Gå til innhold

Grunn til å bli sur for dette?

Anbefalte innlegg

Gjest TheaAlice
Skrevet

Jeg bor på studentby med felles vaskeri. Enkelte dager, som i dag er det stor pågang, og vask som ikke blir hentet i tide blir tatt ut og lagt oppå vaskemaskinen, hvis det ikke ligger en bag å legge det i.

Jeg fant en vaskemaskin som akkurat var blitt ledig. Da det var tøy inni der så pakket jeg det inn i vaskebagen , og puttet mitt tøy inni. Da eieren av tøyet kom og så at jeg hadde tatt ut tøyet hennes, ble hun rasende og skjelte meg huden full fordi jeg ikke hadde ventet på henne. Jeg ble rimelig paff av det hele.

Men er det noe å hisse seg opp over? hvis man ikke er der når vasken er over, så må en vel regne med at noen tar det ut?

Har jeg brutt noen uskrevne vaskeriregler?

Skrevet

Da jeg bodde på studenthybel var det helt vanlig at vi bare la tøy som ikke var tatt ut av vaskemaskinen, opp på benken. Hadde vi ikke gjort det kunne det blitt lenge å vente noen ganger. Kan ikke huske at noen reagerte på det. Vi var tross alt en del personer om vaskemaskin og tørketrommel.

Skrevet

Nei det har du ikke, det er slikt vi gjør. Selvsagt skal vi ikke stå å somle bort tiden din. Hadde du slengt tøyet på gulvet så var det noe annet. Bare ha du god samvittighet :)

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Jeg ville ventet noen minutter, så lenge man henter vasken sin ganske raskt etter vasken er ferdig, synes jeg man skal kunne få ta ut vasken sin selv.

Men jeg ville ikke ropt til en person som tok ut vasken min, jeg ville kanskje kommentert at "det var da svært til hastverk".

Det høflige ville være å vente litt, særlig siden hun som vasket klærne var ganske pliktoppfyllende og hentet vasken nokså umiddelbart.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes ikke du er den som har grunn til å være flau her :o) Det er greit nok at hun ikke likte det, men hun kan nå kontrollere temperamentet sitt for en sånn fillesak.

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, dette må man bare regne med hvis man ikke er der i samme øyeblikk som vaske er ferdig. Hvis det er SÅ krise at noen putter det rene tøyet hennes i vaskebagen hun hadde hengt på døra/satt oppå eller under vaskemaskinen, så får hun vel stå der borte og vente på tøyet da! Makan! Jeg bor på studentby med felles vaskeri jeg også, og jeg forsøker å være presis i å hente klærne mine, men jeg kan jo ikke bli sur hvis vasken er ferdig før jeg kommer tilbake, og noen andre putter klærne i bagen for meg. Det eneste jeg misliker er når jeg setter bagen under/henger den på døra, og folk likevel putter vasken oppå maskinen, fordi klærne da ofte blir fulle av vaskepulver igjen.

Du kan da ikke stå der og vente på at noen kommer, enkelte henter jo vasken i løpet av et par minutter, mens andre venter flere timer før de klarer å knø seg til å hente den, og du kan jo ikke vite hvilken kategori eieren av disse klærne er i. Nei, dette synes jeg ikke du skal bekymre deg mer over! :)

trampetroll
Skrevet

Tja, jeg har bodd på studentbyer der det praktiseres forskjellig.

Et sted måtte vi skrive oss på vaskeliste, og da kunne du selvfølgelig ta ut tøyet om din tid hadde kommet, men om du tok ut tøy mens noen andre hadde tid ville ikke det vært bra. Der sto det også noen rene bokser som man kunne ha ikkehentet tøy i.

Så det første jeg ville gjort var å se om det sto noen instrukser for hvordan vaskekjelleren skal brukes. Jeg skjønner forsåvidt folk som blir irritert for at tøyet blir knøvlet ned i en bag også.

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg ikke hadde blitt spesielt glad hvis noen jeg ikke kjente hadde kommet og grafset på de nyvaskede klærne mine. Men men, litt drøyt er det jo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...