Gå til innhold

Får ikke i meg noe(gravid)

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-
Skrevet

jeg skrev her for 1 mnd siden om at jeg var veldig kvalm og kastet opp alt.Det endte med sykehusinnleggelse og jeg har følt meg ganske bra siden da.Fikk noen tabletter mot kvalmen også.Men siden fredag har jeg vært veldig kvalm igjen og tablettene virker ikke.Har ikke spist siden fredag og siden søndag har alt jeg har drikket kommet opp igjen.Har prøvd å drikke litt i dag men siden kl 10 har jeg kastet opp 5 ganger så jeg får ikke i meg noe væske.Hva bør jeg gjøre?.Holde ut litt lengere? Eller ta kontakt med avdelingen jeg var innlagt på eller legevakt?.Dette begynner virkelig å tappe meg for krefter og mot.Har en 6 åring som bare har sett mamma`en sin ligge og kaste opp og sånt i 5 uker nå.Han skjønner hvorfor men han vil at jeg skal finne på noe med han(kino,svømmehall) men jeg klarer ikke.Pappa`en jobber og har seg av alt i huset så han er utslitt også.Noen råd?

Gjest Tatjana
Skrevet

Søk lege!

Prøv å få i deg noe væske, men for all del, kom deg til lege!

Selv spiste jeg væske med teskje da jeg hadde det slik. Cola og vann, halvparten av hver, rør ut boblene. Ta en teskje og vent for å se om det sitter. Ta en teskje til og vent. Det er en tålmodighetsprøve, men det _kan_ kanskje fungere.

Men uansett, ring legen først.

Gjest kate-74-
Skrevet

Søk lege!

Prøv å få i deg noe væske, men for all del, kom deg til lege!

Selv spiste jeg væske med teskje da jeg hadde det slik. Cola og vann, halvparten av hver, rør ut boblene. Ta en teskje og vent for å se om det sitter. Ta en teskje til og vent. Det er en tålmodighetsprøve, men det _kan_ kanskje fungere.

Men uansett, ring legen først.

Er legesentrene åpne i morgen? Vil helst til fastlegen.Dårlig erfaring med legevakt og legene der.Men hvor mange dager kan jeg gå sånn uten at det er skadelig for meg eller babyen?.Er 11+4 i dag

Skrevet

Er legesentrene åpne i morgen? Vil helst til fastlegen.Dårlig erfaring med legevakt og legene der.Men hvor mange dager kan jeg gå sånn uten at det er skadelig for meg eller babyen?.Er 11+4 i dag

Jeg tipper de har åpent i morra formiddag, ring kl. 8 (det er vel da sentralbordet åpner? dvs. hos oss åpner det 8:15) og forklar situasjonen så får du forhåpentligvis komme inn eller får noen gode råd i alle fall.

Gjest syk i 7 mnd. flott baby.
Skrevet

det går nok bra med både deg og babyen. jeg holdt på slik i hele det ene svangerskapet mitt. jeg låg inne i månedsvis. babyen var fin og flott ved fødslen. legene valgte å starte fødslen veldig tidlig på meg, fordi jeg var så syk.

det er vel stor mulighet for at kvalmen din snart er over, håper det.

Lykke til

Gjest Tatjana
Skrevet

Det er verst for deg. Kroppen din prioriterer babyen foran deg, så først får den det den skal ha. Av næring og slikt. Men tilstanden din blir _ikke_ bedre når du er dehydrert - du blir ikke mindre dårlig av det. Been there, done that. Og når det ikke er noe igjen så kan heller ikke babyen få noe. Håper du har fått komme til lege nå.

*støtteklem*

Jeg vet akkurat åssen du har det. Håper det snart er over.

Gjest kate-74-
Skrevet

Det er verst for deg. Kroppen din prioriterer babyen foran deg, så først får den det den skal ha. Av næring og slikt. Men tilstanden din blir _ikke_ bedre når du er dehydrert - du blir ikke mindre dårlig av det. Been there, done that. Og når det ikke er noe igjen så kan heller ikke babyen få noe. Håper du har fått komme til lege nå.

*støtteklem*

Jeg vet akkurat åssen du har det. Håper det snart er over.

Takk for svaret.Vi drar på legevakt og får se hva de sier der.Gruer meg litt for har litt dårlig erfaring med legene på legevakt.De vil helst bare sende deg hjem fortest mulig

Gjest Tatjana
Skrevet

Takk for svaret.Vi drar på legevakt og får se hva de sier der.Gruer meg litt for har litt dårlig erfaring med legene på legevakt.De vil helst bare sende deg hjem fortest mulig

Få med deg noen du stoler på, som kan kjempe kampen for deg. Det orker du ikke selv nå. Og bit sammen tennene og tenk på babyen, så lar du ikke en dustelege overkjøre deg :-).

Masse lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...