Gå til innhold

kaffe

Gjest michelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Muskeldamen

Kaffe og enda mer grønn te skal vel gi en termogen (temperaturøkende) effekt som setter fart på lipolysen (fettforbrenningen) under trening. Jeg har fått anbefalt dette når jeg har ønsket å bli kvitt litt fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og enda mer grønn te skal vel gi en termogen (temperaturøkende) effekt som setter fart på lipolysen (fettforbrenningen) under trening. Jeg har fått anbefalt dette når jeg har ønsket å bli kvitt litt fett.

kaffein oeker mobiliseringen av fettsyrer fra fettvev, slik at det er litt mer fett tilgjengelig for forbrenning. det betyr at andelen fett som forbrennes kanskje er en nyanse hoeyere enn tidligere (og sparer foelgelig glykogen i lever og muskel), men jeg tror det er lite som tyder paa at kaffe oeker basalforbrenningen vesentlig. syklister og padlere har brukt sterk kaffe for aa spare paa glykogenet under lange etapper, men kaffe er ogsaa sterkt vanndrivende, og foerer til dehydrering som ikke er spesielt gunstig for prestasjon i sport - definitivt et kontroversielt tema.

i tilleg mener noen at koffein har en dempende effekt paa apetitten, som foerer til mindre energi-inntak.

husk at hoeye dose koffein kan foere til rytmeforstyrrelser og hoey puls i hjertet i tillegg til nevnte dehydrering. pass paa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...