Gå til innhold

FU: Hva har du av pynt/kunst etc på veggene

Anbefalte innlegg

Gjest kjedelige beige vegger
Skrevet

Vi har ikke noe på veggene enda fordi vi har akkurat pusset opp. Lurer på å kjøpe noe rimelig "kunst" ala masseprodusert på Black design butikk eller male noe selv. Skiter ikke penger så kan ikke koste mange tusen..

Hva har dere andre på veggen? Noen tips?

Gjest ikke så mye
Skrevet

Vi har ikke så mye. Noen bilder av ungene og et lite maleri en i familien har malt.

Gjest kanskje litt for mye for nåtidens trend?
Skrevet

Vi har et maleri og haugevis med bilder av ungene og oss selv i brudeskrud. Et stort speil og litt keramikk har vi også plass til. Lampeter over sofaen også når jeg kikker meg om..ja, det er ikke minimalistisk her nei, ,, men gørrkoselig altså!!

Skrevet

Utover fotografier av ungene, kjæresten, venner og meg selv har jeg en stor settekasse med små hestefigurer og et par oppslagstavler. :o)

Og så det jeg er aller mest fornøyd med - to originale tegninger av Thore Hansen fra boka "Bobadilla Brun og den udødelige makrellen". De er såååå fine! Masseprodusert "kunst" har jeg ikke.

Skrevet

Vi har et maleri og haugevis med bilder av ungene og oss selv i brudeskrud. Et stort speil og litt keramikk har vi også plass til. Lampeter over sofaen også når jeg kikker meg om..ja, det er ikke minimalistisk her nei, ,, men gørrkoselig altså!!

*hehe* Nåtidens trend har ikke kommet innenfor dørene her! ;o)

Skrevet

Har et kjempeflott stort abstrakt bilde i bruntoner med litt gull på, som er kjøpt på Europris. Har hatt noe fint der et par ganger. Ellers syns jeg det er litt av hvert brukanes på Bohus og Skeidar og, men har aldri fått bestemt meg for noe å kjøpe der. Holdt på å kjøpe nymotens last supper på Skeidar da, det var kult. Kunne egentlig tenkt meg et stort speil eller noe over sofaen, men jeg kjenner så mange som har det så jeg føler meg så hermete... ;)

Ellers har vi to relativt dyre kunstverk som er kulltegninger eller noe av nakne mennesker, og to strektegninger av mor og baby.

Under trappa har vi noen familiebilder, også har jeg et bilde av eldstejenta på lerret, men det har jeg ikke hengt opp noe sted enda...

Gjest kjedelige beige vegger
Skrevet

Har et kjempeflott stort abstrakt bilde i bruntoner med litt gull på, som er kjøpt på Europris. Har hatt noe fint der et par ganger. Ellers syns jeg det er litt av hvert brukanes på Bohus og Skeidar og, men har aldri fått bestemt meg for noe å kjøpe der. Holdt på å kjøpe nymotens last supper på Skeidar da, det var kult. Kunne egentlig tenkt meg et stort speil eller noe over sofaen, men jeg kjenner så mange som har det så jeg føler meg så hermete... ;)

Ellers har vi to relativt dyre kunstverk som er kulltegninger eller noe av nakne mennesker, og to strektegninger av mor og baby.

Under trappa har vi noen familiebilder, også har jeg et bilde av eldstejenta på lerret, men det har jeg ikke hengt opp noe sted enda...

Hvor fikk du laget bilde på lerret? Syns du det ble bra? Dyrt?

Har sett på oljemalerier på lerret på Black design, sikkert ala bildet ditt fra Europris.

mariaflyfly
Skrevet

Over sofaen har jeg et stort maleri av en eplehage i full blomst som jeg har arva etter besteforeldra mine. Det er egentlig ikke helt min stil, men jeg har alltid likt det veldig godt helt fra jeg var liten, også passer det slett ikke verst inn med interiøret. :)

På motsatt vegg har jeg ett stort og to små bilder i sorte rammer - fotokunst kjøpt i Italia da jeg var på ferie der den sommeren jeg blei separert. Endelig kunne jeg bestemme sjøl hva som skulle på veggene i min "nye" stue. ;)

Og ved nedgangen til kjelleren har jeg en ramme med en serie bilder av ungene tatt hos fotograf da Lillesøster var baby.

På kjøkkenet har jeg en stor vegg der jeg har en kreativ plan om å lage bildevegg av unger, familie og venner - når jeg får tid.

I gangen oppe har jeg to bilder som svigerfar har laga.

Skrevet

Hvor fikk du laget bilde på lerret? Syns du det ble bra? Dyrt?

Har sett på oljemalerier på lerret på Black design, sikkert ala bildet ditt fra Europris.

extrafilm.no tror jeg. Har hørt mange som mener det har blitt litt mørkt, men det bildet jeg valgte var ganske lyst i utgangspunktet, så det har blitt veldig bra.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har endel bilder og malerier. Det ene er laget av eksen til mannen min, og det er kjempefint :) Vi fornyet det nylig ved å male ramma i en annen farve.

Jeg liker best abstrakte bilder/malerier, og jeg foretrekker at de har en viss størrelse. Jeg har fått utrolig sansen for malerier som hører sammen. Det er så stilig, men jeg har ikke råd til å kjøpe alt jeg ønsker meg :(

Vi har en stue som er helt uten stil, men det skal vi gjøre noe med når vi pusser opp. Jeg gleder meg veldig til å handle inn litt nytt til veggene :o)

Gjest beige vegger
Skrevet

Jeg har endel bilder og malerier. Det ene er laget av eksen til mannen min, og det er kjempefint :) Vi fornyet det nylig ved å male ramma i en annen farve.

Jeg liker best abstrakte bilder/malerier, og jeg foretrekker at de har en viss størrelse. Jeg har fått utrolig sansen for malerier som hører sammen. Det er så stilig, men jeg har ikke råd til å kjøpe alt jeg ønsker meg :(

Vi har en stue som er helt uten stil, men det skal vi gjøre noe med når vi pusser opp. Jeg gleder meg veldig til å handle inn litt nytt til veggene :o)

Liker abstrakte bilder jeg også! Lurer på om jeg skal tørre å male noe skvip selv. De bildene på Black design ser ikke akkurat vanskelig ut å lage. Ser ut som det er slengt på litt maling her og der bare.

AneM1365380603
Skrevet

Liker abstrakte bilder jeg også! Lurer på om jeg skal tørre å male noe skvip selv. De bildene på Black design ser ikke akkurat vanskelig ut å lage. Ser ut som det er slengt på litt maling her og der bare.

Tenk å kunne produsere malerier selv :o) Du kan jo forsøke. På Cash&Carry selger de både lerret og maling.

Gjest beige vegger
Skrevet

Tenk å kunne produsere malerier selv :o) Du kan jo forsøke. På Cash&Carry selger de både lerret og maling.

Vet ikke hvor C&C er. Bor ikke i hovedstaden. Men har sett de har lerreter og maling på Europris, Clas Olsson og på en butikk der de selger hobbyartikler. Er oljemaling -oljemaling, tru?

AneM1365380603
Skrevet

Vet ikke hvor C&C er. Bor ikke i hovedstaden. Men har sett de har lerreter og maling på Europris, Clas Olsson og på en butikk der de selger hobbyartikler. Er oljemaling -oljemaling, tru?

Det er nok helt sikkert ulik kvalitet på tubene du kjøper her og der. Jeg vet at de som virkelig kan male kjøper dyrere maling. Hobbymalere nøyer seg med tuber fra billigbutikkene. Det er nok helt sikkert lurt å begynne der.

Jeg leste en gang at de som ikke får utviklet tegneferdighetene sine i barneårene vil stagnere. Jeg ligger på samme nivå som husets 5-åring. Kanskje abstrakte malerier ville fungert bedre :o)

Skrevet

Vi har to store malerier av en noe kjent lokal kunstner. Det ene står på soverommet fordi vi ikke har fått hengt det opp enda! *huff* Så er det bilder av barna på veggene her.

Til påsketyver, vi har hjemmepåske ;)

Det er et bile på bohus som jeg alltid har hatt lyst på. Vet ikke om de har det enda. Det er to hender som peker på hverandre. Et avlangt bilde :)

Sett igang med kost og lerret selv da vel? Det er sikkert knallgøy :) Selv har jeg et akvarellbilde som er selvlaget, det henger i gangen ;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hvis du vil ha noe originalt finner du billige lerret og maling på clas ohlson og skeidar (tror jeg).

Gjest Beklager, men...
Skrevet

Vi har to store malerier av en noe kjent lokal kunstner. Det ene står på soverommet fordi vi ikke har fått hengt det opp enda! *huff* Så er det bilder av barna på veggene her.

Til påsketyver, vi har hjemmepåske ;)

Det er et bile på bohus som jeg alltid har hatt lyst på. Vet ikke om de har det enda. Det er to hender som peker på hverandre. Et avlangt bilde :)

Sett igang med kost og lerret selv da vel? Det er sikkert knallgøy :) Selv har jeg et akvarellbilde som er selvlaget, det henger i gangen ;)

Joda - det bildet har de enda! :) så det i dag...

Jeg likte det helt til det ene paret i oppussingsprogrammet til kathrine Moholt brukte det over senga på soverommet... Nå er det synonymt med harry for meg, desverre.... ;)

Gjest mamma til to småttinger
Skrevet

Joda - det bildet har de enda! :) så det i dag...

Jeg likte det helt til det ene paret i oppussingsprogrammet til kathrine Moholt brukte det over senga på soverommet... Nå er det synonymt med harry for meg, desverre.... ;)

Ha, ha, akkurat samme for meg.

Jeg likte også det bildet helt fram til jeg så det harry paret brukt det i den serien. Har ikke likt det siden...

Skrevet

Det er nok helt sikkert ulik kvalitet på tubene du kjøper her og der. Jeg vet at de som virkelig kan male kjøper dyrere maling. Hobbymalere nøyer seg med tuber fra billigbutikkene. Det er nok helt sikkert lurt å begynne der.

Jeg leste en gang at de som ikke får utviklet tegneferdighetene sine i barneårene vil stagnere. Jeg ligger på samme nivå som husets 5-åring. Kanskje abstrakte malerier ville fungert bedre :o)

''Jeg leste en gang at de som ikke får utviklet tegneferdighetene sine i barneårene vil stagnere. Jeg ligger på samme nivå som husets 5-åring. ''

Jeg også. Eller kanskje som en 10-åring hvis jeg skal sammenligne med snart-8 åringen min.

Skrevet

Jeg ville heller malt noe selv enn å kjøpe slike masseproduserte bilder som "alle" har. Ekte kunst er nå ikke_så_ dyrt heller da. Du kan få tak i mye billig på auksjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...