Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har bare sett veldig mange gulv i både parkett og laminat på kjøkken som har blitt veldig stygge, både av vannsøl og andre flytende greier. Men det er jo smak og behag, da, hva man velger, hvordan man lever osv.

:-)

Jepp, smaken er som baken :o)

Jeg har åpen løsning mellom kjøkken og stue, det var jo med på valg av gulv. Vi har minst mulig dørstokker og kanter, slik at jeg skal klare husarbeidet.

Fortsetter under...

Gjest Elextra
Skrevet

På kjøkkenet ville jeg ikke valgt verken parkett eller laminat, rett og slett fordi det er garantert at det blir stygt av vannsøl...

Hvorfor skulle det bli så mye vannsøl på kjøkkengulvet, da?

Det blir det ikke hos oss, men så vasker jeg/vi minimalt opp for hånd. Og selv det vi vasker opp for hånd pleier vi å holde i vasken ;).

Gjest mallet
Skrevet

Nei guri, tørker du opp? Jøss...

Sjokkerende, ikke sant? En fantastisk måte å unngå vannskader på!

Skrevet

Jeg hadde laminat på mitt forrige kjøkken og parkett nå.

Laminat er holdbar og billig. Parkett får lettere merker og er dyrere.

Men laminaten er kald og det blir uhyggelig fort støv"baller" i hjørnene (jada, jeg støvsuger ofte :-) ). Parkett er mykere, varmere og mer levende i utseende.

Vannsøl og å miste ting opplever jeg ikke som noe problem hverken på parketten eller laminaten. Dessuten kan parketten slipes etter noen år.

Min konklusjon: Hvis du har råd, kjøp parkett.

Gjest ViViola
Skrevet

Hvorfor skulle det bli så mye vannsøl på kjøkkengulvet, da?

Det blir det ikke hos oss, men så vasker jeg/vi minimalt opp for hånd. Og selv det vi vasker opp for hånd pleier vi å holde i vasken ;).

Siden man håndterer vann på kjøkkenet, så får endel vann på gulvet, særlig ved oppvaskbenken. Og ved oppvaskmaskina. Og noen kjøleskap lekker litt, så det blir vann bak dem. Og de som har isbitmaskin på kjøleskapet får ofte små dråper vann på gulvet.

Og noen bruker endel vann ved vask av gulv, selv om det ikke er anbefalt å vaske verken parkett eller laminat med mye vann.

Som sagt, jeg har bare sett mange stygge parkett- og laminatgulv på kjøkken, og svarte ut fra egen erfaring.

Gjest ViViola
Skrevet

Sjokkerende, ikke sant? En fantastisk måte å unngå vannskader på!

Større vanndammer tørker vel alle opp, men det er de små dråpene som legger seg i skjøter og gjør skade. Flott at dere er kjempeflinke til å tørke opp, men det er tydeligvis ikke alle - all den tid det er mange vannskadde kjøkkengulv i parkett/laminat rundt omkring.

Se forøvrig mitt svar til Elextra og morsan sitt svar til deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...