Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Du skal vel ikke ha på tåkelysene når du har en bil rett bak deg. Tåkelysene er ment å ha på når du kjører mer alene på veien, slik at biler som kommer bakfra ser deg i litt bedre tid enn akkurat når de tar deg igjen.

Når du har fått en "opp i rumpa" som slukker du lysene igjen. Det er slitsomt å kjøre bak noen som har på tåkelyset.

''Det er slitsomt å kjøre bak noen som har på tåkelyset.

''

No shit, Sherlock. ;)

Det var akkurat det nick beskrev. Personen bak han kjørte med tåkelysa på så han fikk flashen rett i speilet, han skrudde på tåkelysa bak for å svare med samme mynt, da begynte vedkommende å blinke med lysa for at han skulle skru dem av. ;)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

3

• hidi, the scorpion

3

• mariaflyfly

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skravlete folk som setter scene-lys på seg selv i alle familieselskaper. Ingen andre slipper til... *dån*

Folk som kaster søppel,

barn som ikke takker,

avisselgere på søndager, telefonselgere,

NextGenTel, Ventelo Bluecom,

kattene som legger fra seg mus/fugler i stua (kattedør),

folk som smatter eller prater med mat i munnen,

promping og fising rett ved siden av meg,

bilister som ikke kan 3 sekundsregelen vedr. avstand

Skrevet

- Folk som synes de er for viktige eller for opptatt til å gjøre enkle ting som å sette brukte kopper inn i oppvaskmaskinen (ja, det gjelder både på jobb og hjemme)

- Folk som har (virker som om ) hele dagen, men likevel må komme mens det er mest travelt - f.eks. når pensjonister skal ha påført noen renter i Postbank-boka fra 1937 og jeg står bak i køen på postkontoret - hvorfor må de gjøre dette kl. 1615?

- Eplestilker, ispapir o.l. som visse familiemedlemmer (av et visst kjønn) jeg deler bolig med, tror blir usynlige når det spiselige er spist, og som derfor ligger igjen på bordene (ja, jeg har nevnt det for dem)

- Rutiner som ikke stemmer overens, slik at det ikke går an å gjøre det riktig (f.eks. hvis man må initiere en regning før man foretar en bestilling, av hensyn til et eller annet ref.nr., men det samtidig er forbudt å registrere regninger med framtidig leveringsdato)

- Nettsider som ikke er oppdatert, slik at f.eks. åpningstider ikke stemmer, eller som pirker på måten jeg skriver inn datoer, telefonnumre etc. på (uten å oppgi format før jeg har forsøkt), for så å kræsje eller erklære seg "busy" når jeg trykker Send

- Folk har sutring og klaging som livsstil, enten de klager over sykdommer, bensinpriser eller ferieværet, eller som har seg og sitt som det absolutt eneste samtaletemaet i verden

- Folk som behandler meg nedlatende (jeg er verken stor eller pen, ikke ser jeg rik ut heller, men det gir ingen kunde- eller saksbehandler rett til å behandle meg som et hår i suppa)

- Lyden av vekkerklokka

Skrevet

- Folk som synes de er for viktige eller for opptatt til å gjøre enkle ting som å sette brukte kopper inn i oppvaskmaskinen (ja, det gjelder både på jobb og hjemme)

- Folk som har (virker som om ) hele dagen, men likevel må komme mens det er mest travelt - f.eks. når pensjonister skal ha påført noen renter i Postbank-boka fra 1937 og jeg står bak i køen på postkontoret - hvorfor må de gjøre dette kl. 1615?

- Eplestilker, ispapir o.l. som visse familiemedlemmer (av et visst kjønn) jeg deler bolig med, tror blir usynlige når det spiselige er spist, og som derfor ligger igjen på bordene (ja, jeg har nevnt det for dem)

- Rutiner som ikke stemmer overens, slik at det ikke går an å gjøre det riktig (f.eks. hvis man må initiere en regning før man foretar en bestilling, av hensyn til et eller annet ref.nr., men det samtidig er forbudt å registrere regninger med framtidig leveringsdato)

- Nettsider som ikke er oppdatert, slik at f.eks. åpningstider ikke stemmer, eller som pirker på måten jeg skriver inn datoer, telefonnumre etc. på (uten å oppgi format før jeg har forsøkt), for så å kræsje eller erklære seg "busy" når jeg trykker Send

- Folk har sutring og klaging som livsstil, enten de klager over sykdommer, bensinpriser eller ferieværet, eller som har seg og sitt som det absolutt eneste samtaletemaet i verden

- Folk som behandler meg nedlatende (jeg er verken stor eller pen, ikke ser jeg rik ut heller, men det gir ingen kunde- eller saksbehandler rett til å behandle meg som et hår i suppa)

- Lyden av vekkerklokka

Mye gjenkjenbart her ja, men særlig LOL til det med ispapir og epleskrott....;-)

Og det med pensjonistene har jeg også tenkt på - de må da synes det er deilig selv å gå når det er lite folk ute? Jeg husker jo hvordan det var å være hjemme i barselperm - man ble fort vant til luksusen å handle mat midt på dagen når alt man så var andre med barnevogn eller pensjonister;-)

Skrevet

Mye gjenkjenbart her ja, men særlig LOL til det med ispapir og epleskrott....;-)

Og det med pensjonistene har jeg også tenkt på - de må da synes det er deilig selv å gå når det er lite folk ute? Jeg husker jo hvordan det var å være hjemme i barselperm - man ble fort vant til luksusen å handle mat midt på dagen når alt man så var andre med barnevogn eller pensjonister;-)

Jeg husker det tok litt tid før jeg vente meg av med å tenke sånn litt "åhh - vi har da vel ikke hele dagen, heller", da jeg hadde permisjon. Måtte si til meg selv flere ganger at "jo, nå står du sammen med dem som faktisk _har_ hele dagen!"

Jeg har jobbet i butikk selv i en fjern fortid, bak en disk hvor alle ble betjent (som i en kiosk) og hvor det var mange pensjonister i nærområdet. Det er atskillig enklere å høre på historien om hvem som skal ha konfektesken og hvorfor, når kunden kommer om morgenen, enn sammen med alle som skal ha VG og røyk i en fart kl. 1645!

Når jeg blir pensjonist, skal jeg aldri handle i rushtiden - hvis den da ikke er utvidet til hele døgnet... Og jeg skal i hvert fall ikke sukke over at det er litt kø hvis jeg iblant velger å gjøre det allikevel!

Skrevet

Jeg husker det tok litt tid før jeg vente meg av med å tenke sånn litt "åhh - vi har da vel ikke hele dagen, heller", da jeg hadde permisjon. Måtte si til meg selv flere ganger at "jo, nå står du sammen med dem som faktisk _har_ hele dagen!"

Jeg har jobbet i butikk selv i en fjern fortid, bak en disk hvor alle ble betjent (som i en kiosk) og hvor det var mange pensjonister i nærområdet. Det er atskillig enklere å høre på historien om hvem som skal ha konfektesken og hvorfor, når kunden kommer om morgenen, enn sammen med alle som skal ha VG og røyk i en fart kl. 1645!

Når jeg blir pensjonist, skal jeg aldri handle i rushtiden - hvis den da ikke er utvidet til hele døgnet... Og jeg skal i hvert fall ikke sukke over at det er litt kø hvis jeg iblant velger å gjøre det allikevel!

:-)

Skrevet

Du skal vel ikke ha på tåkelysene når du har en bil rett bak deg. Tåkelysene er ment å ha på når du kjører mer alene på veien, slik at biler som kommer bakfra ser deg i litt bedre tid enn akkurat når de tar deg igjen.

Når du har fått en "opp i rumpa" som slukker du lysene igjen. Det er slitsomt å kjøre bak noen som har på tåkelyset.

Du må da være en av desse ViViola? Siden du ikke skjønnte mener jeg...

Dum går det an å bli?

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror du leste innlegget fra "nick" litt fort i svingene ;) Hender jeg gjør den samme feilen....;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Dum går det an å bli?

Går an å lese feil også da, ikke sant!

Skrevet

Går an å lese feil også da, ikke sant!

Om man har lest feil, går det også an å beklage istedenfor å skrive nytt svada innlegg...

Mener

Gjest ViViola
Skrevet

''Det er slitsomt å kjøre bak noen som har på tåkelyset.

''

No shit, Sherlock. ;)

Det var akkurat det nick beskrev. Personen bak han kjørte med tåkelysa på så han fikk flashen rett i speilet, han skrudde på tåkelysa bak for å svare med samme mynt, da begynte vedkommende å blinke med lysa for at han skulle skru dem av. ;)

Beklager at jeg leste feil.

Gjest ViViola
Skrevet

Tror du leste innlegget fra "nick" litt fort i svingene ;) Hender jeg gjør den samme feilen....;)

Jepp, det ble stokking av ord, gitt... Beklager!

Gjest ViViola
Skrevet

Dum går det an å bli?

Godt at du er slik en skærping, da Mistera.

Jeg beklager at jeg leste feil og skapte slik irritasjon hos deg. Forøvrig har jeg ikke lest ditt sylskarpe og kloke innlegg før nå, men jeg skal ile til med en unnskyldning til nick også. Jeg har ikke skrevet flere "svadainnlegg" som du så sjarmerende sier det.

Gjest ViViola
Skrevet

Folk som kjører med tåkelysene på hele dagen, uansett værforhold. Er det tøft? I går fikk jeg (igjen) en sånn bak meg. Jeg skudde på tåkelyset bak, og da begynte han å blinke med lysene sine for å varsle meg? Hvor dum kan man bli?

Beklager at jeg leste innlegget ditt for fort og feil, og dermed svarte dårlig.

Unnskyld.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jepp, det ble stokking av ord, gitt... Beklager!

Ikke noe å beklage ;) Synes det var litt vittig, jeg...

At noen reagerer så skarpt, på noe som åpenbart var en miss fra din side, gjorde at jeg ville gi deg beskjed;)

Gjest ViViola
Skrevet

Ikke noe å beklage ;) Synes det var litt vittig, jeg...

At noen reagerer så skarpt, på noe som åpenbart var en miss fra din side, gjorde at jeg ville gi deg beskjed;)

Vel, jeg har nå bedt om unnskyldning, og såvidt jeg vet - jeg er ikke akkurat den første i historien som har lest feil...

Og denne Mistera - vel...

Skrevet

Folk som snakker høyt

Folk som går sakte

Folk som må oppi ansiktet på deg når de snakker

''Folk som går sakte''

hehe.. føler meg litt truffet der.. men, jeg har da iallefall vett nok til å trekke ut i siden slik at de som er stresset ikke blir hindret..

(selv om det ikke er lett i alle situasjoner)

Er ikke mer enn et år siden jeg selv irriterte meg over de som gikk sakte, og nå er jeg i situasjonen selv.

Skrevet

Å jippi, dette var tåden for akkurat nå! Det har skjedd så mye irriterende i dag.

Jeg irriterer meg på folk som prater på inn- og utpust, som legger beslag på enormt mye av andres arbeidstid med det totalt meningløse pludderet sitt og som ikke hører etter før man omtrent blir sinna og jager dem vekk. Jeg er ikke interessert, hold munn, hold opp og gå vekk!

Og så har vi syterne, da. Det er mest synd på dem i hele verden, de har alltid mer vondt enn alle andre, flere sykdommer, høyere feber, slemmere svigermor, dårligst råd og alt det der. De er raske til å stemple andre sytere som sytere, og de er filla interessert i andre enn seg selv.

Til slutt må jeg gny litt om masa. Det er hun som alltid kommer to sekunder i forkant og minner kollegaen om at nå må han huske å gjøre det han akkurat skal til å begynne på. Det spiller ingen rolle hvor mange år han har jobbet der og hvor godt han utfører jobben sin, hun bare _må_ mase, og det er samme visa hver dag og helst hundre ganger om dagen...

Ja, det var vel det hele i dag, tror jeg. Jeg skulle ønske alle var som meg.

Skrevet

Folk som til stadighet bryter avtaler og ikke engang gidder å gi beskjed.

Folk som konstant syter og klager

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...