Gå til innhold

Familie til en belasting

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom og frustrert

Jeg og min samboer har to nydelige gutter. Sammen har vi en på 8 mnd. og jeg har en på 12 år fra før av. Det grusomme er at besteforeldre og tantene til guttene er totalt likegyldige til dem. De verken ringer eller kommer på besøk selv om vi viser vår savn. Farfar og farmor så ungene våre sist i jul. Grunnen til det er 35 mil og at deres ene datter (tante) med sine to barn krever mye oppmerksomhet. Hun har dem både til barnevakt og oppholder dem med div. fritidtsaktiviteter. Hun har også takket nei til dåpsinnvitasjonen våres og begrunnet det med skolebarn og en bortreist mann som gjør at hun ikke kan starte på 35 mils kjøring. Mormor og morfar er der imot nabo til oss. De har vi sett sist for ca. tre uker siden. Grunnen deres er at de har nok med sitt yngste barn på 17 år, daglige gjøremål hjemme og jobben, og har der med ikke tid til oss. Ikke i påsken heller, de stilte ikke opp som barnevakt til oss selv om jeg og min kjære var innvitert i bryllup og hadde lyst å delta noe i festivalen i bygda. Mine søstre (tantene) var opptatt med påskefestivalen og hadde ikke sjans å komme til oss, ellers går de på skole og jobber. Jeg aner ikke hva som er galt, syns vi hjelpes til familien våres når de spør og er begge hyggelig med dem når vi sees. Kanskje er det bare vi som er for krevende og sosiale? uansett dette er sårende og til en stor belasting for oss begge. Samboeren min sa til meg i kveld at han holder på å knekke sammen og klarer ikke å være så kjær som han egentlig vil, og dro på fest. Jeg sitt alene å gråter og prøver å finne ut en løsning... Prøver også å ikke tenke på dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/302740-familie-til-en-belasting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Bygg nettverk med venner isteden og blås i slekta. Er ikke all slekt som virker.

Venner kan brukes både til å komme på middag til en og til å byttepasse barn med. Dessuten kan man da lettere dinne noen som virker :-)

At slekta di ikke gidder å komme i barnedåpen hadde jeg kanskje sagt fra at jeg syns var dårlig, og så hadde jeg ikke giddet å stresse mer med det. Det blir bare sårt. Du kan ikke endre andre vet du, du kan bare endre deg selv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...