Gå til innhold

Konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Er det teit å ha litt dyre glasslysestaker fra Hadeland Glassverk som en del av konfirmasjonsgave? Det er jo noe man har når man blir eldre og flytter, akkurat som bestikk.

Gjest ViViola
Skrevet

Det synes jeg var en kjempegod idè!

Smart å gi noe som de kan ha med seg videre i livet, forutsatt at det er tidløst så klart.

:-)

Skrevet

Spørs på konfirmantens smak da. Jeg hadde ikke likt å få noen store, prangende lysestaker, samme hvor dyre og eksklusive de må være...

Skrevet

Kjempefin idé! Ikke bry deg om folk som ikke er fornøyd med noe som helst. "Jeg ville ikke likt ditt og datt". Kjempefint at du tenker dette som en gave synes jeg :-)

Skrevet

Glasslysestaker finnes i mange design, og jeg ville helst plukket det ut selv.

Skrevet

Kjempefint.

Om konfirmanten ikke setter pris på det der og da, vil h*n gjøre det senere :)

Skrevet

Nei, som en del av en gave så høres det fint ut. Om ungdommen setter så pris på dem der og da, kan kanskje variere. Gledelig når de som voksne skal pynte bord :)

candyqueen_83
Skrevet

Spørs på konfirmantens smak da. Jeg hadde ikke likt å få noen store, prangende lysestaker, samme hvor dyre og eksklusive de må være...

Trenger nødvendigvis ikke være så store og prangende da :o)

Liker ikke det selv heller.

Skrevet

da jeg ble konfirmert hadde jeg reagert negativt på det, da de fleste ser for seg penger eller smykker...

men pr idag skulle jeg ønske at folk hadde gitt meg noe annet enn bare penger og smykker og en bibel...

Smykkene solgte eksstefaren min uka etter jeg ble konfirmert, ogpenga har jeg brukt opp for lenge lenge lenge siden...

Mrs. Wallace
Skrevet

De bør i så fall være veldig enkle og klassiske i utformingen.

Det er vel en typisk gave som en konfirmant ikke setter voldsomt pris på der og da, men som vedkommende kan bli glad for senere.

Jeg er veldig for tanken om å gi noe varig, altså. Men akkurat ting som lysestaker er kanskje litt vanskelig i så måte?

candyqueen_83
Skrevet

da jeg ble konfirmert hadde jeg reagert negativt på det, da de fleste ser for seg penger eller smykker...

men pr idag skulle jeg ønske at folk hadde gitt meg noe annet enn bare penger og smykker og en bibel...

Smykkene solgte eksstefaren min uka etter jeg ble konfirmert, ogpenga har jeg brukt opp for lenge lenge lenge siden...

Ja, ikke sant. Ser ikke for meg at hun blir overlykkelig over å få to lysestaker, men det er ting man kan ha glede av senere. Tenkte kanskje å gi litt penger også.

Jeg skulle også ønske jeg fikk litt mer ting jeg kunne hatt bruk for nå. Fikk en gullring da, som jeg bruker ennå.

candyqueen_83
Skrevet

De bør i så fall være veldig enkle og klassiske i utformingen.

Det er vel en typisk gave som en konfirmant ikke setter voldsomt pris på der og da, men som vedkommende kan bli glad for senere.

Jeg er veldig for tanken om å gi noe varig, altså. Men akkurat ting som lysestaker er kanskje litt vanskelig i så måte?

Andre forslag? :o) Ikke bibel osv, det er borgelig :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Andre forslag? :o) Ikke bibel osv, det er borgelig :o)

Tja...

Et godt, gammeldags lommeur med kjede. Eller ei pen klokke, uansett.

Et album med bilder fra konfirmantens oppvekst, som også har sider som inneholder ting som skjedde i nyhetene da vedkommende ble født, hvilke sanger som lå på hitlistene, litt om stjernetegnet, kanskje noen fine vers osv. Samtidig mange tomme sider, hvor gjestene i konfirmasjonen kan skrive hilsener, og hvor konfirmanten selv etter hvert kan sette inn bilder og minner både fra selve dagen og fra dager som kommer. Kanskje med fargestifter til? :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...