Gjest lurelei Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 er det viktig å ha bra karakterer i ett studium for å få seg jobb, eller har ikke karakterene så mye å si, så lenge man har bachelor/master graden i ett fag? 0 Siter
Atene Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Jeg fikk høre hele veien at karakterene ikke hadde noe å si, så lenge de ikke var gjennomgående på E-nivå. Det var feil i mitt tilfelle. Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Jeg fikk høre hele veien at karakterene ikke hadde noe å si, så lenge de ikke var gjennomgående på E-nivå. Det var feil i mitt tilfelle. Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet. ''Det var karakterene mine som skaffet meg foten innenfor til intervju, når de fleste avviste tanken på å ansette en nyutdannet.'' Det var også min erfaring. 0 Siter
Jorunn Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har vært med å vurdere en del kandidater før jobbintervju. Dette er i et jobbmarked som er ekstremt presset. Selv her blir karakterer vurdert nøye. Ikke fordi vi er ute etter de med aller best karakterer, men fordi å bli ansatt hos oss krever utrolig mye kursing, både i begynnelsen og for å kvalifisere seg videre for opprykk. Da nytter det ikke med folk som har gjennomgående dårlige karakterer og som en tviler på vil komme seg igjennom kursingen som kreves videre. 0 Siter
Jølsen Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 Kommer an på hva du skal jobbe med. Se på de som er nyutdannede sykepleiere for eksempel. Har hørt fra mange at karakterene ikke er så viktig her, bare man har godkjent osv. Økonomer o.l blir vurdert mer på karakterer. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 De kan ofte ha en del å si når man er nyutdannet. Etterhvert som man har jobberfaring å vise til vil erfaring telle mer enn karakterer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.