Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bor/er i Beijing for tiden og kan fortelle meg hvordan været og temperaturen er? River meg i håret for jeg får ikke bestemt meg for hva jeg skal pakke; tykk jakke, tynn jakke, hansker osv. Vil jo reise dit med lettest mulig koffert.

Har jo sett på ulike værmeldinger, men vanskelig å få noe inntrykk.

Jeg skrev et innlegg for et par uker siden og da fikk jeg svar fra en som bodde der....

Skrevet

Oh my God, du sitter jo på internett jo... Bare å søke det...

http://full.storm.no/vgnett/Reise.aspx?ID=305464

Og my god, det hjelper meg like mye som alle de andre dagene jeg har vært inne og sett på værmeldingen.

Tenkte jeg skulle få høre fra noen som er der. Blåser det kaldt, er det sandstorm osv.

to-barns-mamman
Skrevet

Vi var der i mars for syv år siden og hentet hjem verdens skjønneste datter (tenk så fort tiden går). Men til spørsmålet, det kan nok være surt og kaldt der nå, men ALT kan kjøpes - billig i Beijing! Pakk lett du :-)

Skrevet

Og my god, det hjelper meg like mye som alle de andre dagene jeg har vært inne og sett på værmeldingen.

Tenkte jeg skulle få høre fra noen som er der. Blåser det kaldt, er det sandstorm osv.

Og en værmelding sier ingenting om temperatur og vind??

Gjest Andre siden av kloden
Skrevet

Beijing om våren kan være meget ustabil. I dag har det vært 13-14 grader og sur vind. (Og forferdelig dårlig luft fram til ettermiddagen.)

Få med deg vindette klær. Det kan være svært sur vind selv om termometeret ikke viser så kaldt. Også vindette hodeplagg hvis dere skal opp på Muren. Vinden er ikke nødvendigvis så kraftig, men kan være sur og kald.

Det er ikke mange dager siden det var 18 grader og ingen vind.

Altså: Vindette, lette klær. Gjerne noe tynn ull under-avhengig av hvor lett du fryser. Været kan svinge fort om våren.

(Og hvis du spurte om minibanker (ATM-maskiner): Mange minibanker tar både kinesiske og utenlandske kort. Og en del tar enten kinesiske eller utenlandske(overseas) kort.)

God reise!

Når skal du hit?

Skrevet

Beijing om våren kan være meget ustabil. I dag har det vært 13-14 grader og sur vind. (Og forferdelig dårlig luft fram til ettermiddagen.)

Få med deg vindette klær. Det kan være svært sur vind selv om termometeret ikke viser så kaldt. Også vindette hodeplagg hvis dere skal opp på Muren. Vinden er ikke nødvendigvis så kraftig, men kan være sur og kald.

Det er ikke mange dager siden det var 18 grader og ingen vind.

Altså: Vindette, lette klær. Gjerne noe tynn ull under-avhengig av hvor lett du fryser. Været kan svinge fort om våren.

(Og hvis du spurte om minibanker (ATM-maskiner): Mange minibanker tar både kinesiske og utenlandske kort. Og en del tar enten kinesiske eller utenlandske(overseas) kort.)

God reise!

Når skal du hit?

Reiser på torsdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...