Gå til innhold

vannlekkasje i kveld - hva gjør jeg?!?

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen fra aquarius
Skrevet

Jeg gikk inn på kjøkkenet for å se om vaskemaskinen var ferdig (ja den står der pga plassmangel). Forskrekket ble jeg da jeg så alt vannet som fylt gulvet. Det viste seg at sluket var helt tett. Riktignok hadde jeg før dette lagt merke til at vasken seg mye saktere ned, altså begynte å tette seg. Men det har aldri før blitt overflom av det før.

Jeg tørket opp så godt jeg kunne. Det er kommet vann under parketten på kjøkkenet også (alltid syntes det var typelig med tregulv på kjøkken). Nå har jeg tørket parketten oppå, men det er kommet vann under parketten også, for hvis jeg går på den, surkler vannet opp av sprekkene.

Så nå har jeg satt på en ekstra radiator på full styrke, sammen med en vifte, og håper rommet blir så varmt at det tørker i løpet av natta.Men:

Jeg bor i blokk. Eet er betong mellom meg og leiligheten under. Bor jeg si fra til dem? Eller vente å se? Bør jeg kontakte forsikringsselskapet mitt straks? Er det stor sannsynlighet for at det kan bli vannskade hos naboen under (de har netopp pusset opp alt fra gulv til tak). Kan jeg miste evt forsikring fordi jeg satte på en tøyvask når jeg visste at vasken min hadde begynt å tette seg?

Jeg føler meg litt i villrede, og trenger råd.

Skrevet

Du får garantantert vite det hvis det blir vått i leiligheten under. I så fall går det på gårdsforsikringen og i min tid da jeg hadde vannlekkasje var egenandelen 10 000 kr som jeg fikk regning på. Men det er forskjellig fra borettslag/selveier hvordan den regningen skal betales. Det som er ødelagt hos deg går på din forsikring så lenge vaskemaskinen står i våtrom og du har sluk i gulvet. Ellers tror jeg ikke du får dekket skaden.

Skrevet

Siden vaskemaskinen er plassert på kjøkkenet, så betviler jeg at du får dekket dette på forsikringen.

Om jeg var deg hadde jeg hørt med noen som kan dette her hva du skal gjøre med gulvet. Jeg hadde ikke tatt sjansen på fuktskader og eventuelt muggsopp. Det kan være du må legge parketten på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...