Gå til innhold

Ekstrem angst

Anbefalte innlegg

Gjest mister kontroll

Har fått angstanfall jeg ikke har kontroll over. Før hadde jeg kontroll over angsten, men nå er det som kroppen reagerer som den vil, uansett hva jeg tenker for å motvirke det. Mister all muskelkraft i kroppen og havner på gulvet, strupen snører seg sammen slik at jeg ikke får puste, får brekninger, hetetokter, kuldegys og er nummen/prikker i hele kroppen. Kjenner ikke gulvet under føttene mine og føles ut som jeg svever og mister kontroll. Får ikke noe beroligende av legen, fordi hun mener det er avhengighetskapende. Får kun seroquel 25 mg for å roe meg. Men det virker jo ikke før det er gått over en time og det virker egentlig ikke så bra. Har noen tips til hva jeg kan gjøre når kroppen "tar over" hele kontrollen? Jeg prøver å roe meg med tanker osv, noe som delvis har gått bra før. Men nå er det som om kroppen min ikke vil "høre" på det logiske i tankene, om at det ikke er farlig, etc..Fysisk reagerer kroppen min som om jeg skal dø...er grusomt...og jeg har denne følelsen mer eller mindre konstant hele tiden..en slags svakhet i musklene..som om jeg ikke klarer å bevege meg, en nummenhet som er forstadiet til full panikk. Har tatt 50 mg seroquel i dag, men det tar det ikke bort..hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303203-ekstrem-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...