Gå til innhold

kneskade...laaang ventetid på hjelp!

sbb

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har pådratt meg en bruskskade i det ene kneet.

Har vært på MR, og blitt henvist videre til ortoped. Svaret fra sykehuset var at jeg i løpet av en tremåneders tid mest sannsynlig får en time hos ortoped for å undersøke om det er noe å gjøre. Hvis det skulle vise seg å være noe å gjøre - kan jeg måtte vente i et år eller mer på behandling. Dette fordi jeg ikke faller inn under kategorien "rettighetspasient".

Mitt spørsmål er derfor som følger; Er det noen som har peiling på hva det vil koste å utrede og evt. operere privat?

Tanken på å ikke være i stand til å yte normalt på trening eller utøve den idretten jeg elsker på ubestemt tid er ufattelig kip...

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Bruskskade i kneet kan være så mangt, men så lenge dette virkelig plager og hemmer deg i aktiviteter, forstår jeg godt at du vil komme videre. For å få vurdert hva som kan gjøres for deg er det nok nødvendig med en atroscopi. Dvs. man går inn i kneet med instrumenter slik at skaden rent visuelt kan vurderes.

I slike situasjoner som dette henviser jeg gjerne til ortoped ved Volvat eller NIMI (Ullevål stadion) i Oslo. Første gangs undersøkelse med rådgivning der er ikke så kostbart men forhør deg først i tlf. i resepsjonen.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...