Gå til innhold

FU: Sjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kald sjokolade!? Da kjenner man jo ikke sjokoladesmaken! :o) Jeg liker den temperert og enda bedre er det om jeg har en kopp varm te til så jeg kan dyppe sjokoladen i teen og så sutte i meg den halvsmeltede sjokoladen etterhvert... ;o) Mmm...

Sannelig tror jeg ikke vi må skeie ut med masse godis i ettermiddag!

Helt enig i at sjokolade MÅ være temperert. Den blir helt ødelagt når den er kald, smaker jo nesten ikke sjokolade! Men det der med te, det skjønner jeg ikke, KAFFE skal de være !!!

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• pekkaline

5

• Rith

3

• pærebrus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker alt av sjokolade, kanskje bortsett fra mint-sjokolade (After eight o.l.) Mint passer i tyggis og tannkrem, men IKKE sammen med sjokolade! Favoritt-typen er vel noe med nøtter og sjokolade, nougat osv.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg må ha en liten sjokolade bit hver morgen når jeg står opp...

En bitte liten rute melkesjkolade.. ;0)

Skrevet

Det går fint an å leve et godt liv uten sjokolade. Jeg har et supert liv, og jeg husker ikke sist jeg hadde lyst på sjokolade eller annet søtt.

Potetgull derimot, det tror jeg ikke man kan leve uten. Jeg er nesten sikker, faktisk:)

Gjest togli
Skrevet

Æææsj! Vann og sjokolade er ikke godt sammen! Saft, brus eller melk må det være.

Saft og brus sammen med sjokolade blir for søtt, synes jeg...

Melk innbiller jeg meg blir for kvalmende sammen med sjokolade, men har ikke prøvd....

Vann er jo sunt da, så kompenserer det selvsagt for det usunne i sjokoladen! *nikke forhåpningsfullt*

Gjest togli
Skrevet

Hehe :-) Vi har bodd her i litt over 1 àr bare. Godt mulig at det er jeg som har oversett disse kindereggene altsà, og at de ennà er i salg! Jeg skal ta en titt pà det jeg ;-)

Ungene påstår nå at når vi var i Spania sist, så fant vi ikke de gode kindereggene. Jeg var så sikker på at de fikk dem da også, men men.... Spørs om de gikk ut av produksjon da? Du får spørre gubben din om han husker dem ;)

mariaflyfly
Skrevet

Gode, gamle melkesjokoladen til Freia kommer jeg alltid tilbake til. Ellers er absolutt-favoritten Terry's Orange eggs i England (lys melkesjokolade med appelsinsmak forma som et stort egg som man kakker i biter)

Også liker jeg Dajm, Krokanrull, Spesial og Smil. Og Lohengrin til sin tid. Og Anthon Berg egg med marsipan inni. Også sånne jordbær i champagne og plomme i madeira fra Anthon Berg - også til sin tid.

Jeg er sjokoman...

mariaflyfly
Skrevet

Stratos!! Ingen over, ingen ved siden av ;-)

Jeg trodde du hadde slutta...? :P

Skrevet

Det går fint an å leve et godt liv uten sjokolade. Jeg har et supert liv, og jeg husker ikke sist jeg hadde lyst på sjokolade eller annet søtt.

Potetgull derimot, det tror jeg ikke man kan leve uten. Jeg er nesten sikker, faktisk:)

Potetgull klarer jeg meg aldeles utmerket uten, men hadde nok slitt litt om det aldri mer ble noe sjokolade...

Gjest togli
Skrevet

Jeg trodde du hadde slutta...? :P

Slutta, nei! Hadde bare en liten pause vett'u.......

Skrevet

Potetgull klarer jeg meg aldeles utmerket uten, men hadde nok slitt litt om det aldri mer ble noe sjokolade...

Ja, vi er forskjellige. Jeg har en sønn som er svak for sjokolade. Jeg kan ikke ha det i huset, for han snuser seg fram til det samme hvor godt jeg gjemmer det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...