Gå til innhold

Ned 25 kilo?

puppola

Anbefalte innlegg

Selges den ikke i dagligvaren også? Mener å ha sett den der til en stiv kilospris... Tror jeg skal sjekke hva som er i den, det er garantert billigere å mixe den selv. :o)

Jo, den er i dagligvaren også... Og kan sikkert mixes billigere selv, om man gidder. Den er uansett ikke noe man bruker så mye av,- smaker ikke søtt og godt og frister til å lesse på av.

Skal vi se.. Inneholder: soyaproteinbiter, soyaflak, byggflak, solsikkekjerner, roefibre, linfrø, sesamfrø, havregryn, bokhveteflak og mandelflak. Så kan man jo se om man gidder å ha alle de ingrediensene i svære poser i skapet, for å spare litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar utgangspunkt i "Endelig slank" an Anne M. Lystad

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/enkeltSok.do?enkeltsok=endelig+slank&innsnevre=ja&rom=AK

Hun er en sykepleier som gikk ned 26kg på lav GI mat, basert på Fedon Lindberg sitt opplegg.

Prøver å følge noenlunde hennes opplegg. Jeg har også kjøpt Fedons "Kost i balanse" og oppskriftsboka. Der står det mye om hvordan hormonen i kroppen påvirker forbrenningen.

Jeg har brukt mange kr1000 hos psykolog for å prøve å få bukt med overspisingen min, fordi legen mente jeg hadde en spiseforstyrrelse. Jeg kunne ikke overhode ikke styre inntak av karbohydrater i perioder hvor jeg ellers var stresset eller hadde lite overskudd.

Det er faktisk litt skremmende hvor stor forskjell det har gjort for meg å kutte ut karbohydratrik mat.

Jeg er vant med å spise mye av den "rare" maten som anbefales i dietten (belgfrukter osv) fordi jeg ikke spiser kjøtt så overgangen er ikke så stor.

Spiser feks:

0,1% yogurt med 2 ss cottage cheese + 2 ss Fedon muesli til frokost.

Mellommåltid: en frukt, helst ikke en med altfor høy GI, + 10 mandler (viktig med proteiner sammen med frukten)

Lunsj: En stor salat med kikkerter eller tunfisk + litt 1% kesam med dill og sitronsaft som dressing, eller en kald omelett.

Mellommåltid 2: som før

Middag: 150g fisk med masse grønnsaker til + belgfrukter istedenfor poteter/ris, eller en omelett av 2 egg, eller en belgfruktsrett

Tar vitaminpille + trankapsler i tillegg.

Hei,

Høres ut som en fornuftig diett. Jeg skal jammen ta å prøve det, jeg er rå på karbohydrater, men magen tåler ikke så godt gluten, så jeg burde bare stoppe!!! Kanskje hele familien bare burde spise en litt moderert utgave av denne typen kosthold. Er du blitt mer opplagt som følge av kostholdsendringene?

Jeg skal ned 10 kg før sommeren var planen, men eier ikke motivasjon, så jeg henger meg på her...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den er i dagligvaren også... Og kan sikkert mixes billigere selv, om man gidder. Den er uansett ikke noe man bruker så mye av,- smaker ikke søtt og godt og frister til å lesse på av.

Skal vi se.. Inneholder: soyaproteinbiter, soyaflak, byggflak, solsikkekjerner, roefibre, linfrø, sesamfrø, havregryn, bokhveteflak og mandelflak. Så kan man jo se om man gidder å ha alle de ingrediensene i svære poser i skapet, for å spare litt :-)

*Fnis* Hørtes ikke så veldig spennende ut nei... Men en av de andre blandingene med mye korn og lite søtt og dill er vel like bra vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Hørtes ikke så veldig spennende ut nei... Men en av de andre blandingene med mye korn og lite søtt og dill er vel like bra vil jeg tro.

Hvis man vil følge lav-GI diett (Fedon) er ikke de vanlige like aktuelle å bruke... Havregryn (behandlede) mener jeg å huske har relativt høy GI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...