Gå til innhold

Hva skjer på DPS?

Anbefalte innlegg

Gjest Gruer meg!

Jeg er blitt henvist til DPS pga moderat depresjon, og lurer på hva som skjer der. Har fått tilsendt to spørreskjemaer derfra, det ene er sånn typisk for å finne ut hvilken psykisk lidelse og gradere, det andre går mer på å hva man har problemer med i forhold til andre mennesker. Syntes det siste skjemaet var vanskelig å svare på, det er jo så utrolig person-, sted- og formavhengig hva jeg sliter med i forhold til andre mennesker. Ut fra svarene jeg ga, ser det nok ut til at jeg ikke sliter noe særlig med å forholde meg til andre mennesker. Mistenker at dette skjemaet gis for å finne ut om jeg egner meg til gruppeterapi - og det vet jeg at jeg ikke gjør. Kan ikke tenke meg noe verre enn å sitte å høre på andres negative tanker, da dette påvirker meg negativt, og jeg orker overhodet ikke tanken på å snakke om det jeg sliter med og sitte å gråte sammen med andre. Huff! I tillegg skulle jeg skrive et brev om hva jeg trenger hjelp til og hvordan jeg har det. Synes egentlig det er latterlig å forlange at noen med depresjon skal klare det. Håper i hvert fall at de prioriterer de som ikke svarer... De skulle ha svar i løpet av to uker, men nå har det gått tre, og jeg har endelig klart å skrive det, men spørs når jeg klarer å få sendt det... Det er jo akkurat slike ting jeg sliter med å få gjort...

Hvem kommer jeg til å treffe på første møte på DPS? Hva kommer vi til å snakke om? Skal jeg ta noen tester?

Huff, gruer meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/303214-hva-skjer-p%C3%A5-dps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...