Gå til innhold

Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Gjest m@m$en
Skrevet

Min eldste sønn skal snart konfirmeres, og jeg begynner å små-stresse litt. Fordi jeg ikke greier å samle tankene såpass at jeg får ting i system. Kan noen hjelpe meg litt? Komme med noen tips osv?

Vi blir ca 30 personer i selskapet. Lokalet er bestilt i god tid, maten er bestemt, og klærne er så godt som ordnet.

Hvor mange kaker bør vi ha?

Jeg skal skrive en tale. Aner ikke hvordan jeg skal ordlegge meg for å få frem hvor glad i, og stolt jeg er av ham. Jeg har så lyst til å gi ham en fin tale, hvordan gjør jeg det?

Jeg vil at han skal huske denne dagen med glede. Vil gjerne gjøre noe spesielt ut av dagen, slik at den blir HANNES dag.

Er det noe jeg kan gjøre for å oppnå dette? Jeg er så redd for å glemme noe. Vesentlig eller uvesentlig. Glemsk person, som ikke har fantasien i orden for tiden. Blir kjempe glad for innspill.

Skrevet

Du har lokale, mat og klær i orden, det er det viktigste :) Kaker ja, en marsipan/fløtekake, en sjokoladekake, en ostekake og en eller to typer til kanskje? Du får slekta til å bake for deg, så kjøper du hovedkaka på bakeriet. Litt druer pynter også opp.

Som en ekstra spiss på dagen så vet jeg om en gutt som fikk spesialtransport til og fra kirken. En nabo stilte med en snerten cabirolet, to seter ;) Så om du har en slik en i familien så....

Tale er jeg grønn på, men morsomme hendelser fra oppveksten som konfirmanten også ser humoren i, ta med det. Jeg er sikker på at du får frem hvor mye han betyr for deg. Jeg selv klarer ikke holde slike taler, blir så sentimental atte :)

Gjest Spekepølse
Skrevet

Om du vil det skal bli HANS dag, må du i hvert fall ikke glemme å snakke litt med HAM om hvordan HAN vil ha det!

:)

Jeg tok i min tur styringa over hele konfimasjonsopplegget. Bare nærmeste familie, enkel servering Men - hnf- de fikk gjennomslag for kaffe med SINE venner etter middagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...