puppola Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Er det noen der ute som også skal ned rundt 25 kilo og som kunne trenge støtte og oppmuntring? Jeg har begynt igjen å slanke meg eller endre livstil som det heter og trenger nok en del støtte i forhold til motivasjon fremover. Synes det er langt fram til målet er nådd men må jo bare komme igang. Er flink med matinntaket i løpet av dagen men kveldene er vanskelige og aktiviteten på bånn...har planer om å gå to-tre ganger pr. uke i begynnelsen og ta styrketrening hjemme så må det jo bli resultater, sjokoladen byttes ut med frukt og grønt! Andre som også har det slik? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ja, det er flere av oss. Har også igjen 25 kg til jeg tror jeg skal være fornøyd. Har gått ned nærmere 20 kg. for et par år siden, men kommer liksom ikke i gang med resten. Dagene går veldig bra, men sliter også med kveldene, blir fysen på noe godt. I tillegg synes jeg at jeg får for liten tid til å trimme på, men får tid til det jeg vil så klart. Men det var å komme i gang da........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Ja, det er flere av oss. Har også igjen 25 kg til jeg tror jeg skal være fornøyd. Har gått ned nærmere 20 kg. for et par år siden, men kommer liksom ikke i gang med resten. Dagene går veldig bra, men sliter også med kveldene, blir fysen på noe godt. I tillegg synes jeg at jeg får for liten tid til å trimme på, men får tid til det jeg vil så klart. Men det var å komme i gang da........ Så flink du har vært da som har tatt av 20 kilo allerede! Har du holdt deg der også? Jeg har gått opp mye etter fødsler mm og synes det er vanskelig å komme igang men jeg skal klare det. Har et langtidsperspektiv så jeg skal ta dette over tid. Regner med å bruke et års tid hvis jeg er realistisk men vil helst ned 25 kilo til sommeren, noe jeg vet er umulig... Lykke til! vi får oppdatere hverandre:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Så flink du har vært da som har tatt av 20 kilo allerede! Har du holdt deg der også? Jeg har gått opp mye etter fødsler mm og synes det er vanskelig å komme igang men jeg skal klare det. Har et langtidsperspektiv så jeg skal ta dette over tid. Regner med å bruke et års tid hvis jeg er realistisk men vil helst ned 25 kilo til sommeren, noe jeg vet er umulig... Lykke til! vi får oppdatere hverandre:) Neida, har gått mye opp og ned innen de 20 kg, dessverre. Men nå bare vil jeg ned de siste kiloene også. Veldig vanskelig, og mitt største problem er små/stor-spising på kvelden. Hadde jeg ennå klart å kutte ut det, da hadde det hjulpet stort. Ja vi får holde hverandre oppdatert. Jeg regner også med å bruke tid på dette, største problemet hittil har vært å klare å komme igang igjen. Men nå VIL jeg klare det også. LYKKE TIL TIL DEG. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hadde jeg bare greid det. Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg ville gjerne tatt av 25 kilo,men har problemer med motivasjonen... Men tenker på det vær dag,er svært missfornøyd med meg selv slik som jeg er nå : ( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ja, det er flere av oss. Har også igjen 25 kg til jeg tror jeg skal være fornøyd. Har gått ned nærmere 20 kg. for et par år siden, men kommer liksom ikke i gang med resten. Dagene går veldig bra, men sliter også med kveldene, blir fysen på noe godt. I tillegg synes jeg at jeg får for liten tid til å trimme på, men får tid til det jeg vil så klart. Men det var å komme i gang da........ Spis f.eks. knekkebrød før du evt. spiser noe godt. Hva med å kjøpe en trimsykkel som du kan ha i stua? Så kan du sykle mens du ser tv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bliw Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei! Fint iniativ! Håper vi kan støtte hverandre litt i kampen mot kiloene. Jeg veier ca 80 kg og ned til 60 hadde vært fint. Er 166 cm høy. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Spis f.eks. knekkebrød før du evt. spiser noe godt. Hva med å kjøpe en trimsykkel som du kan ha i stua? Så kan du sykle mens du ser tv. Trimsykkel har jeg stående i kjellerstua. Blir ikke nok brukt, det gjør den ikke. Burde bli flinkere med det, iallefall når jeg ikke har anledning til å komme meg ut i frisk luft. Å spise knekkebrød før jeg spiser noe godt er sikkert et godt råd. Takk for gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg følger deg gjerne. Jeg holder på. Skal ned 30kg. Jeg begynte på et lav-karbo kosthold (til tross for mine egne motforestillinger) for 3 uker siden. For første gang på 5 år har jeg sluttet å være sugen på mat hele tiden. Konkluderer selv med at jeg er insulinresistent. Er optimistisk på at jeg skal klare dette nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg følger deg gjerne. Jeg holder på. Skal ned 30kg. Jeg begynte på et lav-karbo kosthold (til tross for mine egne motforestillinger) for 3 uker siden. For første gang på 5 år har jeg sluttet å være sugen på mat hele tiden. Konkluderer selv med at jeg er insulinresistent. Er optimistisk på at jeg skal klare dette nå :-) Hva slags lav-karbo kosthold går du på? Jeg gikk på ketolyse i fjor, gikk ned 10 kg, og har hatt pause i ca 6 mnd. Gått opp og ned 2 kg ) Startet opp igjen på tirsdag, dog litt modifisert ketolyse ) Hvilke erfaringer har du gjort deg på de tre ukene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Trimsykkel har jeg stående i kjellerstua. Blir ikke nok brukt, det gjør den ikke. Burde bli flinkere med det, iallefall når jeg ikke har anledning til å komme meg ut i frisk luft. Å spise knekkebrød før jeg spiser noe godt er sikkert et godt råd. Takk for gode råd. Ta sykkelen opp i stua! Jeg har min stående midt i glaninga og der står den ypperlig så jeg kan bruke den et par ganger i uka - noe som er målet, men som jeg har syndet kraftig mot i det siste... Tok en mil i kveld da - det er deilig å være i gang igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hva slags lav-karbo kosthold går du på? Jeg gikk på ketolyse i fjor, gikk ned 10 kg, og har hatt pause i ca 6 mnd. Gått opp og ned 2 kg ) Startet opp igjen på tirsdag, dog litt modifisert ketolyse ) Hvilke erfaringer har du gjort deg på de tre ukene? Holder meg til en "slanke" versjon av Lindberg. Sørger for å spise variert og relativt magert - uansett kosthold må jo kroppen få færre kalorier enn den bruker for å gå ned i vekt. Jeg er ikke interessert i noe ketolysekur, men vil unngå karbosuget som har slitt meg ut de siste årene. Ikke kjekt å måtte bruke rå vilje hver dag, hele dagen for å unngå å spise for mye. Erfaringene: Jeg ha mistet søtsuget og brødsuget fullstendig, det var borte etter mindre enn 2 døgn. Jeg har gått med 5 kg på 3 uker, og er fornøyd med det. I utgangspunkt har jeg ikke tenkt så mye på vektnedgang, men å få kontroll på matlysten. Testet ut et par knekkebrød med ost etter ca en uke - ble karbosulten omtrent med en gang, så jeg tror jeg har funnet et kosthold som kan fungere for meg. Jeg har vært på mine første kakebesøk og kurs med jobben og har enten tatt vekk det som jeg ikke kan spise eller spurt om å få noe jeg kan spise. Jeg har bestemt at jeg er voksen nok som 40åring til å spise det som kroppen min har godt av og ikke det som forventes av meg ;-) Foreløpig er jeg framdeles litt overrumplet over at en kostholdsendring kan ha så stor effekt. Jeg har ellers spist sunt og magert med frukt og grønt osv, men hver dag har vært en viljekamp for å ikke overspise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Holder meg til en "slanke" versjon av Lindberg. Sørger for å spise variert og relativt magert - uansett kosthold må jo kroppen få færre kalorier enn den bruker for å gå ned i vekt. Jeg er ikke interessert i noe ketolysekur, men vil unngå karbosuget som har slitt meg ut de siste årene. Ikke kjekt å måtte bruke rå vilje hver dag, hele dagen for å unngå å spise for mye. Erfaringene: Jeg ha mistet søtsuget og brødsuget fullstendig, det var borte etter mindre enn 2 døgn. Jeg har gått med 5 kg på 3 uker, og er fornøyd med det. I utgangspunkt har jeg ikke tenkt så mye på vektnedgang, men å få kontroll på matlysten. Testet ut et par knekkebrød med ost etter ca en uke - ble karbosulten omtrent med en gang, så jeg tror jeg har funnet et kosthold som kan fungere for meg. Jeg har vært på mine første kakebesøk og kurs med jobben og har enten tatt vekk det som jeg ikke kan spise eller spurt om å få noe jeg kan spise. Jeg har bestemt at jeg er voksen nok som 40åring til å spise det som kroppen min har godt av og ikke det som forventes av meg ;-) Foreløpig er jeg framdeles litt overrumplet over at en kostholdsendring kan ha så stor effekt. Jeg har ellers spist sunt og magert med frukt og grønt osv, men hver dag har vært en viljekamp for å ikke overspise. Hva slags kur er dette da som minsker karbohydratsuget? Skulle jeg gjerne hatt greie på...er helt vill etter brød, pasta, ost, godteri mm..tar imot tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hva slags kur er dette da som minsker karbohydratsuget? Skulle jeg gjerne hatt greie på...er helt vill etter brød, pasta, ost, godteri mm..tar imot tips! Jeg tar utgangspunkt i "Endelig slank" an Anne M. Lystad http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=endelig+slank&innsnevre=ja&rom=AK Hun er en sykepleier som gikk ned 26kg på lav GI mat, basert på Fedon Lindberg sitt opplegg. Prøver å følge noenlunde hennes opplegg. Jeg har også kjøpt Fedons "Kost i balanse" og oppskriftsboka. Der står det mye om hvordan hormonen i kroppen påvirker forbrenningen. Jeg har brukt mange kr1000 hos psykolog for å prøve å få bukt med overspisingen min, fordi legen mente jeg hadde en spiseforstyrrelse. Jeg kunne ikke overhode ikke styre inntak av karbohydrater i perioder hvor jeg ellers var stresset eller hadde lite overskudd. Det er faktisk litt skremmende hvor stor forskjell det har gjort for meg å kutte ut karbohydratrik mat. Jeg er vant med å spise mye av den "rare" maten som anbefales i dietten (belgfrukter osv) fordi jeg ikke spiser kjøtt så overgangen er ikke så stor. Spiser feks: 0,1% yogurt med 2 ss cottage cheese + 2 ss Fedon muesli til frokost. Mellommåltid: en frukt, helst ikke en med altfor høy GI, + 10 mandler (viktig med proteiner sammen med frukten) Lunsj: En stor salat med kikkerter eller tunfisk + litt 1% kesam med dill og sitronsaft som dressing, eller en kald omelett. Mellommåltid 2: som før Middag: 150g fisk med masse grønnsaker til + belgfrukter istedenfor poteter/ris, eller en omelett av 2 egg, eller en belgfruktsrett Tar vitaminpille + trankapsler i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest timeleo Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg anbefaler å kjøpe en crosstrainer og ha den i stua. Så kan du se på favorittprogrammet ditt mens du trener. Jeg brukte det og så på slankekrigen på tvn for 2 år siden ca. Jeg gikk ned rundt 27 kg på ca. 5 mnd. Trente noen dager opptil 1 t pr dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei, hvordan går det med deg? Denne uka har jeg virkelig klart å komme i gjenge når det gjelder sunn mat og passe mendge. Så siden forrige mandag har jeg gått ned 800 gram. Føles godt å endelig ha kommet i gang igjen. Etter lange tider uten å ha klart fortsettelsen. Men nå håper jeg jakten på alle de siste kiloene er i gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg tar utgangspunkt i "Endelig slank" an Anne M. Lystad http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=endelig+slank&innsnevre=ja&rom=AK Hun er en sykepleier som gikk ned 26kg på lav GI mat, basert på Fedon Lindberg sitt opplegg. Prøver å følge noenlunde hennes opplegg. Jeg har også kjøpt Fedons "Kost i balanse" og oppskriftsboka. Der står det mye om hvordan hormonen i kroppen påvirker forbrenningen. Jeg har brukt mange kr1000 hos psykolog for å prøve å få bukt med overspisingen min, fordi legen mente jeg hadde en spiseforstyrrelse. Jeg kunne ikke overhode ikke styre inntak av karbohydrater i perioder hvor jeg ellers var stresset eller hadde lite overskudd. Det er faktisk litt skremmende hvor stor forskjell det har gjort for meg å kutte ut karbohydratrik mat. Jeg er vant med å spise mye av den "rare" maten som anbefales i dietten (belgfrukter osv) fordi jeg ikke spiser kjøtt så overgangen er ikke så stor. Spiser feks: 0,1% yogurt med 2 ss cottage cheese + 2 ss Fedon muesli til frokost. Mellommåltid: en frukt, helst ikke en med altfor høy GI, + 10 mandler (viktig med proteiner sammen med frukten) Lunsj: En stor salat med kikkerter eller tunfisk + litt 1% kesam med dill og sitronsaft som dressing, eller en kald omelett. Mellommåltid 2: som før Middag: 150g fisk med masse grønnsaker til + belgfrukter istedenfor poteter/ris, eller en omelett av 2 egg, eller en belgfruktsrett Tar vitaminpille + trankapsler i tillegg. Hei :-) Jeg ville bare fortelle deg at jeg gikk ned 43 kilo på denne måten :-) Og fikk et helt nytt liv hvor ikke alt dreide seg om mat mer. Og jeg har samme erfaring som deg: Lukter jeg på en rask karbo, så er jeg sulten i flere dager... Lar jeg det være, så virker det som om de ikke roper så høyt på meg, så da glemmer jeg dem :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg tar utgangspunkt i "Endelig slank" an Anne M. Lystad http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=endelig+slank&innsnevre=ja&rom=AK Hun er en sykepleier som gikk ned 26kg på lav GI mat, basert på Fedon Lindberg sitt opplegg. Prøver å følge noenlunde hennes opplegg. Jeg har også kjøpt Fedons "Kost i balanse" og oppskriftsboka. Der står det mye om hvordan hormonen i kroppen påvirker forbrenningen. Jeg har brukt mange kr1000 hos psykolog for å prøve å få bukt med overspisingen min, fordi legen mente jeg hadde en spiseforstyrrelse. Jeg kunne ikke overhode ikke styre inntak av karbohydrater i perioder hvor jeg ellers var stresset eller hadde lite overskudd. Det er faktisk litt skremmende hvor stor forskjell det har gjort for meg å kutte ut karbohydratrik mat. Jeg er vant med å spise mye av den "rare" maten som anbefales i dietten (belgfrukter osv) fordi jeg ikke spiser kjøtt så overgangen er ikke så stor. Spiser feks: 0,1% yogurt med 2 ss cottage cheese + 2 ss Fedon muesli til frokost. Mellommåltid: en frukt, helst ikke en med altfor høy GI, + 10 mandler (viktig med proteiner sammen med frukten) Lunsj: En stor salat med kikkerter eller tunfisk + litt 1% kesam med dill og sitronsaft som dressing, eller en kald omelett. Mellommåltid 2: som før Middag: 150g fisk med masse grønnsaker til + belgfrukter istedenfor poteter/ris, eller en omelett av 2 egg, eller en belgfruktsrett Tar vitaminpille + trankapsler i tillegg. Hva inneholder Fedon muslien? Den er søkkdyr i forhold til vanlig musli og jeg nekter å tro at den skal være så mye sunnere enn mange av dem (nå tenker jeg ikke på corn flakes og sånt, men muslier) at prisforskjellen lar seg forsvare. Betaler mye for navnet tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva inneholder Fedon muslien? Den er søkkdyr i forhold til vanlig musli og jeg nekter å tro at den skal være så mye sunnere enn mange av dem (nå tenker jeg ikke på corn flakes og sånt, men muslier) at prisforskjellen lar seg forsvare. Betaler mye for navnet tror jeg. Den inneholder vel ganske mye mindre av f.eks. havregryn (som jo er billig). Tror man betaler mer for at det er et produkt som er produsert i liten målestokk enn for navnet. Og så dyr er den vel ikke? Ser den koster 31 i nettbutikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Den inneholder vel ganske mye mindre av f.eks. havregryn (som jo er billig). Tror man betaler mer for at det er et produkt som er produsert i liten målestokk enn for navnet. Og så dyr er den vel ikke? Ser den koster 31 i nettbutikken. Selges den ikke i dagligvaren også? Mener å ha sett den der til en stiv kilospris... Tror jeg skal sjekke hva som er i den, det er garantert billigere å mixe den selv. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.