Gå til innhold

Jeg er litt hysterisk på smitte!

Anbefalte innlegg

Gjest redd for å bli syk
Skrevet

Datteren min har en klassevenninne med hjem i dag. Vanligvis spiser jenta flere brødskiver, men nå har hun ikke matlyst og sitter med et glass vann. Hun har vært syk og er ikke helt i form enda. Da reagerer jeg på at hun har vært på skolen i dag!

Bør man ikke være hjemme til man er helt frisk?

Hun hadde kastet opp også sa hun; kan hun enda smitte?

Gjest ViViola
Skrevet

"Litt dårlig form" er vel ikke nok, for meg, da, til å være hjemme fra skolen. Kaster man opp, derimot, er man litt mer enn dårlig form, da er man syk og hjemmeværende.

Hvor lenge siden er det hun kastet opp?

Smitte kan hun godt bære med seg, men hvis du er flink til å vaske hender ofte, ikke dele glass og slikt med henne, så går det helst veldig bra.

Gjest hvor lenge siden oppkast, da
Skrevet

Det kommer jo an på hvor lenge det er siden hun kastet opp.

Sønnen min kastet opp på mandag, flere ganger, og var temmelig dårlig, han var hjemme tirsdag og onsdag, tirsdag kastet han ikke opp men spiste ingenting, onsdag kastet han heller ikke opp, og spiste bittelitt. Torsdag leverte jeg ham i barnehagen, med beskjed om at han fortsatt var slapp, og han var der bare fra ni til kvart på tre. Men jeg følte meg nødt til å gå på jobb, mannen min er ute og reiser og jeg hadde ikke vært på jobb siden fredag.. Han spiste ikke mye i går (torsdag) heller, og ville nok oppført seg litt som besøket ditt hvis han hadde blitt tilbudt mat..

Så lenge det er to døgn siden siste gang man kastet opp / hadde diare (i forbindelse med magesyke) så må man nesten få lov til å omgås andre barn igjen, hvis ikke blir det vanskelig for foreldrne å kombinere jobb med å ha barn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...