Gå til innhold

Den perfekte sommerdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om sommer!

Hva gjør du på den perfekte sommerdag?

Hvor er du?

Jeg er i syden med familien, har barnefri halve dagen, soler meg. Deretter koser jeg meg med barna og mannen, spiser på restaurant +++

villbringebær
Skrevet

Den perfekte sommerdag befinner jeg meg på Sørlandet. Jeg står opp i 6-tida og går ut og fisker i elva helt alene! Kommer hjem i 8-tida og finner mann og barn oppe med frokost klar til oss alle.

Vi spiser lenge og tar med oss kaffen ut på trappa etterpå. Sola skinner og dagen er blå og grønn :)

Vi pakker små sekker og finner fram sykler og sykkelvogn. Så sykler vi på stille stier et par mil til vi kommer til Mandal. Der finner vi veien ut til Sjøsanden hvor vi koser oss på standa et par timer. Picnic på stranda. Deretter kjøper vi oss is før vi sykler hjem igjen.

Hjemme fyrer vi opp grillen og inviterer noen naboer med unger over. Griller, leker, prater til kvelden er fløyelsmyk og ungene stuper i seng.

Deretter sitter mannen og jeg i hammocken og ser ut over gården vår. Leser litt, drikker litt vin...

Sukk! Jeg gleder meg til sommeren!! :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg gjør, men jeg befinner meg utvilsomt ved, og gjerne i, sjøen.

villbringebær
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg gjør, men jeg befinner meg utvilsomt ved, og gjerne i, sjøen.

:) Jeg og!

Skrevet

Vi er i sommerhuset ved Stavern.

1. Det er blå himmel og sol. Jeg har frokosten klar når gutta kommer hjem med nytrukket fisk. Vi spiser frokosten utendørs. Ligger på terrassen og soler oss, leser, går ned til sjøen (ca 20 skritt) titt og ofte for å boltre oss i vannet. Spiser jordbær og is. Kjører til Stavern for å spise middag i kveldinga. Altfor varmt til å lage mat selv. Drar tilbake til feriehuset og sitter ute i sommernatten med en drink og gitar, men framfor alt skravling langt uti de små timer. Tar gjerne nattbad.

2.Overskyet men ikke fare for nedbør. Pakker sekken med mat og drikke, fuglebok, plantebok og badetøy. Går tur på kyststien hele dagen, ser på planter, fugler, lange raster, bader i små viker. Griller ved sommerhuset når vi kommer tilbake. Spiser jordbær. Drar til Kroa i Stavern om kvelden for å høre visesang og delta i allsang. Sitter der hele kvelden og koser oss. Nattbad.

3.Regnet plasker ned. Sover lenge, sitter ved frokostbordet og spiser og skravler i timesvis, spiller kort, leser, må ut å gå en tur i regnværet, benytter kanskje dagen til å handle inn nødvendig.

Gjest trolline
Skrevet

1. Det er blå himmel og sol. Jeg har frokosten klar når gutta kommer hjem med nytrukket fisk. Vi spiser frokosten utendørs. Ligger på terrassen og soler oss, leser, går ned til sjøen (ca 20 skritt) titt og ofte for å boltre oss i vannet. Spiser jordbær og is. Kjører til Stavern for å spise middag i kveldinga. Altfor varmt til å lage mat selv. Drar tilbake til feriehuset og sitter ute i sommernatten med en drink og gitar, men framfor alt skravling langt uti de små timer. Tar gjerne nattbad.

2.Overskyet men ikke fare for nedbør. Pakker sekken med mat og drikke, fuglebok, plantebok og badetøy. Går tur på kyststien hele dagen, ser på planter, fugler, lange raster, bader i små viker. Griller ved sommerhuset når vi kommer tilbake. Spiser jordbær. Drar til Kroa i Stavern om kvelden for å høre visesang og delta i allsang. Sitter der hele kvelden og koser oss. Nattbad.

3.Regnet plasker ned. Sover lenge, sitter ved frokostbordet og spiser og skravler i timesvis, spiller kort, leser, må ut å gå en tur i regnværet, benytter kanskje dagen til å handle inn nødvendig.

Himmelsk! Vidunderlig:0)

Skrevet

--ehh.... er det til leie et par uker? :)

Skrevet

Det er godt og varmt, jeg sitter i skyggen og leser en skikkelig god bok.

Rundt meg er det mennesker som driver med forskjellige ting, men jeg kjenner ingen av dem så jeg slipper å snakke med dem. Kan bare kikke opp fra boka en gang i blant og betrakte.

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg og familien er pà badeland :-) Var der i fjor sommer i Spania, utendòrs selvfòlgelig. Kjempegòy med digre rusjebaner, plastbàter, og annet gòy!

Skrevet

Hva? Reiser du til syden på sommeren??

Jeg er ved/på sjøen ser på båtene og hører på måkene, og glade barn som ler, og jeg kikker bort på min mann som nyter fri og ei pils ;) Jeg selv soler meg og blar i et blad eller en bok. Sørlandet er stedet :)

Skrevet

Den perfekte sommerdag befinner jeg meg på Sørlandet. Jeg står opp i 6-tida og går ut og fisker i elva helt alene! Kommer hjem i 8-tida og finner mann og barn oppe med frokost klar til oss alle.

Vi spiser lenge og tar med oss kaffen ut på trappa etterpå. Sola skinner og dagen er blå og grønn :)

Vi pakker små sekker og finner fram sykler og sykkelvogn. Så sykler vi på stille stier et par mil til vi kommer til Mandal. Der finner vi veien ut til Sjøsanden hvor vi koser oss på standa et par timer. Picnic på stranda. Deretter kjøper vi oss is før vi sykler hjem igjen.

Hjemme fyrer vi opp grillen og inviterer noen naboer med unger over. Griller, leker, prater til kvelden er fløyelsmyk og ungene stuper i seng.

Deretter sitter mannen og jeg i hammocken og ser ut over gården vår. Leser litt, drikker litt vin...

Sukk! Jeg gleder meg til sommeren!! :)

Håper at du får oppleve mange slike sommerdager! Når tid flytter dere?

villbringebær
Skrevet

Håper at du får oppleve mange slike sommerdager! Når tid flytter dere?

Til sommeren! :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

1. På hytta på fjellet. Står opp tidlig og ser sola stå opp, morgendugg i gresset. Spiser frokost på trammen før jeg pakker sekken og går tur på en fjelltopp i nærheten. Sitter noen timer i sola og ser på utsikten før jeg går ned til nærmeste fjellvann eller elv og bader.

2. Ligger på ei bortgjemt strand på ei øy i Hellas sammen med min imaginary boyfriend. Gjør sånt man gjør når man er sammen med sin imaginary boyfriend på ei bortgjemt strand i Hellas...

3. Vorspiel med jentegjengen i noens hage eller veranda. Vin, skravling og sommermusikk før vi går på byen. Rusle hjem barbeint på morgenkvisten når solen står opp (forhåpentligvis hånd i hånd med min nye imaginary boy/girlfriend).

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"når sommerdagen ligg utover landet og du og jeg har funnet oss ei strand og 4 kalde pils ligg nedi vannet og vi er brun og fin og hand i hand! Og vi har prata om ei bok vi lika og alt er bra og ikke til å tru! ingen er så god som du da! ingen er så god som du!!

Mrs. Wallace
Skrevet

Å nei, på en perfekt sommerdag er det norske svaberg som duger. Da ligger jeg og dupper i vannskorpa halve dagen, leker med ungene, leser bok og skravler med venner. Spiser brødskiver og drikker saft fra kjølebag og hører på en litt rusten radio. Og når det begynner å nærme seg middagstid og vi har fått masse sol og saltvann, rusler vi opp i hytteveggen, får oss en svalende drink og tenner grillen.

*sukk*

mariaflyfly
Skrevet

Late dager med kjæresten, bok og radio, kvelder med kald hvitvin på verandaen, grilling med gode venner.

Åh, jeg trenger sommer snart! :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...