Gå til innhold

NHD, kan man miste rehabpenger før 100% bra?

Anbefalte innlegg

Jeg har en moderat depresjon, og har hatt rehabiliteringspenger fra oktober. Jeg har vedtak om rehabiliteringspenger ut august. De siste dagene har formen min svingt veldig, og jeg har hatt noen bedre dager, slik at jeg har tenkt at nå blir jeg bedre. Idag er imidlertid alt svart igjen. Er så redd for at jeg ikke kommer til å få nytt vedtak om rehabpenger dersom jeg er en del bra og en del dårlig. Formulerer meg kanskje uklart, men er redd for at dersom jeg orker mye kanskje halvparten av uka og lite/ingenting i 2-3-4 dager, at jeg ikke skal få rehab.penger videre, at de tenker at jeg kanskje kan jobbe halvt eller noe sånt. (Er jo ikke så lett det, da, for jeg kan jo ikke akkurat vite hvilken dag som skal bli bra og hvilken som skal bli dårlig). Er det vanskelig å få fornyet rehabpenger, så lenge man har en forståelsesfull lege som skriver slik det er i legeattesten?

Fortsetter under...

Bekymrer du deg ikke litt vel tidlig her??

Du har et vedtak som går ut/skal til ny vurdering i august...

Ta tiden til hjelp å se hvor du "lander" - opp, ned eller sann passe oppegående... Du har jo noen måneder igjen før det evt. skal vurderes på nytt...og jeg tror det er ganske normalt å svinge litt sånn som du når ting begynner å endres fra depresjonen...

Jeg hadde en alvorlig depresjon- endte med Bipolar pga svingningene jeg fikk etter at jeg kom meg..

Gjest liten løve

Hei :) Regelverket er slik at i utgangspunktet får du rehabiliteringspenger i ett år, og etter unntaksbestemmelser i to år. Men realitetene er at veldig mange får rehabiliteringspenger mye lengre enn de to årene. Særlig unge folk med psykiske lidelser.

Dersom du bruker mye tid på å bekymre deg for dette så be fastlegen ordne en felles samtale med NAV trygd så dere kan få diskutert dette. Så slipper du iallefall å gå med angst for det økonomiske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...