Gå til innhold

Tragisk!!! :-(

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja.

Min tanke gikk umiddelbart til venner som nylig var i Thailand og fikk meg til å lure på om jenta var allergisk eller om dette kunn skjedd hvem som helst. Tragisk uansett, da :/.

Gjest togli
Skrevet

Ja.

Min tanke gikk umiddelbart til venner som nylig var i Thailand og fikk meg til å lure på om jenta var allergisk eller om dette kunn skjedd hvem som helst. Tragisk uansett, da :/.

Det virker nesten som dette var en kraftig allergisk reaksjon.... I motsatt fall ville vi vel hørt om denne typen manet før?

Skrevet

Det virker nesten som dette var en kraftig allergisk reaksjon.... I motsatt fall ville vi vel hørt om denne typen manet før?

Det står jo at det var en slags allergireaksjon.

En som er ekstremt allergisk mot f.eks. nøtter eller insektsstikk, kan også bli livstruende syk første gang h*n eksponeres og ikke vet om det selv. Heldigvis skjer ikke denslags så ofte.

Tragisk uansett.

Skrevet

Det finnes ihvertfall dødelige maneter.

I Cairns i Australia er det ingen som bader fra land om sommeren, på grunn av "box jellyfish".

fuji1365380447
Skrevet

Jenta fikk anafylaktisk sjokk - dvs en kraftig allergisk reaksjon som gjør at slimhinner hovner opp slik at man ikke kan puste, og at blodårer trekker seg sammen slik at man mister blodtrykket.

Min mor får en slik allergisk reaksjon av vepsestikk. Hun har kun 7 minutter på seg etter et stikk før hun er død av anafylaktisk sjokk. Eneste medisin er å sette en adrenalinsprøyte i låret umiddelbart etter stikk. Hun går ikke til postkassen en gang uten sprøyta.

Skrevet

Det finnes jo en del hyper-giftige maneter andre steder i verden,- om Thailand er et av de steder de finnes, vet jeg ikke... (holder meg i Europa, jeg)

AneM1365380603
Skrevet

Det står jo at det var en slags allergireaksjon.

En som er ekstremt allergisk mot f.eks. nøtter eller insektsstikk, kan også bli livstruende syk første gang h*n eksponeres og ikke vet om det selv. Heldigvis skjer ikke denslags så ofte.

Tragisk uansett.

Hva mener du med første gang? Sønnen min fikk allergisjokk da han smakte på paranøtt. Mener du at det kan gå bedre om han får det i seg ved et uhell nå?

AneM1365380603
Skrevet

Jenta fikk anafylaktisk sjokk - dvs en kraftig allergisk reaksjon som gjør at slimhinner hovner opp slik at man ikke kan puste, og at blodårer trekker seg sammen slik at man mister blodtrykket.

Min mor får en slik allergisk reaksjon av vepsestikk. Hun har kun 7 minutter på seg etter et stikk før hun er død av anafylaktisk sjokk. Eneste medisin er å sette en adrenalinsprøyte i låret umiddelbart etter stikk. Hun går ikke til postkassen en gang uten sprøyta.

Uff, skremmende!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, skulle tro det. Man hører jo til og med om død av vepsestikk, men da er det vel gjerne kombinasjonen allergi/stikk nær pusterøret elns.

Skrevet

Hva mener du med første gang? Sønnen min fikk allergisjokk da han smakte på paranøtt. Mener du at det kan gå bedre om han får det i seg ved et uhell nå?

Nei. Jeg mente at det blir oppdaget på den måten - at man får allergisjokk når man spiser / blir stukket / blir brent første gangen.

Har man div. annen matallergi, kan det jo hende man er litt forberedt på at f.eks. nøtter kan være et problem. Men sikker er man jo ikke uansett.

Skrevet

Ja, det stemmer: dødsulykker er tragiske. Alltid.

Skrevet

Hvordan har hun funnet ut at hun er så allergisk? Og hva fikk henne til å undersøke seg?

Jeg har tenkt tankeb selv, fordi min sønn og mann får noen ekstremt fæle myggstikk, mens hos meg blir det bare en liten prikk.

Skrevet

Huff.

Jeg har en gang lest om en som ble brent av giftige maneter utenfor Australia, der livet ble berget fordi man tilfeldigvis helte eddik på like etterpå. Jeg har også hørt at det skal hjelpe - hold deg fast - å urinere på stedet der man er brent!

Skrevet

Huff.

Jeg har en gang lest om en som ble brent av giftige maneter utenfor Australia, der livet ble berget fordi man tilfeldigvis helte eddik på like etterpå. Jeg har også hørt at det skal hjelpe - hold deg fast - å urinere på stedet der man er brent!

Jepp - urin inneholder amoniakk som nøytraliserer giften fra brennmaneter visstnok.

Gjest togli
Skrevet

Huff.

Jøss, greit å vite ;-)

Skrevet

Jøss, greit å vite ;-)

Ja, det er ihvertfall et remedie de fleste av oss alltid har med seg noe av;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...