Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blei innspirert av tråden "Høy?" på mat og ernæringsforumet.

Eg har en sønn (som flytta til meg i fjor sommer) på snart 17år, og i den forbindelse dukker det opp mange rare spørsmål, det ene er følgende.

Når er det normalt å være "utvokst", altså eg tenker først og fremst på høyde og skostørrelse?

Noen som har en link eller lignende med fakta?

Ps! Synsing og egne erfaringer hjelper også!

Skrevet

Jeg har vokst 2,5 cm siden jeg ble voksen så alt kan skje!

Skrevet

Det varierer, han kan være ferdig vokst, men han kan også vokse i noen år til.

Skrevet

Jeg brukte str 40 i sko da jeg var 11, men da var de også ferdig utvokste. Føttene altså. I høyden vokste jeg til ca 14 år. Tvillingsøsteren min vokste et par cm etter at hun var russ.

:)

Skrevet

Jeg har vokst 2,5 cm siden jeg ble voksen så alt kan skje!

Skjønner, det høres rart ut men er sikkert veldig individuellt. :)

Skrevet

Jeg brukte str 40 i sko da jeg var 11, men da var de også ferdig utvokste. Føttene altså. I høyden vokste jeg til ca 14 år. Tvillingsøsteren min vokste et par cm etter at hun var russ.

Jaja, sånn kan det gå. (tydeligvis) :)

Skrevet

Det varierer, han kan være ferdig vokst, men han kan også vokse i noen år til.

Det eg lurer på er hva som er vanlig alder å slutte å vokse, altså gjennosnittet for gutter.

Nå for eksempel trenger han nye fjellsko, litt dumt å kjøpe sko til fks. 3000.- om de er for trange til høsten..:-)

Skrevet

Det eg lurer på er hva som er vanlig alder å slutte å vokse, altså gjennosnittet for gutter.

Nå for eksempel trenger han nye fjellsko, litt dumt å kjøpe sko til fks. 3000.- om de er for trange til høsten..:-)

Sko tror jeg ikke er det største problemet i den alderen.

Skrevet

Sko tror jeg ikke er det største problemet i den alderen.

Eg og har en mistanke om det, nå bruker han str. 42-43, og at han vil trenge noe større er vel tvilsomt.

Men det er mange dilemmaer som "nybakt" pappa til en 16 åring! :-)

Skrevet

Eg og har en mistanke om det, nå bruker han str. 42-43, og at han vil trenge noe større er vel tvilsomt.

Men det er mange dilemmaer som "nybakt" pappa til en 16 åring! :-)

Sant det, ikke lett å vite alt.

43, vil nok kunne passe fremover vil jeg tro.

Skrevet

Det er ihvertfall vanlig at føttene er utvokst først. Så en 17-åring får neppe særlig mye større føtter.

Min 17-åring har forøvrig ikke vokst på et par år nå. Han er vel ca. 1,86, og har skostørrelse 45.

Skrevet

Det er ihvertfall vanlig at føttene er utvokst først. Så en 17-åring får neppe særlig mye større føtter.

Min 17-åring har forøvrig ikke vokst på et par år nå. Han er vel ca. 1,86, og har skostørrelse 45.

Du har en stor gutt! :-)

Skrevet

Min sønn er snart 17år, og han har hatt samme skostr siste to årene. Reglen jeg går etter når vi prøver sko er at det skal være plass til en finger bak hælen. Kjøper dere sko hvor det er bittelitt mere plass, så tenker jeg dere er sikre. Min sønn har str 43-44. Han er 1.78 tror jeg det var....

Gjest Elextra
Skrevet

En bekjent av meg opplevde at føttene vokste en størrelse eller to mens han var i militæret, etter videregående...

Gjest Elextra
Skrevet

En bekjent av meg opplevde at føttene vokste en størrelse eller to mens han var i militæret, etter videregående.

Gjest Elextra
Skrevet

Sånn var det for megt også, føttene mine var utvokst i 11-årsalderen, og jeg mente hadde pailabber, men resten av kroppen min vokste noen år til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...