Gå til innhold

erfaring fra evjeklinikken?

Gjest søker andres erfaringer

Anbefalte innlegg

Gjest søker andres erfaringer

har blitt henvist til evjeklinikken av min lege,men etter å ha lest hva opplegget går ut på,er jeg negativ!4 uker hjemmefra med nærmest "leirskole"???legen har allerede påvist at grunnene til min overvekt ikke skyldes livsstil,så hva er da poenget?

fastlegen fremstilte det som om dette var en vei til operasjon,ikke at det var å være bortreist en måned!har da andre forpliktelser her hjemme,ikke "bare" å reise vekk!!

andre som erfaringer?evt vet om de har opplegg for oss som ikke kan reise vekk for en lenger periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _samme som sigatur(husker ikke nicket)

Med den innstillingen så vil du i hvert fall ikke oppnå noe..

her man ikke barnepass e.l.,så har man ikke noe valg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sahoda

Har du ikke mulighet til og reise vekk i 4 uker - så er jo ikke dette noe alternativ for deg - sånn er det bare. Evjeklinikken følger opp pasientene sine i ettertid så vidt meg bekjent, men da må du jo først ha vært der. Har ikke barna dine far eller andre familiemedlemmer som kan hjelpe deg noen uker? Er det barna som hindrer deg i og dra? Eller er det at du selv er negativ til denne type behandling?

Legen har konkludert med at din vektøkning ikke skyldes livsstil - da får dere jo starte der da og finne veien videre derfra. Hva mener du selv kan være alternattive løsninger da?

Kan du ikke reise må du jo slanke deg hjemme da. Ta et kurs e.l med fokus på sunt kosthold og trening. Privat trener kan jo kanskje være tingen. Jeg aner ikke jeg, når du i utgangspunktet sier vekten ikke skyldes livsstil og heller ikke forklarer hva den skyldes - da blir det vanskelig og gi noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motivasjon?

her man ikke barnepass e.l.,så har man ikke noe valg!!!

Hvis du ikke kan få til å organisere hverdagen din slik at du kan bruke 4 uker i et intensivt behandlingsprogram, så kan du vel heller ikke gjennomgå en evt. slankeoperasjon? Du vil jo trenge barnepass i like stor grad i en slik situasjon, og har ingen garantier for et ukomplisert forløp etter en evt. operasjon.

Dessuten reagerer jeg på dine utsagn om at din overvekt ikke skyldes livsstil, og implisitt at den ikke kan påvirkes via livsstilsendringer. Det finnes vel kun et fåtall medisinske tilstander som er av en slik karakter at ikke overvekt kan påvirkes via livsstilendringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hvorfor skal du ha et opphold på Evjeklinikken om ikke overvekten skyldes livsstil?

Det kan virke som du ikke har noe lyst til dette, og da skal du ikke gjøre det heller. Hva trodde du at du skulle bli tilbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ingen ting om Evjeklinikken, men vet at om man jobber så får man sykemelding for å dra på opptreningssenter. Man kan også få hjelp fra barnevern eller bestillerenhet til pass av barn dersom man er alene med unger og ikke har noen far som kan stille opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der, men synes opplegget virker flott.

Grunnen til at du skal være der så lenge -og alene - er at du skal ha tid til å legge om vaner, og at du skal bruke all tiden til å lære å spise på en annen måte og å bruke mye tid til trening og samtaler.

Det er en grunn til at du er overvektig. Grunnen til det vil bli kartlagt og behandlingen lagt opp etter det.

Likevel blir det feil å dra om du ikke er motivert for det. Da er det bedre å la plassen gå til noen som virkelig vil gjøre det beste ut av oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...