Gå til innhold

Billån - skattefradrag

Anbefalte innlegg

Gjest Jån9's bil
Skrevet

Jeg holder på å titte på ny bil, men er litt usikker på hvordan økonomien stiller seg i forhold til dette. For å få litt ekstra å betjene lånet med så ønsker jeg å justere skatten i forhold til renteutgiftene.

Et lån vil koste meg 800,- i renter hver måned, dvs 7200,- for resten av året. Er det slik at jeg kan beregne rundt 30 % av denne tilbake på skatten - og justere skatten opp noen tabeller allerede nå?

Gjest mandolina
Skrevet

Rentekostnader gir 28% i fradrag på skatten.

Hilsen

Gjest Jån9's bil
Skrevet

Rentekostnader gir 28% i fradrag på skatten.

Hilsen

A-ha :)

Takker

Skrevet

Heisann :-)

Jeg synes ikke at du skal endre på skattekortet pga dette billånet. Det er så lite å hente likevel. 28% av 7200 er jo litt, men du får heller glede deg til å få noen få kroner tilbake på skatten.

Det er gøy med skattepenger!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...