Gå til innhold

Karbohydrater.

Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

illuminatum

Inntak av kost tilpasset kroppens behov og aktivitetsnivå.

Hvorfor er dette så vanskelig for folk å skjønne? Det finnes ingen hurtigkurer som virker på lang sikt. Den eneste muligheten er å gjøre om på aktivitetsnivå og hva en dytter i seg.

De fleste kurer vil gi et raskt vekttap, men det går opp igjen.

Et eks:

År 1 - 100 kilo

År 1,5 - kur ned til 90 kilo, men muskelmassen har gått ned mer enn fettmassen

År 2 - nå har du spist "normalt" igjen en stund og veier nå 105 kilo

År 2,5 - ny kur og ned til 95 kilo, muskelmassen har gått enda mer ned

År 3 - 110 kilo

Muskelmassen er kroppens forbrenningsmotor. Når den ikke får trening brenner den stadig dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Inntak av kost tilpasset kroppens behov og aktivitetsnivå.

Hvorfor er dette så vanskelig for folk å skjønne? Det finnes ingen hurtigkurer som virker på lang sikt. Den eneste muligheten er å gjøre om på aktivitetsnivå og hva en dytter i seg.

De fleste kurer vil gi et raskt vekttap, men det går opp igjen.

Et eks:

År 1 - 100 kilo

År 1,5 - kur ned til 90 kilo, men muskelmassen har gått ned mer enn fettmassen

År 2 - nå har du spist "normalt" igjen en stund og veier nå 105 kilo

År 2,5 - ny kur og ned til 95 kilo, muskelmassen har gått enda mer ned

År 3 - 110 kilo

Muskelmassen er kroppens forbrenningsmotor. Når den ikke får trening brenner den stadig dårligere og dårligere.

Så da er det trening som er svaret da?

Har planer om å gå turer,men noe trenings senter blir det ikke på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei.

Du må spise mindre enn du bruker - uansett.

Da må du gjøre et par ting, sannsynligvis. Du må spise mindre energi og bruke mer.

Ett middel for å få til dette er å legge over til mat du blir mett lenge av. Og det er DA det hjelper å kutte de raske karbohydratene :-)

Spiser du langsomme karbohydrater (de du får fra grønnsaker feks), kombinert med tilstrekkelig med mat som er rik på protein _men_ fattig på fett, feks rent kjøtt og fisk, så blir du ikke så lett sulten.

Dessuten er det bra for deg, det vil gi deg mer energi og hjelpe deg med å trene også. Men det er ingen vei utenom litt selvdisiplin. Jeg har tatt av over førti kilo, så jeg vet to ting: Det er mulig, og det er lett å legge på seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Nei.

Du må spise mindre enn du bruker - uansett.

Da må du gjøre et par ting, sannsynligvis. Du må spise mindre energi og bruke mer.

Ett middel for å få til dette er å legge over til mat du blir mett lenge av. Og det er DA det hjelper å kutte de raske karbohydratene :-)

Spiser du langsomme karbohydrater (de du får fra grønnsaker feks), kombinert med tilstrekkelig med mat som er rik på protein _men_ fattig på fett, feks rent kjøtt og fisk, så blir du ikke så lett sulten.

Dessuten er det bra for deg, det vil gi deg mer energi og hjelpe deg med å trene også. Men det er ingen vei utenom litt selvdisiplin. Jeg har tatt av over førti kilo, så jeg vet to ting: Det er mulig, og det er lett å legge på seg igjen...

Så flink du var da : )

Ja,det er den selvdisiplinen da,godt det er mulig da...for jeg vil ned ganske mange kilo,får gjøre så godt jeg kan,spise sundt og gå turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

illuminatum

Det er aktivitet som steller, inkl husvask, plenklipping og gå turer.

Mange liker ikke treningssentre, men det er heller ikke noe krav.

Snakker du med fastlegen din er nok han villig til å sette opp et aktivitetsprogram for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå tur med litt tempo så du blir svett og kjenner at hjertet banker ekstra. Sykle tur er jo supert! Gå i marka så får du brukt kroppen bedre enn om du bare går på flat vei. Husk gode sko!

Litt styrkeøvelser foran tv'n. Trimsykkel? Alle monner drar! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Det er aktivitet som steller, inkl husvask, plenklipping og gå turer.

Mange liker ikke treningssentre, men det er heller ikke noe krav.

Snakker du med fastlegen din er nok han villig til å sette opp et aktivitetsprogram for deg.

Kanskje jeg skulle ta det opp med legen ja,har ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Gå tur med litt tempo så du blir svett og kjenner at hjertet banker ekstra. Sykle tur er jo supert! Gå i marka så får du brukt kroppen bedre enn om du bare går på flat vei. Husk gode sko!

Har tenkt på det,å begynne å sykle ute nå som våren kommer,og det er jo kjekkere enn å gå.

Har en trimsykkel,den har bare blitt brukt en gang dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fikk hjelp av legen

Kanskje jeg skulle ta det opp med legen ja,har ikke tenkt på det.

Jeg fikk hjelp av fastlegen og det funket godt for meg. Hadde time en gang i måneden, og ble veid. Når det begynte å gå nedover ble jeg også motivert til å trimme mer.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig det. Jeg prøver å unngå karbohydrater, har lagt på meg to kilo etter påske, så nå er det harde kår fremover. De sier jo at man ikke skal unngå hverken det ene eller det andre, men jeg mener bestemt at jeg går raskt ned i vekt dersom jeg unngår karbohydrater.

Jeg spiser for eksempel kokte egg, ovnsbakt kylling og fisk uten skinn og fett. Går ikke like fort ned i vekt hvis jeg spiser poteter, ris, pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var det da.

Vel, lærd eller ikke, man går da ned i vekt i allefall :-) Det er kanskje ikke så sunt å gå på disse hurtigkurene, men det er kanskje ikke det du lurer på heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle monner drar" sa nissen og tissa i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Jeg fikk hjelp av fastlegen og det funket godt for meg. Hadde time en gang i måneden, og ble veid. Når det begynte å gå nedover ble jeg også motivert til å trimme mer.

Lykke til

Tusen takk : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Vel, lærd eller ikke, man går da ned i vekt i allefall :-) Det er kanskje ikke så sunt å gå på disse hurtigkurene, men det er kanskje ikke det du lurer på heller :-)

Nei,om det er sundt eller ikke vet jeg ikke,men jeg vil i alle fall spise sundt.

Har så lyst å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gått ned 10 kilo siden nyttår

Vi er alle forskjellig, og kroppene våre reagerer ulikt på de ulike diettene. Noe fasitsvar finnes ikke.

Det som er helt sikkert er at det ikke nytter å spise for lite, og at hyppige måltider er bedre enn 3 store pr. dag.

Trim er også ganske lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Vi er alle forskjellig, og kroppene våre reagerer ulikt på de ulike diettene. Noe fasitsvar finnes ikke.

Det som er helt sikkert er at det ikke nytter å spise for lite, og at hyppige måltider er bedre enn 3 store pr. dag.

Trim er også ganske lurt.

Så flink du har vært da,som har gått ned ti kilo : )

Får prøve å spise ofte og lite,og gå turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange merker ganske fort endring når de kutter ut enkle karbohydrater og øker inntaket av proteiner og grønnsaker.

Det å samtidig øke aktivitetsnivået vil nok gjøre susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...