Gå til innhold

iTunes & iPod; %&¤#%&§%

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Laptopen jeg har brukt sammen med iTunes til å legge inn musikk på iPod har tatt kvelden, og jeg måtte legge inn programmet på Ferrarien og importere musikkbiblioteket mitt dit.

Skulle så lade iPod Shuffle og fikk til min store skrekk se at jeg hadde to valgmuligheter for å kunne bruke det "nye" musikkbiblioteket på PC nummer to

1) Jeg kunne slette musikken på Shuffle og legge inn på nytt, eller

2) Jeg kunne velge Avbryt eller noe i den retningen, og da får jeg ikke opp Shuffle i iTunes i det hele tatt sånn at jeg kan gjøre endringer i oppsettet.

Javel, ja. Fu*kings dritt, sier nå jeg. Og så slår det meg med full tyngde her. Hva hvis jeg vil legge inn mer musikk på min iPod Classic ... Vil det samme skje da sånn at jeg må legge inn alle mine 14394 sanger på nytt fordi jeg vil bruke et nytt musikkbibliotek på en annen PC? Kan'ke være mulig vel? Jeg som fortsatt har masse musikk jeg ikke har lagt inn enda, må jeg begynne på nytt?

Noen råd fra folk som har brukt iTunes en stund og har lagt inn fra flere PC'er? Føler meg ganske desperat akkurat nå... :-(

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er en novise når det gjelder slikt, men mannen min lastet ned et freeware-program som ble benyttet for å flytte sanger fra en PC (min) til en annen (sin).

mariaflyfly
Skrevet

Jeg kobla til Podens iPod (som var ganske ny og forholdsvis tom), og dermed kunne jeg endre innstillingene på iTunes. Kan noe så enkelt funke hos deg?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er en novise når det gjelder slikt, men mannen min lastet ned et freeware-program som ble benyttet for å flytte sanger fra en PC (min) til en annen (sin).

Ser nå at jeg antakelig misforstod problemstillingen, ikke så overraskende egentlig, min iPod/iTunes-kunnskap tatt i betraktning.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg kobla til Podens iPod (som var ganske ny og forholdsvis tom), og dermed kunne jeg endre innstillingene på iTunes. Kan noe så enkelt funke hos deg?

Jeg fant ut av det, tror jeg. Siden min iPod Classic er innstilt til manuell synkronisering og jeg setter det samme i iTunes, så skal jeg kunne beholde sangene mine når jeg kobler den til en ny PC og et nytt musikkbibliotek. Får håpe det fungerer sånn som det stor på Apples hjemmesider. :-O

Fungerer sikkert annerledes med Shuffle, men det er jo ikke så nøye, den har tross alt bare kapasitet på en giga.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser nå at jeg antakelig misforstod problemstillingen, ikke så overraskende egentlig, min iPod/iTunes-kunnskap tatt i betraktning.

:-)

Takk likevel.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg fant ut av det, tror jeg. Siden min iPod Classic er innstilt til manuell synkronisering og jeg setter det samme i iTunes, så skal jeg kunne beholde sangene mine når jeg kobler den til en ny PC og et nytt musikkbibliotek. Får håpe det fungerer sånn som det stor på Apples hjemmesider. :-O

Fungerer sikkert annerledes med Shuffle, men det er jo ikke så nøye, den har tross alt bare kapasitet på en giga.

Du kan jo endre instillingene i iTunes slik at du synkroniserer manuelt og selv velger hvilke sanger som skal inn og ut.

mariaflyfly
Skrevet

Du kan jo endre instillingene i iTunes slik at du synkroniserer manuelt og selv velger hvilke sanger som skal inn og ut.

Ja, men du må ha iPoden kobla til for å få gjort den innstillinga, og siden den stod på automatiske innstillinger, var Chieng Mai redd alt skulle rase ut fra den før hun fikk sagt kake. ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Var jo det jeg prøvde å få frem i innlegget du svarte på, at iPod Classic er satt til manuell synkronisering/opplasting, og da jeg la inn iTunes på denne maskinen satte jeg den også til å synkronisere manuelt. Men det virka i alle tilfelle ikke på Shuffle'n, der måtte jeg enten slette alt eller avbryte sånn at den forsvant fra oversikten i iTunes. Så nå har jeg lagt inn musikken min på den på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...