Gå til innhold

Ukas vekt - Uten en tråd

Lillemus

Anbefalte innlegg

Aller først - jeg ble kjempeglad da jeg så tråden "Ned 25 kilo?" under her, supert at det er litt liv her inne! Det blir spennende å følge dere - dere er kjempeflinke!

Jeg har lagt på meg en kilo i påska, som forventet. :o/ Jaja. Får bite tenna sammen og skjerpe meg og håpe motivasjonen kommer med våren som ser ut til å være rett rundt hjørnet her i Trondheim! *Evig optimist* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du trenger særskilt innsats for å bli kvitt en feriekilo eller to. De skriver seg jo som regel fra utskeielser og ekstra kos, og når man vender tilbake til hverdagen vil dette gjerne rette seg av seg selv. Faktisk tror jeg det lureste kan være å ikke tenke "slankekost", for målet er vel at kroppen skal tilvennes til høyere forbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp to påskekilo her. Får håpe at de går fort av igjen. Nå har jeg drukket en kopp kokt vann med real lemon. Smakte ikke så verst. Får håpe at det hjelper;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger særskilt innsats for å bli kvitt en feriekilo eller to. De skriver seg jo som regel fra utskeielser og ekstra kos, og når man vender tilbake til hverdagen vil dette gjerne rette seg av seg selv. Faktisk tror jeg det lureste kan være å ikke tenke "slankekost", for målet er vel at kroppen skal tilvennes til høyere forbrenning?

Innsatsen går på å spise sunt og å slutte med å snavle godis og brownies og sånt dill.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg var på vekta tirsdag. Da hadde jeg ikke veid meg siden 29. februar. Opp 800 gram, og det er jo i grunnen ikke ille. Fra tirsdag til i dag har jeg gått ned 100 gram. Jeg vil ned sånn ca 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatsen går på å spise sunt og å slutte med å snavle godis og brownies og sånt dill.... ;o)

Vet du tilfeldigvis om Munkholm er sunt, eller om det inneholder like mange kalorier som øl med alkohol? Jeg drikker det ofte til maten og synes det er kjempegodt. Finner ikke noe om kaloriinnhold på flaska, dessuten står alt med bitteliten skrift der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du tilfeldigvis om Munkholm er sunt, eller om det inneholder like mange kalorier som øl med alkohol? Jeg drikker det ofte til maten og synes det er kjempegodt. Finner ikke noe om kaloriinnhold på flaska, dessuten står alt med bitteliten skrift der.

Alkoholfritt øl - 18 kcal / 100 g

Pils - 39 kcal / 100 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

68,5 og det samme som sist uke. :-0

Og jeg som har spist kake på en vanlig onsdag.... Men det viser vel at vekta er stabil, og jeg kan spise normalt. Altså sunt, men et kakestykke en sjelden gang er ok og det er også noe godt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Opp to påskekilo her. Får håpe at de går fort av igjen. Nå har jeg drukket en kopp kokt vann med real lemon. Smakte ikke så verst. Får håpe at det hjelper;-)

Kokt vann med sitron? Hva gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt øl - 18 kcal / 100 g

Pils - 39 kcal / 100 g

Takk skal du ha. Da trekker jeg den slutning at alkoholfritt øl inneholder mye mindre sukker enn pilsner , og kan nytes med god samvittighet. Jeg drikker lett et par halvliters bokser med Munkholm til middag, og en favoritt etterpå er en neve peanøtter på sofaen med avisen, med mere Munkholm til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt vann med sitron? Hva gjør det?

Det skal visstnok rense kroppen. :o) Skader jo ikke å prøve og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg også. Påskemorgen veide jeg 2 kg mer enn før avreise til påskefjellet, i går morges bare 600 gram, så mye går av av seg selv når rutinene blir normale:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det tror jeg også. Påskemorgen veide jeg 2 kg mer enn før avreise til påskefjellet, i går morges bare 600 gram, så mye går av av seg selv når rutinene blir normale:-)

Nemlig. Og hvis man reagerer på en ekstra kilo (dæven, der har vi en til. Sier folk en eller et kilo?) med å gå over til knekkebrød og selleri, er man solgt. Da skrus forbrenningen ned, og man vil måtte holde seg på knekkebrødstadiet resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Og hvis man reagerer på en ekstra kilo (dæven, der har vi en til. Sier folk en eller et kilo?) med å gå over til knekkebrød og selleri, er man solgt. Da skrus forbrenningen ned, og man vil måtte holde seg på knekkebrødstadiet resten av livet.

Det er sant, men hvis man er _for_ slapp på "bare én kilo", så kan man jo tenke tanken "bare én kilo" hvert år i 20 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg igjennom påsken med 1 kg i minus. Bikket endelig under 90 kg så da ble jeg enda mer fornøyd, siden jeg har fluktuert mellom 90 og 91 kg i 3 måneder nå.

Så håpet er at vektplatået har løsnet nå og jeg kan forsette sakte og sikkert nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Jeg kom meg igjennom påsken med 1 kg i minus. Bikket endelig under 90 kg så da ble jeg enda mer fornøyd, siden jeg har fluktuert mellom 90 og 91 kg i 3 måneder nå.

Så håpet er at vektplatået har løsnet nå og jeg kan forsette sakte og sikkert nedover.

Så bra Jorunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men hvis man er _for_ slapp på "bare én kilo", så kan man jo tenke tanken "bare én kilo" hvert år i 20 år....

Ja, men poenget her er følgende:

Du har et alminnelig sunt kosthold, trener og holder vekta. Så kommer ferie, med eller uten spisehøytid, og du spretter opp en kilo eller tre. Hva gjør du med det? Da er mitt råd: Ikke annet enn å gå tilbake til hverdagen. Hvis du lar deg friste til å fjerne de ekstra kiloene på altfor kort tid, kommer du ikke ut av slankefasen igjen.

Jeg legger sjelden på meg i jula og påsken, men derimot på Syden-ferie, med store middager om kvelden og mye øl og vin. I fjor spratt jeg opp tre kg på to uker. Men jeg bare vendte tilbake til normalen, og før jeg visste ordet av det var jeg tilbake på matchvekta. Men nå skal det sies at jeg overhodet ikke har lett for å legge på meg, og fram til ca. 40 års alder måtte jeg heller jobbe for å holde vekta oppe enn nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et alminnelig sunt kosthold, trener og holder vekta. Så kommer ferie, med eller uten spisehøytid, og du spretter opp en kilo eller tre. Hva gjør du med det? Da er mitt råd: Ikke annet enn å gå tilbake til hverdagen. Hvis du lar deg friste til å fjerne de ekstra kiloene på altfor kort tid, kommer du ikke ut av slankefasen igjen.

Jeg legger sjelden på meg i jula og påsken, men derimot på Syden-ferie, med store middager om kvelden og mye øl og vin. I fjor spratt jeg opp tre kg på to uker. Men jeg bare vendte tilbake til normalen, og før jeg visste ordet av det var jeg tilbake på matchvekta. Men nå skal det sies at jeg overhodet ikke har lett for å legge på meg, og fram til ca. 40 års alder måtte jeg heller jobbe for å holde vekta oppe enn nede.

Ja, jeg er helt enig med deg i høytid/ferie-tankegangen.

Mitt problem er vel at det over årenes løp sniker seg på litt nå og litt da, og i løpet av 10 -15 år blir det merkbart, ja :-(

Jeg leste et sted at dersom du klarer å spise akkurat det du forbrenner til enhver tid, men så spiser du ett eple "for mye" hver dag. Da risikerer du faktisk å legge på deg 5 kilo på ett år!!

Ganske utrolig at så lite kan bli til så mye - da skal det jo ikke store utskeielsene i hverdagen til før enn det blir ett kilo i året, hvilket jo blir 20 kilo etter like mange år. Og likevel trenger man ikke ha noe ekstravagant eller usunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Jeg er helt enig i det.

Jeg fikk også bort noen kilo (11,5) ved å ikke slanke meg; jeg fokuserte heller på sunn kost og kos i helgen. Og mosjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...