Gjest michelle Skrevet 20. juni 2001 Del Skrevet 20. juni 2001 Er kaffe bra for forbrenningen av kalorier???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 21. juni 2001 Del Skrevet 21. juni 2001 Kaffe og enda mer grønn te skal vel gi en termogen (temperaturøkende) effekt som setter fart på lipolysen (fettforbrenningen) under trening. Jeg har fått anbefalt dette når jeg har ønsket å bli kvitt litt fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larslaban Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Kaffe og enda mer grønn te skal vel gi en termogen (temperaturøkende) effekt som setter fart på lipolysen (fettforbrenningen) under trening. Jeg har fått anbefalt dette når jeg har ønsket å bli kvitt litt fett. kaffein oeker mobiliseringen av fettsyrer fra fettvev, slik at det er litt mer fett tilgjengelig for forbrenning. det betyr at andelen fett som forbrennes kanskje er en nyanse hoeyere enn tidligere (og sparer foelgelig glykogen i lever og muskel), men jeg tror det er lite som tyder paa at kaffe oeker basalforbrenningen vesentlig. syklister og padlere har brukt sterk kaffe for aa spare paa glykogenet under lange etapper, men kaffe er ogsaa sterkt vanndrivende, og foerer til dehydrering som ikke er spesielt gunstig for prestasjon i sport - definitivt et kontroversielt tema. i tilleg mener noen at koffein har en dempende effekt paa apetitten, som foerer til mindre energi-inntak. husk at hoeye dose koffein kan foere til rytmeforstyrrelser og hoey puls i hjertet i tillegg til nevnte dehydrering. pass paa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Ja. Kaffe øker kaloriforbrenningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.