Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Linhelen
Skrevet

Jeg har søkt om rehabiliteringspenger,legen min kan dokumentere at jeg ble syk i 2006. Jeg jobbet 50% om ikke mindre i fjor i august,men har vært ledig siden da. Jeg fikk avslag på rehab.pengene pga at det ikke hadde gått 52 uker siden jeg jobbet sist og at jeg står som arbeidssøkende.

Jeg MÅ stå som arbeidssøkende for ellers får jeg ikke barnetilsynet mitt,men kan IKKE stå som arb.søkende når jeg skal søke rehab.penger...åssen i himmelens navn skal jeg skjønne dette systemet da? de snakker jo mot seg selv.

Og jeg er mildt sagt fustrert,har jo nesten ikke ei krone :o(

ganske lei i dag ja.

Gjest trorjegda
Skrevet

Slik jeg tror det er må du ha vært sykmeldt i 52 uker før du kan søke rehab. Dvs at du må være sykmeldt fra arbeidsledigheten din i ett år.

Og er du sykmeldt trenger du vel ikke barnepass for å gå på intervjuer o.l. så da faller dette behovet bort, eller ??

Ser du nevner økonomi, men har du sjekket om du kommer bedre ut økonomisk. Normalt er jo rehab 66% av inntekt siste år, eller snitt av siste 3 år.

Gjest myopinion
Skrevet

Du kan jo ikke både være arbeidssøkende og syk på en gang? Enten er du sykemeldt og det må du ha vært i ett år for og kunne motta rehab.penger eller så er du frisk og få skaffe deg en jobb så du får en inntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...