pærebrus Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Mener å ha lest et innlegg her inne om noen osteboller som skulle være så gode. Jeg får ikke søkefunksjonen til å virke (vet ikke om det er jeg som gjør noe galt eller om den faktisk ike virker?), så lurer på om den som hadde oppskriften kan legge den ut på nytt eller om noen andre har den for hånden? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Jeg la ut denne oppskrifta for et par uker sida, kanskje det er den? Jeg blander bare alt i kjøkkenmaskina. 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norvegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3,5 dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. Heves 45 min ca. Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves ca. 15 min. Pensle med litt smeltet smør, strø litt revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. 0 Siter
pærebrus Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Skrevet 18. mars 2008 Jeg la ut denne oppskrifta for et par uker sida, kanskje det er den? Jeg blander bare alt i kjøkkenmaskina. 500gr. hvetemel 50 gr. smør 150 gr. revet ost (cheddar, vellagret Norvegia eller annet) 1/2 teskje salt 50 gr. gjær 3,5 dl. melk. Lag vanlig gjærdeig.(smelt smør og varm melk til fingervarmt) Bland inn revet ost og salt. Heves 45 min ca. Del deigen i 20 biter. Bak ut i den form du selv vil. Etterheves ca. 15 min. Pensle med litt smeltet smør, strø litt revet ost på toppen. Stek midt i ovnen ved 225 grader i ca. 15 min. Oj, det gikk fort! Takk skal du ha! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.