Gå til innhold

Nok et "matinnlegg"

Anbefalte innlegg

Gjest zilja
Skrevet

Hva er din beste Dessert ?

Her står Tiramisu høyt i kurs, laget på en italiensk restaurant i Trondheim, husker ikke navnet :)

Hjemmelaget karamellpudding er også blandt favorittene, og vaniljeis med varm bjørnebærsaus og egglikør, nam, nam ;))

Skrevet

Av restaurantdesserter - Oreokaka på Egon!

Av hjemmedesserter - tja... det meste? Jeg er veldig glad i sjokoladepudding, gele med vaniljesaus, fruktkompotter (ikke sviske!) og alskens kaker. :o) Men det er uhyre sjelden vi har dessert av den typen da, sikkert like greit.

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding og varm bær/rabarbrapai med is.

Skrevet

Tiramisu er en favoritt, ellers elsker jeg Creme Brulé:-) Og hjemmelaget sjokoladepudding, og karamellpudding... Øh, litt a en godtemoms jeg:-)

Skrevet

*huff* Skal si du lager fristetråd! ;)

Jeg er glad i riskrem, karamellpudding, dronning Mauds dessert,creme brulè, fruktblanding og masse masse mere ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg elsker Dronning Maud-pudding! Det er vel mer fromasj enn pudding, men er kjempegod.

Skrevet

*huff* Skal si du lager fristetråd! ;)

Jeg er glad i riskrem, karamellpudding, dronning Mauds dessert,creme brulè, fruktblanding og masse masse mere ;)

Dronning Mauds dessert? Er det sånn pudding med rullekakeskiver rundt? Eller blander jeg med noe helt anent nå?

Skrevet

Dronning Mauds dessert? Er det sånn pudding med rullekakeskiver rundt? Eller blander jeg med noe helt anent nå?

Det ligger lagvis i gjennomsiktig bolle, sjokoladelag og fromasj. Her er link, men uten bilde. Jeg har aldri laget den selv, men får det på vestlandet når vi er der på besøk :)

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift15980.asp

Skrevet

Banana split! Og sjokoladekake :-)

*Sikle* Skal snart kjøre hjem to små gjester og da tror jeg sannelig Snuppa og jeg stikker innom butikken og kjøper oss litt godis etterpå! Har servert bare frukt og middag til besøket fordi mora til den ene prøver å passe på hva ungen spiser (med god grunn) og siden ungene mine drar til pappan i morra og blir der over påske så tror jeg sannelig vi skal være ordentlig uskikkelige og gumle litt godis i kveld! :o)

Gjest Angela26
Skrevet

*Sikle* Skal snart kjøre hjem to små gjester og da tror jeg sannelig Snuppa og jeg stikker innom butikken og kjøper oss litt godis etterpå! Har servert bare frukt og middag til besøket fordi mora til den ene prøver å passe på hva ungen spiser (med god grunn) og siden ungene mine drar til pappan i morra og blir der over påske så tror jeg sannelig vi skal være ordentlig uskikkelige og gumle litt godis i kveld! :o)

Ja det bòr dere gjòre :-) Spis litt for meg ogsà da! Jeg vil ha smàgodt, bàde kritt, lakriser og sòte smàting. De har masse god smàgodt pà prinsen kino :-D

Her i Spania smaker smàgodtet kun sukker...*sutre*

candyqueen_83
Skrevet

Av restaurantdesserter - Oreokaka på Egon!

Av hjemmedesserter - tja... det meste? Jeg er veldig glad i sjokoladepudding, gele med vaniljesaus, fruktkompotter (ikke sviske!) og alskens kaker. :o) Men det er uhyre sjelden vi har dessert av den typen da, sikkert like greit.

Du må heller ta Oreoen på peppes. Du får jo dobbelt så mye :o) Til bare 69 kr :o)

Skrevet

Du må heller ta Oreoen på peppes. Du får jo dobbelt så mye :o) Til bare 69 kr :o)

Jeg spiser ikke på Peppes, de har ikke god pizza. :o(

Skrevet

Ja det bòr dere gjòre :-) Spis litt for meg ogsà da! Jeg vil ha smàgodt, bàde kritt, lakriser og sòte smàting. De har masse god smàgodt pà prinsen kino :-D

Her i Spania smaker smàgodtet kun sukker...*sutre*

*Gumler for to* ;o) Mmmm.... Er det påske så er det påske! :o)

De hadde ikke marsipankulene fra Hval sjokolade (det eneste som er spiselig derfra) så jeg kjøpte et sjokolade-marsipan-påskeegg fra Nidar istedet, i tillegg til en liten haug med smågodt og et kinderegg som Snuppa insisterte på at jeg måtte ha siden de også fikk det i tillegg til resten de fikk. :o)

hare1365380455
Skrevet

Det varierer. Is, jordbær, sjokoladepudding... :P

Skrevet

Fruktsalat; jordbær, kiwi og banan + en stor Stratos hakket i smått drysses over. På toppen skal det være vaniljesaus :) *det må bli sommer snart*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...