Gå til innhold

Hvor mange pc\er har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 5 i familien med 4 pc`er og jeg er lengst nede på rangstigen.

Mannen min kommer på 1-plass, deretter kommer tenåringene på 2 og 3-plass i arverekkefølgen og lenge kom jeg på fjerdeplass. Men nå har også 6-åringen fått pc-dilla og nå ligger jeg på femte og siste-plass.

Hva gjør ikke en mor for husfredens skyld.

Hvordan er det hjemme hos dere da tro?

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• Debra-irl

4

• birdie

2

• candyqueen_83

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi er to voksne, ett barn på snart 7 år. Vi har 3 pcèr. Vi hadde i grunn klart oss lenge med 2, men det er jo greitt at guttungen kan bruke, uten at det går ut over oss (sambo jobber hjemmefra på sin, jeg har skolearbeid på min).

Skrevet

En stasjonær og en bærbar. Ungene (7,5 og 9,5 år) har mer eller mindre overtatt den stasjonære, den bærbare er bare min og den får de ikke borti. Min kjære har også bærbar i tillegg til sin stasjonære så så lenge ungene klarer å dele på den ene stasjonære så slipper vi krangling. :o)

Gjest prust
Skrevet

Vi har én stasjonær - men det er så upålitelig at den veldig sjelden brukes. Fungerer ikke å bli spilt på av ungene...

Mannen min og jeg har hver vår bærbare jobb-pc, som regel tar vi den med hjem hver dag. Ungene får ikke lov til å bruke disse.

Men jeg har en utrangert bærbar jobb-pc som ungene får bruke. Det er imidlertid ikke ofte de bruker pc....

Så vi har altså egentlig 4 pc'er på 5 personer vi også, men den ene kan knapt nok regnes med.

Skrevet

2 voksne, ett barn, én stasjonær PC!

Som forørvig barnet bruker desidert mest. Og det var nettopp derfor vi kjøpte stasjonær for at han ikke skal forsvinne inn på rommet sitt el lign med den.

Men jeg tar med ofte laptop hjem fra jobb og bruker den til nettsurfing etc. Jeg går egentlig og venter på at _denne_ skal komme til salgs i Norge;.-):

http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/11/eee-pc-1.jpeg

Skrevet

Som forørvig barnet bruker desidert mest. Og det var nettopp derfor vi kjøpte stasjonær for at han ikke skal forsvinne inn på rommet sitt el lign med den.

Men jeg tar med ofte laptop hjem fra jobb og bruker den til nettsurfing etc. Jeg går egentlig og venter på at _denne_ skal komme til salgs i Norge;.-):

Den var søt:)

Skrevet

To laptoper. Vi er to voksne og ett barn.

Til sommeren kjøper vi mest sannsynlig en eller to stasjonære i tillegg. Og lillegutt på to år får vel min bærbare når han er 3,5-4 år, og jeg kjøper ny.

mariaflyfly
Skrevet

En voksen og to unger annenhver uke her i huset.

Guttungen på 9 får låne husets eneste bærbare når han vil spille - altså når den er ledig. ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi voksne har hver vår lap top, som barna bare unntaksvis får låne til spill etc.

Når vi etterhvert skifter ut PC'ene, arver vel barna de vi har, tenker jeg.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvilken er det, egentlig? Ligner på Mac, men er vel noe annet.

Skrevet

Hvilken er det, egentlig? Ligner på Mac, men er vel noe annet.

Den heter Asus eee og skal visstnok komme på markedet i Norge i løpet av april. Antatt pris rundt 3000 NOK. Egner seg nok best for den som skal ha en PC til litt småsurfing og ymse småarbeid som ikke krever all verden. Veier et snaut kilo.

Gjest Elextra
Skrevet

Den heter Asus eee og skal visstnok komme på markedet i Norge i løpet av april. Antatt pris rundt 3000 NOK. Egner seg nok best for den som skal ha en PC til litt småsurfing og ymse småarbeid som ikke krever all verden. Veier et snaut kilo.

:D.

Men er ellers skeptisk til å velge "light"-versjoner når det gjelder PC, erfaringsmessig vil oppdateringer av nettlesere og andre programmer stadig kreve mer. Men verd å sjekke ut, absolutt :-).

Skrevet

"Og det var nettopp derfor vi kjøpte stasjonær for at han ikke skal forsvinne inn på rommet sitt el lign med den"

Han har ikke kommet i den alderen at han er avhengig av den til skolearbeidet da, skjønner jeg?

Skrevet

"Og det var nettopp derfor vi kjøpte stasjonær for at han ikke skal forsvinne inn på rommet sitt el lign med den"

Han har ikke kommet i den alderen at han er avhengig av den til skolearbeidet da, skjønner jeg?

Jo, men trenger han forsvinne på rommet sitt av den grunn? Husk at med bare ett barn er det like stille i en stue som på et soverom;-) Og vi har flere stuer, så null problem:-)

Skrevet

:D.

Men er ellers skeptisk til å velge "light"-versjoner når det gjelder PC, erfaringsmessig vil oppdateringer av nettlesere og andre programmer stadig kreve mer. Men verd å sjekke ut, absolutt :-).

Ja, det krever nok at man har vanlig PC i tillegg. Men den nette lille størrelsen samt at den er klar til bruk på 1 minutt gjør den veldig aktuell som "Pc on the go".

Man kan kjøpe den fra utlandet allerede nå, men jeg vil helst ha norsk tatstatur pluss helst kjøpe den her slik at jeg har noen å spørre samt lese "anmeldelsene" av den når den kommer. Jeg har verken nok kunnskaper eller den helt store interessen til å være "foregangsperson" når det gjelder ny teknologi;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det krever nok at man har vanlig PC i tillegg. Men den nette lille størrelsen samt at den er klar til bruk på 1 minutt gjør den veldig aktuell som "Pc on the go".

Man kan kjøpe den fra utlandet allerede nå, men jeg vil helst ha norsk tatstatur pluss helst kjøpe den her slik at jeg har noen å spørre samt lese "anmeldelsene" av den når den kommer. Jeg har verken nok kunnskaper eller den helt store interessen til å være "foregangsperson" når det gjelder ny teknologi;-)

Ja, den må være fin som en tilleggs-pc.

Legg ut link til omtalen når den kommer, da :-).

Gjest bikku
Skrevet

Tre i familien. Men ingen kø til saligheta, for vi har tre bærbare og en stasjonær.

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi har en stasjonær og tre bærbare.

Vi er 4 stk. i familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...