Gå til innhold

Vil det lønne seg?

Gjest Aner ikke hva jeg skal gjøre:)

Anbefalte innlegg

Gjest Aner ikke hva jeg skal gjøre:)
Skrevet

Trenger litt hjelp, håper noen kan svare meg:)

Saken er at vi har huslån på ca. 1.150000. Også har vi et lån fra Santander på rundt omkring 100 000, og de tar jo så mye rente. Blir helt gal! Så tenkte som så at vi skulle ta 100 000 mer på huslån og nedbetale Santander. Lønner det seg?

Må vi betale mer hver måned i huslån? Eventuelt hvor mye ca?

Skrevet

Ett huslån på ca. 100.000 utgjør ca. 900 kroner pr måned (tommelfingerregel), eller hvis du regner 1000 da, så er du innenfor målet.

Klarer du å refinansiere til et billigere lån så vil det lønne seg på kort sikt. Jeg sier kort sikt fordi det kommer an på løpetiden du har å huslånet. Over tid er det ikke sikkert at det lønner seg fordi du har huslånet mye lenger enn det andre lånet. Men det må ses opp mot renta på det andre lånet og tiden som gjenstår.

Men hvis dere refinansierer og betaler litt ekstra på huslånet, f.eks, så vil det lønne seg.

Skrevet

Jeg ville ha tatt opp 100 000 mer på huslånet og betalt ut Santander. Mye gunstigere rente på huslån, og med tanke på den høye summen dere allerede har på huslånet, så vil nok ikke avdragene per måned øke så veldig mye. Vi gjorde dette for en tid tilbake, og satt igjen med mye mer penger hver måned...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...