jente20ar Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har helt siden den seksuelle debuten hatt smerter ved samleie. Det er 3 år siden. Jeg har både inntrengings og støtsmerter. Jeg var i dag på en gynekologisk undersøkelse og fikk utelukket at det var et medisinsk problem. Gynekologen mente det satt i hue; jeg spenner meg under samleie og klarer ikke slappe av. Min debut var en one night stand, men jeg angret ikke, men det var selvfølgelig ubehagelig første gangen. Desverre har alle de andre gangene føltes ut som den første... Har følt meg komfortabel med kjæreste, men likevel har det vært vondt. Jeg har tidligere slitt med angst og depresjoner. Jeg har også hatt angst (tilsynelatende uten grunn) for at et nært familiemedlem skulle voldta meg under oppveksten. Noen som kan hjelpe meg? Hva skal jeg gjøre? Jeg vil også nyte sex... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303179-smerter-ved-samleie-for%C3%A5rsaket-av-psykisk-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kleenex Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Godt å høre at det ikke er noe medisinsk da! Det betyr jo at du ikke "feiler" noe, sånn sett. Jeg har alltid nytt sex og aldri hatt noen problemer før jeg nå nylig skulle ha sex med en ex. Han stoler jeg fullt og fast på og vi hadde tidligere et veldig godt sexliv. Da vi kom til penetreringen fikk jeg så store smerter at jeg ikke orket å fortsette. Vi prøvde igjen litt senere, men etter noen få støt var det bare å gi opp. Sånn har det aldri vært før. I ettertid ser jeg at jeg har spent hele kroppen i lang tid pga psykiske påkjenninger i ca ett års tid nå. Hos meg sitter det altså i hele kroppen og de gangene jeg skal ha sex nå, vet jeg at jeg trenger godt tid for å klare å slappe av. De første gangene vi hadde sex etter at jeg fikk smertene begynte vi med massasje. Han brukte olje og masserte meg kun på ryggen til jeg ikke spente meg mer. Jeg vet ikke om noe sånt kan hjelpe for deg, ettersom jeg ikke vet hva som gjør at du spenner deg. Spenner du deg pga noe som har med sex å gjøre eller er det en generell spenning i kroppen? Uansett tror jeg det kan være lurt å finne ut hvor spenningen "sitter" for å klare å løse opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303179-smerter-ved-samleie-for%C3%A5rsaket-av-psykisk-stress/#findComment-2457210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reinkalven Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Har hatt litt av det samme selv, men da ble det så stramt at inntregning nesten var umulig. Det hjalp å drikke nærmere en halv flaske vin før jeg og exen hadde samleie, og etter at jeg hadde gjort det "i fylla" for å si det sånn et par ganger så ble jeg "kurert". Mener psykiater NHD også har anbefalt alkohol i slike tilfeller, men er ikke sikker på om jeg husker helt rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/303179-smerter-ved-samleie-for%C3%A5rsaket-av-psykisk-stress/#findComment-2457215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.