sbb Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hei Jeg har pådratt meg en bruskskade i det ene kneet. Har vært på MR, og blitt henvist videre til ortoped. Svaret fra sykehuset var at jeg i løpet av en tremåneders tid mest sannsynlig får en time hos ortoped for å undersøke om det er noe å gjøre. Hvis det skulle vise seg å være noe å gjøre - kan jeg måtte vente i et år eller mer på behandling. Dette fordi jeg ikke faller inn under kategorien "rettighetspasient". Mitt spørsmål er derfor som følger; Er det noen som har peiling på hva det vil koste å utrede og evt. operere privat? Tanken på å ikke være i stand til å yte normalt på trening eller utøve den idretten jeg elsker på ubestemt tid er ufattelig kip... mvh, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Bruskskade i kneet kan være så mangt, men så lenge dette virkelig plager og hemmer deg i aktiviteter, forstår jeg godt at du vil komme videre. For å få vurdert hva som kan gjøres for deg er det nok nødvendig med en atroscopi. Dvs. man går inn i kneet med instrumenter slik at skaden rent visuelt kan vurderes. I slike situasjoner som dette henviser jeg gjerne til ortoped ved Volvat eller NIMI (Ullevål stadion) i Oslo. Første gangs undersøkelse med rådgivning der er ikke så kostbart men forhør deg først i tlf. i resepsjonen. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.