Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg vil gå fort ned i vekt,hva er da den beste slankekuren? Er det å kutte ut karbohydrater? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Inntak av kost tilpasset kroppens behov og aktivitetsnivå. Hvorfor er dette så vanskelig for folk å skjønne? Det finnes ingen hurtigkurer som virker på lang sikt. Den eneste muligheten er å gjøre om på aktivitetsnivå og hva en dytter i seg. De fleste kurer vil gi et raskt vekttap, men det går opp igjen. Et eks: År 1 - 100 kilo År 1,5 - kur ned til 90 kilo, men muskelmassen har gått ned mer enn fettmassen År 2 - nå har du spist "normalt" igjen en stund og veier nå 105 kilo År 2,5 - ny kur og ned til 95 kilo, muskelmassen har gått enda mer ned År 3 - 110 kilo Muskelmassen er kroppens forbrenningsmotor. Når den ikke får trening brenner den stadig dårligere og dårligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Inntak av kost tilpasset kroppens behov og aktivitetsnivå. Hvorfor er dette så vanskelig for folk å skjønne? Det finnes ingen hurtigkurer som virker på lang sikt. Den eneste muligheten er å gjøre om på aktivitetsnivå og hva en dytter i seg. De fleste kurer vil gi et raskt vekttap, men det går opp igjen. Et eks: År 1 - 100 kilo År 1,5 - kur ned til 90 kilo, men muskelmassen har gått ned mer enn fettmassen År 2 - nå har du spist "normalt" igjen en stund og veier nå 105 kilo År 2,5 - ny kur og ned til 95 kilo, muskelmassen har gått enda mer ned År 3 - 110 kilo Muskelmassen er kroppens forbrenningsmotor. Når den ikke får trening brenner den stadig dårligere og dårligere. Så da er det trening som er svaret da? Har planer om å gå turer,men noe trenings senter blir det ikke på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nei. Du må spise mindre enn du bruker - uansett. Da må du gjøre et par ting, sannsynligvis. Du må spise mindre energi og bruke mer. Ett middel for å få til dette er å legge over til mat du blir mett lenge av. Og det er DA det hjelper å kutte de raske karbohydratene :-) Spiser du langsomme karbohydrater (de du får fra grønnsaker feks), kombinert med tilstrekkelig med mat som er rik på protein _men_ fattig på fett, feks rent kjøtt og fisk, så blir du ikke så lett sulten. Dessuten er det bra for deg, det vil gi deg mer energi og hjelpe deg med å trene også. Men det er ingen vei utenom litt selvdisiplin. Jeg har tatt av over førti kilo, så jeg vet to ting: Det er mulig, og det er lett å legge på seg igjen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Nei. Du må spise mindre enn du bruker - uansett. Da må du gjøre et par ting, sannsynligvis. Du må spise mindre energi og bruke mer. Ett middel for å få til dette er å legge over til mat du blir mett lenge av. Og det er DA det hjelper å kutte de raske karbohydratene :-) Spiser du langsomme karbohydrater (de du får fra grønnsaker feks), kombinert med tilstrekkelig med mat som er rik på protein _men_ fattig på fett, feks rent kjøtt og fisk, så blir du ikke så lett sulten. Dessuten er det bra for deg, det vil gi deg mer energi og hjelpe deg med å trene også. Men det er ingen vei utenom litt selvdisiplin. Jeg har tatt av over førti kilo, så jeg vet to ting: Det er mulig, og det er lett å legge på seg igjen... Så flink du var da : ) Ja,det er den selvdisiplinen da,godt det er mulig da...for jeg vil ned ganske mange kilo,får gjøre så godt jeg kan,spise sundt og gå turer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Så da er det trening som er svaret da? Har planer om å gå turer,men noe trenings senter blir det ikke på meg. Det er aktivitet som steller, inkl husvask, plenklipping og gå turer. Mange liker ikke treningssentre, men det er heller ikke noe krav. Snakker du med fastlegen din er nok han villig til å sette opp et aktivitetsprogram for deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Om de "lærde" bare kunne enes om det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Om de "lærde" bare kunne enes om det.... Ja det var det da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Så da er det trening som er svaret da? Har planer om å gå turer,men noe trenings senter blir det ikke på meg. Gå tur med litt tempo så du blir svett og kjenner at hjertet banker ekstra. Sykle tur er jo supert! Gå i marka så får du brukt kroppen bedre enn om du bare går på flat vei. Husk gode sko! Litt styrkeøvelser foran tv'n. Trimsykkel? Alle monner drar! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er aktivitet som steller, inkl husvask, plenklipping og gå turer. Mange liker ikke treningssentre, men det er heller ikke noe krav. Snakker du med fastlegen din er nok han villig til å sette opp et aktivitetsprogram for deg. Kanskje jeg skulle ta det opp med legen ja,har ikke tenkt på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Gå tur med litt tempo så du blir svett og kjenner at hjertet banker ekstra. Sykle tur er jo supert! Gå i marka så får du brukt kroppen bedre enn om du bare går på flat vei. Husk gode sko! Litt styrkeøvelser foran tv'n. Trimsykkel? Alle monner drar! ) Har tenkt på det,å begynne å sykle ute nå som våren kommer,og det er jo kjekkere enn å gå. Har en trimsykkel,den har bare blitt brukt en gang dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fikk hjelp av legen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Kanskje jeg skulle ta det opp med legen ja,har ikke tenkt på det. Jeg fikk hjelp av fastlegen og det funket godt for meg. Hadde time en gang i måneden, og ble veid. Når det begynte å gå nedover ble jeg også motivert til å trimme mer. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølsen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er vel egentlig det. Jeg prøver å unngå karbohydrater, har lagt på meg to kilo etter påske, så nå er det harde kår fremover. De sier jo at man ikke skal unngå hverken det ene eller det andre, men jeg mener bestemt at jeg går raskt ned i vekt dersom jeg unngår karbohydrater. Jeg spiser for eksempel kokte egg, ovnsbakt kylling og fisk uten skinn og fett. Går ikke like fort ned i vekt hvis jeg spiser poteter, ris, pasta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølsen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ja det var det da. Vel, lærd eller ikke, man går da ned i vekt i allefall :-) Det er kanskje ikke så sunt å gå på disse hurtigkurene, men det er kanskje ikke det du lurer på heller :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølsen Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Gå tur med litt tempo så du blir svett og kjenner at hjertet banker ekstra. Sykle tur er jo supert! Gå i marka så får du brukt kroppen bedre enn om du bare går på flat vei. Husk gode sko! Litt styrkeøvelser foran tv'n. Trimsykkel? Alle monner drar! ) "Alle monner drar" sa nissen og tissa i havet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg fikk hjelp av fastlegen og det funket godt for meg. Hadde time en gang i måneden, og ble veid. Når det begynte å gå nedover ble jeg også motivert til å trimme mer. Lykke til Tusen takk : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Vel, lærd eller ikke, man går da ned i vekt i allefall :-) Det er kanskje ikke så sunt å gå på disse hurtigkurene, men det er kanskje ikke det du lurer på heller :-) Nei,om det er sundt eller ikke vet jeg ikke,men jeg vil i alle fall spise sundt. Har så lyst å gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gått ned 10 kilo siden nyttår Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Vi er alle forskjellig, og kroppene våre reagerer ulikt på de ulike diettene. Noe fasitsvar finnes ikke. Det som er helt sikkert er at det ikke nytter å spise for lite, og at hyppige måltider er bedre enn 3 store pr. dag. Trim er også ganske lurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Vi er alle forskjellig, og kroppene våre reagerer ulikt på de ulike diettene. Noe fasitsvar finnes ikke. Det som er helt sikkert er at det ikke nytter å spise for lite, og at hyppige måltider er bedre enn 3 store pr. dag. Trim er også ganske lurt. Så flink du har vært da,som har gått ned ti kilo : ) Får prøve å spise ofte og lite,og gå turer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Mange merker ganske fort endring når de kutter ut enkle karbohydrater og øker inntaket av proteiner og grønnsaker. Det å samtidig øke aktivitetsnivået vil nok gjøre susen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.