn karakterer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...