Gå til innhold

dette forumet sponses av legemidler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Bookworm

3

• ink1365380698

2

• Miles

2

Gjest liten løve

NHD blir betalt for å svare oss fra legemiddelfirma- Tidligere var det psykisk helse som betalte han. De ønsket ikke å videreføre sammarbeid og NHD skaffet selv nye sponsorer til siden. Han var akkurat like positiv til medisiner tidligere.

Gjest anonymforanledningen.

MAO stopp å poste hva som helst; en eller annen har garantert vært deppa eller suicidal tidligere.

Hehe. Garantert postet før!

Her kreves ny kreativitet, vi må komme opp med nye spørsmål, nye lidelser. Alt nytt. Lage et nytt begrepsapparat også, det er litt snevert i psykologien. Jeg foreslår å skifte epistemefokus fra kvantitativ forskning på grupper, til forskning på individets følelser. (Nei, det er også blitt gjort, det kalles visst psykoanalyse). Ny episteme kreves!

(NÅ blir jeg snart sltettet altså!)

Gjest imzedimze

Om han er positiv til medisiner det trolig fordi man som psykiater ser hundrevis av mennesker hvert år få god nytte av dem, folk som har vært meget syke. Alle medikamenter kan ha uheldige virkninger for noen få, om det så er en Ibux eller Paracet. Det fungerer likevel fint på hodepina mi.

Og jeg har sett svar fra han er med at dette kan ikke medisiner hjelpe på, her må man ha terapi også. Et eksempel er at panikkanfall kan behandles med SSRI, men agorafobien som følger med må en ha terapi for å bli kvitt, ikke medisiner. Og det fins fler også.

Er ganske nyttig for de som er avhengige av medisiner at psykiaterne eller legene faktisk ser nytteverdien av dem også, slik at man kan få dem, en er faktisk helt avhengig av det. Mange lidelser er det. Bipolar lidelse f.eks.

Så en psykiater som var totalt negativ mot medisiner ville vært helt udugelig for ganske mange mennesker.

Annonse

De sponser forumet, men NHD er ikke din psykiater. Han er her bare for å gi generelle råd. Forøvrig er forumet åpent for alle andre.

kanskje jeg er naiv, men jeg ser ikke problemet. Reklameverdien her er, slik jeg ser det, lav. Det er jo vi selv, sammen med lege og psykolog som tar den endelige beslutningen.

Vi lever i en reklameinfisert verden. Alt er business, men dette forumet har uansett hjulpet meg litt, og kanskje noen andre også, likevel om det er drevet med reklamepenger.

Gjest syk av ssri

Om han er positiv til medisiner det trolig fordi man som psykiater ser hundrevis av mennesker hvert år få god nytte av dem, folk som har vært meget syke. Alle medikamenter kan ha uheldige virkninger for noen få, om det så er en Ibux eller Paracet. Det fungerer likevel fint på hodepina mi.

Og jeg har sett svar fra han er med at dette kan ikke medisiner hjelpe på, her må man ha terapi også. Et eksempel er at panikkanfall kan behandles med SSRI, men agorafobien som følger med må en ha terapi for å bli kvitt, ikke medisiner. Og det fins fler også.

Er ganske nyttig for de som er avhengige av medisiner at psykiaterne eller legene faktisk ser nytteverdien av dem også, slik at man kan få dem, en er faktisk helt avhengig av det. Mange lidelser er det. Bipolar lidelse f.eks.

Så en psykiater som var totalt negativ mot medisiner ville vært helt udugelig for ganske mange mennesker.

Men nå pushes medisiner på alle som kommer inn i psykiatrien. Det er fra øverste hold bestemt at medisiner skal prøves før alt annet for det er billigere. Jeg sier ikke at medisiner ikke skal brukes på folk som faktisk har kjemiske ubalanser men de presses på for mange som kanskje er i svake perioder i livet sitt. For meg er medisinene ett daglig HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Går jeg noen timer over opplever jeg sterk hodepine og da mener jeg STERK hodepine. I tillegg blir jeg kvalm, svimmel og får kramper. Jeg har mensen hele tiden: Er så dritlei!!!!!!!!!!!!!! Jeg vet det er mange i samme situasjon som meg .

Gjest anonymforanledningen.

Den aristoteliske kategoriseringsfetisjen kan man i alle fall med fordel droppe; når de to grunntesene er "alle er ulike" og "det finnes cirka 10 forskjellige lidelser" så sier det vel seg selv at noe er RIV RUSKENDE GALT.

Galskapens historie er både her og der.

Vekk med alle kategoriseringer, inn med anarkiet!

Alle er vi ulike og alle er vi normale. Det finnes ikke unormalitet. Den normale er den unormale. Alle sider har tre saker. Fetisjer er helt ok!

(siste innlegg fra meg)

Jeg er dog enig i det derre kategoriseringstullet. Det er svært forenklet for å gjøre kompliserte saker mindre krevende. Da blir verden så mye lettere å forstå.

Ha en riktig fin kveld, jeg regner med jeg slettes snart.

Om noen beskriver alvorlige bivirkninger; hva er det mest effektive, sensurere eller usannsynliggjøre?

Jeg forholder meg alltid til flere kilder. Man trenger jo ikke bare å forholde seg til dette forumet. Hvis det har vært åpenbar feilinformasjon på dette forumet tidligere, så vet jeg ingenting om det. Jeg setter uansett pris på et åpent forum.

Gjest syk av ssri

De sponser forumet, men NHD er ikke din psykiater. Han er her bare for å gi generelle råd. Forøvrig er forumet åpent for alle andre.

kanskje jeg er naiv, men jeg ser ikke problemet. Reklameverdien her er, slik jeg ser det, lav. Det er jo vi selv, sammen med lege og psykolog som tar den endelige beslutningen.

Vi lever i en reklameinfisert verden. Alt er business, men dette forumet har uansett hjulpet meg litt, og kanskje noen andre også, likevel om det er drevet med reklamepenger.

Jeg blir ikke hjulpet av psykiatere noe sted for de vil ikke være med på at det finnes noe særlig bivirkninger på medisinene. Og fysiske seponeringsproblemer finner ihverfall ikke i følge psykiaterene.

Gjest anna sara 3

Jeg blir ikke hjulpet av psykiatere noe sted for de vil ikke være med på at det finnes noe særlig bivirkninger på medisinene. Og fysiske seponeringsproblemer finner ihverfall ikke i følge psykiaterene.

NHD er veldig klar på at en liten gruppe mennesker reagerer slik som deg. Det betviler han ikke. Det er nå likevel en gang slik at de fleste blir hjulpet og det er det sjansespillet en må ta når en prøver noe at en kan være blant de få som responderer kjempedårlig på medisinen. Jeg ble liggende i senga i to måneder pga en medisin en gang. Blodtrykkssenkende medisin som skulle være profylaktisk mot migrene. Kjempetrist for meg, men andre med migrene har fått et nytt libvpå samme medisinen.

Det er trist at du føler du ikke blir sett og forstått. Men mange behandlere vet godt at du og liknende tilfeller finnes. Konsekvensen av denne vitenen kan likevel ikke være at en kutter ut medisinprøving.

Har aldri hørt om psykiatere som er imot medisiner. Derimot psykologer ønsker ofte å ha pasientene så medisinfri som mulig. :)

Annonse

trampetroll

Har aldri hørt om psykiatere som er imot medisiner. Derimot psykologer ønsker ofte å ha pasientene så medisinfri som mulig. :)

Det finnes både psykiatere og leger (allmennleger og sikkert andre leger) som er imot medisinering også. Beklageligvis.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Legemiddelfirmaer er annonsører på DOL på linje med 1881, diabetestester, bladet "Bedre Helse" og mange fler. Dette er de inntekter som gjør at eierne kan drive DOL.

Jeg er ansatt av og betales av Hjemmet Mortensen-gruppen.

Gjest syk av ssri

NHD er veldig klar på at en liten gruppe mennesker reagerer slik som deg. Det betviler han ikke. Det er nå likevel en gang slik at de fleste blir hjulpet og det er det sjansespillet en må ta når en prøver noe at en kan være blant de få som responderer kjempedårlig på medisinen. Jeg ble liggende i senga i to måneder pga en medisin en gang. Blodtrykkssenkende medisin som skulle være profylaktisk mot migrene. Kjempetrist for meg, men andre med migrene har fått et nytt libvpå samme medisinen.

Det er trist at du føler du ikke blir sett og forstått. Men mange behandlere vet godt at du og liknende tilfeller finnes. Konsekvensen av denne vitenen kan likevel ikke være at en kutter ut medisinprøving.

Så det er at noens liv må ødelegges? Ikke bare mitt men ungene som har mora si liggende under ett teppe på sofaen fordi hun er så svimmel at hun orker se rundt seg. Dette har jeg holdt på med i to år snart. Tok litt tid før jeg forsto at det var medisinene.

Så det er at noens liv må ødelegges? Ikke bare mitt men ungene som har mora si liggende under ett teppe på sofaen fordi hun er så svimmel at hun orker se rundt seg. Dette har jeg holdt på med i to år snart. Tok litt tid før jeg forsto at det var medisinene.

Jeg har ikke fulgt din historie, så jeg vet ikke alt om det du opplever. Men likevel, selv om dette har skjedd med deg, så er det mange andre pasienter som hjelpes av medisiner - medisiner har bivirkninger, noen rammes dessverre alvorlig og det er kjempetrist, men mange hjelpes. Man kan ikke svartmale alt av medisiner selv om noen blir syke...

Det finnes både psykiatere og leger (allmennleger og sikkert andre leger) som er imot medisinering også. Beklageligvis.

Har aldri opplevd å ikke bli tilbudt medisiner hos fastlege eller psykiater.

Må antagelig ha virket ganske "pilletrengende" He he.....

Gjest syk av ssri

Jeg har ikke fulgt din historie, så jeg vet ikke alt om det du opplever. Men likevel, selv om dette har skjedd med deg, så er det mange andre pasienter som hjelpes av medisiner - medisiner har bivirkninger, noen rammes dessverre alvorlig og det er kjempetrist, men mange hjelpes. Man kan ikke svartmale alt av medisiner selv om noen blir syke...

Nå er det ikke snakk om å svartmale alt av medisiner heller. Sikkert noen som hjelpes av ssri men det kommer jo også fram at de ikke har så stor positiv effekt på mange. Men man kan vel ikke lage omelett uten å knuse noen egg. Hvis de virker på 20% så er det samme f... med de resterende som de ikke virker på. Jeg kjenner mange som har prøvd ssri og ingen, INGEN av dem har hatt noe utbytte av "lykkepillen". Kun flathet og bivirkninger.

Gjest anna sara 2

Uten medisiner ville langt flere liv ødelegges. Kan du se det?

Det hjelper ikke deg personlig som lider nå. Men kan du se hva som er alternativet?

Bedre oppfølging og opplysning burde det likevel være. Min psykiater gikk for eksempel aldri, eller i hvert fall veldig sjelden, over 225 mg på medisinen effexor, fordi altfor mange rapporterte bivirkninger på så høye doser.

Noen medisiner har også så mange kjente bivirkninger, som tolvon med ofte kraftig vektøkning, så muligens er det altfor mange som prøver ut denne medisinen. Bedre oppfølging hadde også hjulpet når det er slik at mange av disse medisinene kan ha ganske så plagsomme bivirkninger for mange.

Har du vurdert innleggelse for å få hjelp til seponeringen? Det kan gjøres.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...